Nieuzasadnione oczekiwania :(

Pisemny: 11 sierpień 2008
Czas podróży: 12 — 19 sierpień 2008
Ocena hotelu:
3.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 7.0
Usługa: 8.0
Czystość: 8.0
Odżywianie: 4.0
Infrastruktura: 8.0
Wczoraj wró ciliś my z Joy Kiris Resort. Odpoczynek w tym hotelu czekał rok, bo byliś my tam we wrześ niu 2007 i przyjechaliś my z niezapomnianymi przyjemnymi wraż eniami. To prawda, ż e ​ ​ w zeszł ym roku hotel należ ał do sieci WOW i nosił nazwę Wow Kiris Resort. Za bilet na 7 nocy z Charkowa zapł acili okoł o 2000 USD za dwie osoby.
Jak podano na stronie internetowej touroperatora Pegas (na Ukrainie ten touroperator kupił wszystkie bilety do hotelu), hotel jest pię ciogwiazdkowym hotelem z systemem Ultra All Inclusive. Co wię cej, w zeszł ym roku hotel odpowiadał temu wysokiemu statusowi, czego osobiś cie byliś my ś wiadkami. Dlatego bez wahania poszliś my do hotelu, mają c nadzieję , ż e poza nazwą nic się tam nie zmienił o. Ale nasze nadzieje nie był y uzasadnione.
Zacznijmy wię c od przedstawicieli touroperatora Pegasus, czyli: Arminy, Dany, Vadima, Mamuki, Evgeny. Na spotkaniu informacyjnym obiecali, ż e sprawią , ż e nasz pobyt bę dzie niezapomniany i naprawdę się udał o.

Po zameldowaniu się w pokoju poszliś my na obiad… i byliś my oszoł omieni: po prostu nie był o mię sa w ż adnym z jego przejawó w i form. Był o trochę lokalnych rybek kostnych, po któ re był a kolejka. Myś leliś my, ż e wegetarianie mieli wię cej szczę ś cia, ale sał atki i inne potrawy też był y zł e. Byliś my szczegó lnie zaskoczeni: sał atka makaronowa, fasolowa i cebulowa. Pocieszali się myś lą , ż e jedzenie jest zł e dopiero wieczorem. Ale nastę pnego ranka, przychodzą c na ś niadanie, zdaliś my sobie sprawę , ż e wieczorem jest po prostu pod dostatkiem i trzeba jeś ć wię cej, ż eby rano nie mieć ochoty, bo. nie był o nic do jedzenia. Na stoł ach dystrybucyjnych, gdzie w zeszł ym roku był y 3-4 rodzaje dań mię snych, teraz był y 4 rodzaje ró ż nych buł ek (buł ka posypana sezamem, buł ka posypana niczym, buł ka posypana ziarnami i buł ka ż ytnia ). Z drugich dań ró wnież mile zaskoczył a mnie ró ż norodnoś ć w postaci tł uczonych ziemniakó w, mlecznej owsianki, na wpó ł ugotowanej jajecznicy i wysokiej jakoś ci jajek na twardo w nadmiarze (nie chcę jeś ć ). Jeszcze bardziej zaskakiwał a obfitoś ć produktó w na stole sał atkowym: 9 koszy zielonych jabł ek i sał atka zró b to sam z dostę pnych ogó rkó w, pomidoró w, zió ł i cebuli.
Po wyjś ciu gł odni na plaż ę nie mogliś my się już doczekać wyczekiwanego obiadu, ś linią c się w oczekiwaniu na chociaż trochę mniej lub bardziej satysfakcjonują cego jedzenia. Kiedy zobaczyliś my rację obiadową , ż oł ą dek skurczył się i odmó wił przyję cia. Sny o mię sie rozpadł y się na strzę py. Trwał o to 2 dni. Na nasze pytania, dlaczego nie ma mię sa, przewodnik hotelowy Evgeny, ś mieją c się sarkastycznie w naszych oczach, odpowiedział , ż e mię so jest niezdrowe. Trzeciego dnia to samo pytanie zadano przewodnikowi Mamuce, ale w formie ultimatum: jeś li nie dadzą mię sa, to mą ż zje Mamukę . Potem sytuacja zmienił a się radykalnie: przychodzą c na obiad, natknę liś my się na dł ugi szereg radosnych, wygł odniał ych twarzy, któ re zapytane, po co stoimy, szepnę ł y „daje mię so! ” (Przypomina mi czasy sowieckie). Mię sem okazał y się wió rki z polę dwicy z kurczaka (u zwykł ych ludzi mię so na shawarmę ). Reszta diety pozostał a bez zmian. W takich chwilach gł odu poczucie wł asnej wartoś ci i wewnę trzne uczucie gł odnego czł owieka blednie na tle brudnych myś li - zaopatrz się przynajmniej w to mię so do koń ca wakacji.
Na szczegó lną uwagę zasł ugują drinki w hotelu. Aby napić się herbaty, trzeba był o ją robić w szklankach, bo. poję cie filiż anek był o nieobecne jako takie. Nie każ da szklanka nadawał a się do uż ytku — wię kszoś ć nosił a niemyte odciski warg i palcó w poprzednich uż ytkownikó w. Kawa zadowolona ze swojej ró ż norodnoś ci w iloś ci 2 opcji: kawa zwykł a i kawa z mlekiem (dodaj mleko sam).
Nigdzie nie znaleź liś my zimnej herbaty, któ ra był a podana w menu.

Chciał bym szczegó lnie zwró cić uwagę na pracę baró w i barmanó w hotelu. Rock bar, któ ry miał dział ać od 16-00 do 00-00, dział ał w trybie wirtualnym - jest pasek - ale za barem nikogo nie ma. Przez 5 dni pró b odwiedzenia go nie znaleziono ż adnych ś ladó w ż ycia, czego nie moż na powiedzieć o innych barach. Lobby bar: po zapytaniu barmana o menu zamó wiliś my 2 koktajle bezalkoholowe o ró ż nym skł adzie. W odpowiedzi barman z dwó ch identycznych butelek wylał jakiś zielony brud, a szklanki postawił na blacie barowym (z uś miechem „nie mieszaj tego”). Osł upieni wskazaliś my na skł adniki, któ re był y wymienione w menu, na co otrzymaliś my odpowiedź „wszystko się skoń czył o”. Jeś li nie chcesz popsuć sobie nastroju, zamó w tylko 2 koktajle: koktajl alkoholowy i koktajl bezalkoholowy. Turcy ingerują w to, co mają pod rę ką .
Po raz pierwszy nauczyliś my się , jak prawidł owo zrobić prawdziwy koktajl mleczny. Okazuje się , ż e trzeba wlać syrop owocowy do mleka i pogadać o tym wszystkim rurką (i samemu pogadać ). Wszystko. Koktajl gotowy!
99% goś ci hotelowych to turyś ci rosyjskoję zyczni, 1% to „cudzoziemcy” (Turcy). A jak Rosjanin moż e ugasić pragnienie w takim upale - tylko piwem. Piwo w Turcji nalewa się w specjalny sposó b: 1/3 piwa i 2/3 piany.
W przypadku wszystkich pytań , któ re pojawił y się na temat hotelu, przedstawiciele Pegasusa wysł ali nas do pracownika obsł ugi Guest Relatios, uprzedzają c nas z gó ry, ż e jest nieuchwytna i tak naprawdę nas nie oszukali. Przez 7 dni pobytu w hotelu nie dowiedzieliś my się , jak wyglą da ten pracownik Guest Relatios (podobno jest kobietą ). Przez 3 dni nie był o jej, a przez pozostał e 4 dni prawdopodobnie ukrywał a się przed rozzł oszczonymi turystami.
Chciał bym zwró cić szczegó lną uwagę na hotelowy zespó ł animatoró w i rozrywkę .
System all-inclusive okazał się systemem cał kowicie zepsutym. Z deklarowanej darmowej rozrywki kort tenisowy był naprawdę darmowy, trzeba był o zapł acić za rakiety i pił kę . Strzelanie z wiatró wki okazał o się innowacją nawet dla animatoró w, dł ugo dowiedzieli się , gdzie to jest, byli zaskoczeni, ż e tam jest, ale powiedzieli, ż e jedyny karabin jest zepsuty.
Przedstawiciele hotelowych sportó w wodnych dł ugo szukali deklarowanych darmowych roweró w wodnych, ale nigdy ich nie znaleź li.

Wieczorny pokaz animatoró w trudno był o oglą dać do koń ca. Po pierwszym numerze ludzie zaczę li się rozchodzić . Zaproszone zespoł y ró wnież nie ró ż nił y się talentem i profesjonalizmem (z wyją tkiem chiń skich akrobató w, któ rzy zrobili coś niewyobraż alnego, nie do opisania i zrozumienia: po prostu ś wietnie). Wieczory po pokazie animacji był y kontynuowane przy muzyce na ż ywo w barze przy basenie. Wykonywali ją bezdź wię czni ludzie rasy kaukaskiej, któ rzy mieli w repertuarze tylko rosyjskie i ormiań skie chanson (uważ nie zadedykował kilka piosenek siedzą cym przy pią tym stole Gogim i Givi, a takż e prawdziwym chł opcom z Moskwy).
Mó j mą ż bardzo chciał nurkować i wybrał się na wycieczkę z przedstawicielami Pegaza (wedł ug ich oś wiadczeń wycieczka, któ rej nie kupili, jest ś miertelna, ubezpieczenie jej nie obejmuje i ogó lnie bę dą pró bowali cię utopić , wię c wystarczy im to odebrać ). Pią tego wzię liś my bilet na 7-go i poprosiliś my, ż ebyś my się nie spó ź nili. Wieczorem 6-go, przy drzwiach naszego pokoju, znaleź liś my notatkę z przeprosinami i przeniesieniem wycieczki na 8-go. Wieczorem 7-go ponownie znaleź liś my w drzwiach pokoju notatkę z jeszcze wię kszymi przeprosinami i przeniesieniem wycieczki na 10-go. Rozwś cieczony faktem, ż e straciliś my już.2 dni i nie pojechaliś my na kolejną wycieczkę , mó j mą ż poszedł przeklinać u przedstawiciela Pegasusa. W uzasadnieniu usł yszał , ż e turystó w jest duż o, ale miejsc mał o (po co w takim razie sprzedawać bilety? ). Ta wycieczka wyruszył a z hotelu. Jako rozwią zanie problemu, przedstawiciel Pegasusa zaproponował , ż e zapł aci dodatkowe 15 dolaró w, uda się do Kemer i tam wejdzie na pokł ad jachtu, aby popł yną ć w to samo miejsce. Po dł ugich i dł ugotrwał ych procesach mą ż wybił.2 nadliczbowe miejsca 9-go.
Bardzo mnie zaskoczył fakt, ż e system „ultra” na jedzenie i napoje w tym hotelu jest waż ny tylko do 12 w nocy, chociaż sama nazwa wskazuje na cał odobową operację .
Po wizycie w hotelu ogó lne wraż enie był o takie, ż e zostaliś my oszukani i okradzeni, bo. moglibyś my pojechać do 4-gwiazdkowego hotelu, któ ry był by lepszy i tań szy, a zaoszczę dzone pienią dze wykorzystać na wycieczki i zabawę w każ dy moż liwy sposó b.

Z pozytywó w był am mile zaskoczona pracą mł odszego personelu obsł ugi: kelnerzy biegali najlepiej jak potrafili, zmywanie naczyń , naprawa telewizoró w i hydrauliki dział ał a bardzo szybko i sprawnie (po zgł oszeniu się do recepcji wszystko był o naprawiony bardzo szybko). Pokojó wki nie wyró ż niał y się tak wysokiej jakoś ci i wydajną pracą : nie sprzą tał y pokoju nawet raz w tygodniu, chociaż na począ tku zostawiliś my napiwek.
Musimy oddać hoł d bezpieczeń stwu hotelu: grzecznie zapytali, dlaczego mó j mą ż nie nosi bransoletki, i poprosili go, aby ją zał oż ył , i ró wnie grzecznie wyjaś nili zagubionym turystom z są siednich hoteli, jak dostać się do ich.
Ogó lnie hotel przycią ga 3 gwiazdki i nie wię cej! ! !
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał