BARDZO RÓŻNY HOTEL W WSPANIAŁEJ LOKALIZACJI.

Pisemny: 16 marta 2019
Czas podróży: 31 styczeń — 8 luty 2019
Komu autor poleca hotel?: Na wypoczynek z przyjaciółmi, dla młodzieży
Ocena hotelu:
8.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 8.0
Usługa: 8.0
Czystość: 8.0
Odżywianie: 8.0
Infrastruktura: 9.0
Po raz pierwszy mam takie podejś cie do hotelu, któ ry zmienił się z myś li „ską d dostaliś my, pilnie zmień hotel” na „teraz tylko tu pojadę ”, hotel jest bardzo niejednoznaczny i wybierają c nocleg tutaj musisz być tego ś wiadomy.
Począ tkowo hotel został wybrany wył ą cznie ze wzglę du na poł oż enie w dobrej spokojnej zatoce, pierwszą linię od morza i cenę . Poleciał em na 8 nocy za mniej niż.700 dolaró w z moim mę ż em i mną . Odpoczywaliś my od 31.01. 19 do 08.02. 19 Recenzja jest dł uga, jest duż o liter, wię c sekcje są wyró ż nione DUŻ YMI ​ ​ LITERAMI, przewiń nadmiar, jeś li w ogó le.
Nasza podró ż zaczę ł a się od przesunię cia odlotu na 8 godzin do przodu, dł ugiego oczekiwania na odlot z lotniska, zwią zanego z wprowadzeniem nowego systemu przepustek, a czas przejś cia przez punkty kontrolne wydł uż ymy kilkukrotnie, a wię c Do hotelu dotarliś my nieco podekscytowani okoł o 16.00, choć już tego dnia planowaliś my zaczą ć w peł ni relaksować się na morzu.

ROZLICZENIE - to pierwsza rzecz, któ ra zszokował a.
Pomimo tego, ż e od godziny 14.00 nasz pł atny czas w hotelu już trwał i przegapiliś my już lunch, nie spieszyliś my się z zał atwieniem nas i naszych są siadó w w autobusie, niezbyt towarzyski i uprzejmy pracownik hotelu, jak „ poganiacz owiec”, pró bował wszystkiego, by wypę dzić turystó w w stado i odjechał z recepcji z napisem „czekaj tam” w kierunku sof i stolikó w w lobby przy barze. Personel recepcji Faraana Reef dobrze mó wił po rosyjsku i angielsku. Najpierw zbierali paszporty i vouchery, potem proponowano nam odrę czne wpisywanie numeró w paszportó w do ankiet i podpisywanie (zresztą wszystkie inne dane został y już wprowadzone przez recepcjonistę , sens tej czynnoś ci pozostał niejasny), potem zaproponowali nam szklankę zimnego hibiskusa i zał ó ż bransoletki dla każ dego. Potem zaczę li wpuszczać recepcję i stopniowo zał atwiać klucze do pokoju (swoją drogą , jedyny hotel, w któ rym byliś my, miał zwykł y klucz!
a na nim z brelokiem blokują cym zasilanie pokoju) nie oddali go w rę ce, zabrał ich sam pracownik, któ ry nas „spotkał ”, ale dostali naklejkę z numerem pokoju, któ ra musiał być przyklejony do ich walizki. Zamieszkali wszystkich w 9xx pokojach, na lewo od recepcji, patrzą c od strony morza, obok klubu dla dzieci i gł ó wnej restauracji. Dla nas osobiś cie to najgorsza lokalizacja w cał ym hotelu, gł oś no, dzieci pod oknami mogą krzyczeć , ale my chcieliś my ciszy i relaksu. Po przeczytaniu w Internecie turyś ci najczę ś ciej prosili o 2xx pokoje bliż ej morza, ale podobno wszystkie był y zaję te. Tak jak poprzednio, zmuszono ich do czekania na zarejestrowanie wszystkich nowo przybył ych.
Nie mogliś my tego znieś ć , pobiegliś my po terenie, zbadaliś my proponowany budynek i potwierdziliś my nasze obawy, ż e ten pokó j nie pasuje nam kategorycznie, ale ponieważ prawie wszyscy nowo przybyli chcieli zmienić pokoje i tł oczyli się w recepcji, zdecydowaliś my nie marnować czasu, zameldować się mimo wszystko, popł ywać w morzu, coś przeką sić i wró cić do kwestii pokoju pó ź niej. Wracają c do recepcji stwierdziliś my, ż e proces rejestracji dobiega koń ca i ten sam „kierowca owiec” z kluczami do naszych pokoi w rę kach zbierał turystó w, aby doprowadzić do pokoi, proces był powolny, turyś ci chcieli rozpierzchnij się ponownie do recepcji z proś bami o zmianę pokoju i po prostu rozpierz się po hotelu, „baran” z tego powodu opó ź nił cał ą grupę , a my przenieś liś my się te 100 metró w do kadł uba niezwykle powoli.

Mają c na razie swoje plany, mą ż niemal niegrzecznie odebrał od „barana” klucz do naszego pokoju i poszliś my się przebrać w kostiumy ką pielowe zapakowane w bagaż podrę czny. Byliś my po prostu zszokowani pokojem, z wyją tkiem okropnej lokalizacji samego budynku (dla nas), pokó j 928 znajdował się na pierwszym pię trze z widokiem na klub dla dzieci, w pokoju był y 3 oddzielne pokoje! ł ó ż ka, przedpotopowy sejf, któ ry na szczę ś cie dział ał , i pę knię te drzwi z zamkiem, któ rego w ogó le nie mogł em zamkną ć ani otworzyć . Wracają c do recepcji, zastaliś my prawie wszystkich naszych przybył ych, któ rzy przybyli z roszczeniami do pokoi, w tym jedno mał ż eń stwo, któ re ró wnież został o umieszczone w pokoju z 3 pojedynczymi ł ó ż kami, a takż e na 2 pię trze osoby z nogą w gipsie. Recepcjonistka nie widział a problemu w oddzielnych ł ó ż kach - ale przenieś my to. Postanowiliś my nie marnować czasu na pró ż no i nie czekać na bagaż e, przebraliś my się i poszliś my zanurzyć się w morzu, zanim się ś ciemni.
Droga do morza schodził a w dó ł , sam hotel wyglą dał cał kiem przyzwoicie, duż y teren z wieloma basenami i roszczeniem do stylu, ale zaniedbany, przed zejś ciem spodziewaliś my się zobaczyć pię kne biał o-niebieskie budynki, ale potem znó w byliś my w szoku: na rozwidleniu w lewo schody schodził y do ​ ​ kawiarni Farsha, w prawo - ł agodna droga na plaż ę , któ ra był a zaś miecona ś mieciami i materiał ami budowlanymi, szliś my tą drogą , tł umią c oburzenie. Wejś cie do morza od brzegu był o cał kiem wygodne, pł ywaliś my trochę bez masek i pł etw w lagunie, ż e tak powiem, odś wież yliś my się i weszliś my do pokoju, szukają c po drodze coś do jedzenia , ponieważ do obiadu był o jeszcze duż o czasu. W efekcie zabraliś my herbatę przy gł ó wnym basenie w barze i zjedliś my przeką skę z resztkami herbatnika, któ re trzeba był o zabrać bezpoś rednio do serwetki, nawet bez talerza. Nie był o nic innego, ale chciał em coś przeką sić po drodze.
To mnie kompletnie zszokował o i rozpł akał am się , znają c prostotę egipskiego podejś cia do niektó rych chwil i już spodziewają c się po takim przyję ciu czegokolwiek, nawet tego, ż e przyniosą nam pomyje w kawał kach na obiad. Nasza przyjemna znajomoś ć z hotelem na tym się nie skoń czył a. Wró ciliś my do pokoju i okazał o się , ż e naszej walizki nadal nie ma w pokoju ani w pokoju, mimo ż e obiecali ją przynieś ć jeszcze przed naszą wyprawą nad morze. W recepcji walizki ró wnież nie znaleziono, to znaczy wywieziono ją w nieokreś lonym kierunku. Nikt nie mó gł odpowiedzieć , gdzie poszł a walizka, czekaj - teraz ją przyniosą . Zaczą ł em wpadać w histerię , chciał em tylko jednego - pilnie pobiec do Vodafone po kartę SIM i skontaktować się z biurem podró ż y w Kijowie z proś bą o pilne przeniesienie nas do innego hotelu. Zatrzymany tylko raz chę cią normalnego pł ywania w tej zatoce, popł yń w prawo i w lewo i zobacz, czy warto, co o tym mó wią .
Zupeł nie przez przypadek przypomnieliś my sobie z mę ż em, ż e na naklejce na walizkę „kierowca owiec” napisał numer 938, a numer, któ ry nam dali, to 928 ... Ogó lnie mą ż wszedł na drugie pię tro w naszym budynku i znaleź li m. in. stoją cą naszą walizkę , na szczę ś cie pracownicy nie wnieś li walizek do pokoi. Po zabraniu walizki zerwaliś my z niej naklejkę i razem z kluczem do pokoju udaliś my się do recepcji. A potem zaczą ł się biał y pasek. W recepcji był też kierownik, któ ry pó ź niej przedstawił się jako George, po wysł uchaniu oburzenia mę ż a przygodą naszej walizki i naszej proś by o zmianę pokoju na pokó j z jednym ł ó ż kiem spojrzał na komputer, któ ry tam był . naprawdę mał o pokoi, ale znalazł em opcję w budynku 8xx w pobliż u gł ó wnego basenu i recepcji, ale z boku są siedniego hotelu Reef Oasis Beach i poszliś my to zobaczyć .

Nie mogę powiedzieć , ż e pokó j bardzo mi się podobał , ale był o duż e ł ó ż ko, stosunkowo ś wież a instalacja wodno-kanalizacyjna i kosmetyczna, chociaż drzwi był y takie same z zamkami, ale bez pę knię ć , stara stolarka, przestarzał y sprzę t AGD, sejf, elektryka, jak w poprzednim. Zgodzili się zastą pić go tym numerem, chociaż najpierw poprosili o zobaczenie innego wolnego bliż ej morza i obiecali go nagrodzić , ale George zaproponował , ż e przyjedzie nastę pnego ranka, kiedy pokoje bę dą wolne i zmienią się na lepszy jeden. Mą ż powiedział , ż e sam przyniesie walizkę , bo dł ugo nie chciał jej szukać , a my ruszyliś my bardzo szybko, bo rzeczy oczywiś cie nie był y rozpakowane.
W rezultacie nie poszliś my rano zmieniać pokoju, bo okazał o się , ż e jest bardzo cicho, a stroje ką pielowe wysychają znakomicie nawet w ł azience, choć zwykle jest to problem na 1 pię trze, a sama lokalizacja okazał się cał kiem wygodny, spacer blisko gł ó wnej restauracji, zabieranie i zwracanie rę cznikó w, bar przy basenie, któ ry jest czynny do pó ź na, jest stosunkowo blisko, ale nie tak blisko, aby hał as mó gł się gną ć , jedyne minusy to daleko od morza (ale rano i po poł udniu trasa numer-restauracja-pokó j-plaż a był a z tego powodu kró tsza, tylko do grilla restauracja był a zbyt gorą ca na spacer) i widok na boczny basen i boczny „widok na toaletę ” - budynek, w któ rym znajdują się publiczne prysznice i toalety, chociaż nie był zbyt popularny, duż y basen nie był ogrzewany i prawie nikogo wokó ł niego nigdy nie był o.
POKOJE w hotelu, jak pó ź niej wyglą daliś my, są prawie takie same. Pokoje znajdują się w dwupię trowych budynkach, 8 na pierwszym i 8 na drugim pię trze, na 2 pię trze są balkony.
Prawie wszystkie pokoje w hotelu są standardem, z wyją tkiem niewielkiej liczby pokoi z widokiem na morze i bezpoś rednim widokiem na plaż ę , a takż e duż ych pokoi rodzinnych, wię c zakwaterowanie jest w gestii personelu. Pokoje 3xx to parterowe bungalowy blisko morza, obecnie są na ogó ł zamknię te. Niektó re budynki w ś rodku hotelu są ró wnież odnawiane. Pokoje 2xx wyglą dem ró ż nił y się jedynie nową stolarką balkonó w, drzwi nadal takie same ze starymi kluczami, sytuacja wewną trz, są dzą c po zdję ciach z recenzji, nie ró ż ni się . W niektó rych wyremontowanych są nowe okna metalowo-plastikowe, są to 2 pokoje bliż ej plaż y, wszę dzie jest stosunkowo ś wież y kosmetyczny naprawiony, bielony, malowany. Wszystko w pokoju jest bardzo przemyś lane i wygodne: umiejscowienie gniazdek do ł adowania - po jednym przy każ dej szafce nocnej, przy kratce, w ł azience na suszarkę do wł osó w, gniazdko, bardzo dobry kaptur, któ ry bł yskawicznie wysuszył nawet kostiumy ką pielowe w ł azience.

Same pokoje mają pretensje do stylu, rzeź bione drewniane wezgł owia, drzwi do szafek i kraty, kamień , jak prawie wszę dzie w hotelach w Egipcie, blaty, w naszym pokoju był o duż e ł ó ż ko z dwoma szafkami nocnymi bez szuflad, krata, dwa fotele oraz stolik, szafa, stolik-stojak na walizkę , szafka z lodó wką i stary telewizor kineskopowy, któ rego nie wł ą czaliś my i nie zamierzaliś my wł ą czyć . Panel sterowania klimatyzacją , panel z nie przeszkadzać i proszę o czyste ś wiatł a był y przesunię te raz w poprzednim ż yciu. Oś wietlenie nad ł ó ż kiem wł ą czano albo przeł ą cznikami w wezgł owiu ł ó ż ka, albo kartą przy wejś ciu do pokoju. Poś ciel jest stara i niezbyt wysokiej jakoś ci, kilka razy w tygodniu zdecydowanie wymienili poszewkę na poduszkę , reszta nie został a zauważ ona, ale nie zabrudziliś my jej, rę czniki nie był y zł e, zmieniane codziennie.
W ł azience umywalka w kamiennym blacie, muszla klozetowa i kabina prysznicowa to standard i nic wię cej. Nie był o problemó w z ciepł ą wodą , wystarczył o od razu trochę spuś cić . Prysznice są stacjonarne, nie zmieniają c ką ta nachylenia, co nie jest dla wszystkich. Mydł o w pł ynie uzupeł niano pod prysznicem, a przy umywalce nie był o nic innego z kosmetykó w. Pod prysznicem znajdują się wygodne pó ł ki na kosmetyki, na zewną trz pomieszczenia suszarka na rę czniki czy stroje ką pielowe. Ogó lnie rzecz biorą c, kiedyś był o wraż enie bardzo przemyś lanego podejś cia do wygody goś ci, ale teraz wszystko jest trochę nieostroż ne. Woda pitna, przynajmniej do mycia zę bó w, nie jest zapewniona w hotelu nawet po przyjeź dzie, wodę moż na kupić na mieś cie lub zebrać we wł asnych butelkach w lodó wkach barowych, ale nie był o to dla nas zaskoczeniem.
Z sprzą taniem prawdopodobnie czynnik ludzki - mieliś my szczę ś cie, nasza gospodyni George bardzo się starał a, podł oga był a lizana codziennie, nawet pod ł ó ż kiem, czyste rę czniki, czyste lustra i hydraulika, codziennie nowe zwierzę ta z rę cznikó w, pozostawiano drobne napiwki przyjemnoś ć , choć nie każ dy dzień .
TERYTORIUM rafy Faraana jest duż e i dobrze zaplanowane. Do dyspozycji są.3 duż e baseny: jeden ogromny przy recepcji z czasami wł ą czanymi sztucznymi falami i 2 hydromasaż ami, obok baru, drugi przy kompleksie rozrywkowym ró wnież z hydromasaż ami, a trzeci bliż ej morza z mał a wież a do skakania i wyspa z podgrzewanym jacuzzi pod dachem grzybowym, basen posiada ró wnież bar. Jest tylko jeden przedmiot z rę cznikami przy gł ó wnym basenie w recepcji, nie ma go na plaż y, co jest trochę niewygodne, trzeba je nosić ze sobą po gó rach.

Jest plac zabaw i mał y basen z okoł o 9 pokojami i recepcją , ale animatoró w tam nie widać .
LOKALIZACJA. Hotel Faraana Reef jest idealnie poł oż ony w odległ oś ci spaceru od kompleksu Leila Wa Leila i promenady Il Mercato na prawo od wyjś cia i mał ego kompleksu handlowego na lewo od wyjś cia, jeś li chcesz, moż esz dojś ć przez 40 minut do Stare Miasto lub taksó wką - jest bardzo blisko. Cał a cywilizacja - sklepy, banki, oficjalne biura operatoró w komó rkowych Vodafone, Orange - znajduje się w Il Mercato, gdzie znajduje się jedna z legendarnych restauracji rybnych Fares. Transfer na lotnisko jest doś ć dł ugi, okoł o 22 km.
PLAŻ A jedna z najlepszych w Sharm El Sheikh. Duż e, przestronne, z doskonał ymi widokami na zdję cia, jest duż o leż akó w i nowoczesnych wygodnych plastikowych ł ó ż ek, choć materace na nich są miejscami zmę czone. Przy takim obcią ż eniu hotelu, jak to był o w dniu naszego przyjazdu, plaż a jest prawie pusta, zawsze moż na znaleź ć stosunkowo ustronne miejsce.
Zachó d sł oń ca jest piaszczysty, potem pas martwego korala i laguna z bł ę kitną wodą ciepł ą w cią gu dnia i orzeź wiają cą o poranku, pas ż ywego korala, nad któ rym moż na pł ywać w prawdziwym morzu Sharm el-Sheikh z gł ę bia, wyspy koralowe i wiele kolorowych ryb. Ryby notabene czę sto pł ywają w lagunie mię dzy plaż ą a koralem, widzieliś my tam nawet pł aszczkę , wię c ci, któ rzy pł ywają niepewnie, mogą zobaczyć ryby z maską przy brzegu. Wymagane jest specjalne obuwie, ponieważ niewiele jeż owcó w utknę ł o w martwym koralu. Dla pł ywakó w z pł etwami takich jak my jest albo miejski ponton stacjonarny, do któ rego trzeba przyzwoicie podejś ć w prawo, albo przepł yną ć lagunę i pas koralowcó w i przestrzeń od plaż y - nawet w prawo, nawet do pozostał o pię kno i prawie nigdy nie ma wiatru i fal.

Podczas pł ywania, zwł aszcza w rejonie Reef Oasis Beach Resort, hoteli Jaz Fanara, są miejsca z martwymi koralami, ale ogó lnie jest pię knie aż do plaż y Fanara, któ ra jest po lewej stronie na samym koń cu lub popł yń w prawo do pontonu miasta i dalej, gdzie znajdują się statki. Ze wzglę du na doskonał e poł oż enie zatoki moż na pł ywać zawsze, dł ugo i daleko. Urlopowicze z dzieć mi i niepewni pł ywacy ró wnież mogą pluskać się wokó ł brzegu, najważ niejsze jest zapamię tanie jeż y. Na plaż y przy schodach z kawiarni Farsha znajduje się bar: herbata, kawa rozpuszczalna z automatu, napoje bezalkoholowe i piwo, przeką sek nie widzieliś my. Ale w czasie naszych wakacji aktywnie budowano bar bliż ej centrum nurkowego i Reef Oasis Beach Resort, być moż e menu zostanie poszerzone. Na plaż y w kawiarni Farsha, w poł owie schodó w po lewej stronie, jest prysznic i toaleta, ale nie wszyscy wczasowicze o tym wiedzą i nie tyle z tabliczkami informacyjnymi.
Najwię kszym problemem są gł upi wczasowicze, któ rzy bezczelnie depczą ż ywe koralowce z pł etwami i koralowcami, zaró wno w naszym hotelu, jak i w Reef Oasis Beach Resort, Jaz Fanara, podobno dzię ki nim zamiast wielobarwnego, ż ywego przepychu pojawiają się szare wyspy martwego korala . Znowu nigdzie nie ma informacji na ten temat, a tym samym na plaż y nie ma ratownikó w, któ rzy zwykle gwiż dż ą i odpę dzają turystó w od koralowcó w, znowu linia brzegowa jest bardzo dł uga i trudna do wyś ledzenia, a personelu jest mał o plaż y, wię c robią wszystko, co lubią karmić ryby i deptać koralowce… Przejś cie mię dzy hotelami Reef Oasis Beach Resort i Faraana Reef jest strzeż one dla dwojga przez pracownika Oasis Reef, z Faraana Reef Reef nie wpuszcza Oasis Beach na pontonie, a z przepeł nionej Reef Oasis Beach ci, któ rzy chcą dostać się na poł acie rafy Faraana.
CATERING Trzy posił ki dziennie w restauracji gł ó wnej i obiad po wcześ niejszym umó wieniu w restauracji grillowej na plaż y z widokiem na zatokę . Ś niadanie 07.00-09.30, obiad 13.00-14.30, kolacja 19.00-21.
00 to najkró tszy przedział czasowy, jaki widzieliś my, wię c prawdopodobnie był o trochę tł oku i kolejki od począ tku posił ku. Asortyment dań jest w zupeł noś ci wystarczają cy, szefowie kuchni starają się urozmaicić menu, wiele dań powtarza się mniej wię cej raz w tygodniu, ale co najważ niejsze wszystko gotowane jest bardzo smacznie, choć ś niadania nie są po prostu urozmaicone. Na obiad i kolację zawsze: mię so, kurczak i ryby za 1 opcję minimum i morze dodatkó w, warzyw, sał atek, sł odyczy, z owocami w naszych czasach nie był o zbyt dobre. Nans: w ogó le nie ma talerzy z nazwami dań , ale wszystkie dania gorą ce rozdaje porcjami kucharz i moż na zapytać co to jest, podają o jakie porcje prosicie trzymają c talerz, kł adą je na kawał ku. Dania w restauracji są wysokiej jakoś ci, bez frytek, jak to czasami bywa w budż etowym Egipcie; sztuć ce, szklanki, talerze - wszystko na doś ć wysokim poziomie. W barze na plaż y i przy basenie plastikowe kubki i papierowe kubki na ciepł o, w restauracji - szklane.

Bardzo smaczne piwo butelkowe w restauracji gł ó wnej, w barach przy gł ó wnym basenie iw dyskotekach Zodiac, w innych miejscach - z beczek z beczkami, ale też cał kiem na poziomie. Nie ma ograniczeń co do iloś ci, wlewają ile się da do mał ych kieliszkó w, co najmniej po 10 na raz - wystarczy je zabrać , w razie potrzeby dadzą też tacę . Barmani tak naprawdę nie wiedzą , jak robić koktajle. Kawa rozpuszczalna z ekspresó w w barach i restauracjach - doś ć lekkostrawna latte i kawa z mlekiem. Personel baru i restauracji jest bardzo przyjazny i pomocny. W cią gu dnia nie ma ż adnych przeką sek, poza tym, ż e kilka razy widzieliś my resztki ciast z lunchu w barze przy gł ó wnym basenie, wię c jeś li nie chcesz, musisz dostosować się do swego rodzaju hotelowego harmonogramu posił kó w na czas pozostać gł odnym. Biorą c pod uwagę liczbę wczasowiczó w poza sezonem, to wystarczy, ale moż e nie zawsze jest wygodne.
Nocna mini-dyskoteka dla dzieci jest trochę na pokaz, ale jest obecna. Artyś ci goś cinni mieszkali w hotelu i od czasu do czasu bawili się tań cami kostiumowymi i na plaż y w cią gu dnia.
STRESZCZENIE. Mimo pewnych, powiedzmy, cech hotelu, chcemy tu wracać . Hotel jest kolorowy i wiele rzeczy ma wystarczają co wysoki standard, w poró wnaniu do znacznie droż szych hoteli, wię kszoś ć personelu to bardzo mili i przyjaź ni ludzie. Najgorsze wraż enie zrobił a recepcja jako twarz hotelu. Jeś li hotel nie zmieni radykalnie swojej polityki cenowej, osobiś cie staniemy się czę stymi goś ć mi. Ale dla tych, któ rzy podró ż ują po raz pierwszy, mogę doradzić z rezerwacją - w zależ noś ci od tego, jak skrupulatni jesteś cie i co do tego, jest wielu bardzo zadowolonych goś ci i są goś cie, któ rzy z przeraż eniem zmieniają hotel po przyjeź dzie, tak jak prawie to zrobiliś my.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał