Oszustwo w Turcji od TUI.

Pisemny: 11 czerwiec 2018
Czas podróży: 12 — 22 może 2018
Komu autor poleca hotel?: Dla rodzin z dziećmi; Na wypoczynek z przyjaciółmi, dla młodzieży
Ocena hotelu:
9.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 9.0
Usługa: 9.0
Czystość: 9.0
Odżywianie: 9.0
Infrastruktura: 9.0
Razem z ż oną wykupiliś my wycieczkę do hotelu od 05.12. 2018 do 22.05. 2018 w hotelu Xeno Eftalia Resort 4* (nr.
w TUI Ukraine numer kuponu 3099991. Hotel został wybrany ze wzglę du na bliskoś ć Alanyi, centrum handlowego oraz na podstawie opinii o hotelu i poziomie usł ug.
Po przyjeź dzie do Antalyi przy kasie TUI dowiedzieliś my się , któ ry autobus dowozi nas do hotelu i odjechaliś my.
5 minut przed przyjazdem przewodnik Buł at rozdał broszurę z TUI, w któ rej zapisana jest nazwa Grand Sunlife Hotel (nr 151 w rankingu hoteli w Alanyi https://www.turpravda.ua/tr/alanja/ Grand_Sunlife-h11050.html).
Pytamy, o co chodzi? Odpowiedź brzmiał a… Xeno Eftalia Resort jest zaję ty, ale jutro pojedziesz do hotelu. I wsadzili cię do 5-gwiazdkowego hotelu (to był o pierwsze kł amstwo TUI)

Wyjeż dż ają z nami 4 osoby z Ł ucka, któ re wykupił y wycieczkę do Xeno Eftalia Resort 4*.
Był o okoł o 9 rano. Nosimy bransoletki i idziemy na ś niadanie. Pytamy pierwszych ś niadaniowych są siadó w, jaki to jest hotel? A turyś ci ze Smoleń ska opowiadają podobną historię kupują c wycieczkę w Xeno Eftalia Resort 4* i wsiadają c do Grand Sunlife 4*.
Tylko w ich przypadku Xeno Eftalia Resort 4* był w remoncie. I dowiadujemy się , ż e nie są sami i nie ostatni. I tę sytuację potwierdzają pracownicy hotelu.
Idziemy do recepcji i pró bujemy skontaktować się z przewodnikiem TUI, dzwonimy na infolinię TUI 24 w Turcji +9.850 5.70 111. Dł ugo nie dzwonią do przewodnika hotelowego w recepcji, mó wią c, ż e abonent nie odbiera telefon. Infolinia odebrał a po godzinie wybierania numeru i zapisał a numer kuponu, obiecał a wyjaś nić sytuację i został a poproszona o oddzwonienie za pó ł godziny. Pó ł godziny pó ź niej nikt nie odebrał telefonu w TUI24, pró bowali dzwonić co 5 minut. Kiedy w recepcji zobaczyli nasz upó r w kontaktowaniu się z przewodnikiem, w koń cu go dostali. Natychmiast odebrał telefon i na naszą proś bę o zmianę hotelu zalecił kontakt z infolinią TUI24. Przez kolejne dwa dni infolinia w ogó le nie odbierał a telefonó w. . .
WI-FI w hotelu dostę pne tylko w nocy, w fajce wodnej WI-FI kosztuje 4$, ale dział a od 11:00. Potem musieliś my iś ć do kawiarni po drugiej stronie ulicy, kupić hasł o i spró bować wyjaś nić sytuację , dzwonią c i piszą c do biura podró ż y na Ukrainie.

Minę ł o ponad 5 godzin, sytuacja się nie wyjaś nił a, nie ma przewodnika. Nerwy na krawę dzi, po nieprzespanej nocy i tak dalej. Nie chcemy nocować w udostę pnionym hotelu. Bo w czasie, któ ry spę dziliś my na recepcji, ludzie podchodzili i mó wili, ż e albo woda z prysznica nie spł ywa do kanalizacji, albo toaleta cieknie, albo ż aró wka się przepalił a, albo nie ma rę cznikó w, potem zamiast obiecanego pokoju trzyosobowego zamieszkali w dwó jce i nie był o nawet dodatkowego ł ó ż ka, a wniosek o piwnicę był już trzy dni temu lub wię cej, ale w koń cu nie był o reakcji.
Decydujemy się na wyjazd do Xeno Eftalia Resort 4*. Trzech starszych turystó w zatrzymuje się w Grand Sunlife 4*, a pozostali trzej z dokumentami i voucherami jadą minibusem do Xeno Eftalia Resort 4*.
Po 30 minutach okoł o godziny 14:30 skł adamy dokumenty w recepcji Xeno Eftalia Resort 4* i zostajemy serdecznie przyję ci, zakł adamy bransoletki i przygotowujemy pokoje. O CUDZIE (nawet dzieci wiedzą , ż e cuda się nie zdarzają , wię c okł amał y nas i bę dą kł amać dalej, jak czas pokaż e).
Wracam minibusem do Grand Sunlife 4* i taksó wką cał a reszta dociera do wybranego i upragnionego hotelu. Idą cy za nami przewodnik TUI Islam (pojawił się po 6 godzinach oczekiwania) mó wi, ż e nikt tam na nas nie czeka i nie zakwaterują nas.
A tu jest nas sześ ć osó b, paszporty przekazujemy administratorowi.
Dopó ki nie dojedziemy do DREAM (Xeno Eftalia Resort 4), przewodnik Islam nazywa hotelowym przewodnikiem z TUI (zapomniał em nazwy). A ten przewodnik przychodzi z nami na przyję cie i wyjaś nia sytuację pracownikom w czystym tureckim. I tutaj cuda się koń czą lub trwają (kł amstwa i oszustwa).
Okazuje się , ż e dyrektor generalny, doskonale po angielsku, mó wi, ż e TUI nie zarezerwował o pokoi i dlatego nie jesteś my zakwaterowani.
Potem rę ce opadł y, staramy się o kolejny hotel od przewodnika. Oferują one Mysea Hotels Incekum (nr 252 w rankingu hoteli w Alanyi https://www.turpravda.ua/tr/alanja/mysea_hotels_incekum-h11524.html#reviews) .
Czytamy recenzje i odrzucamy ofertę . Potem, kiedy wró cili na Ukrainę , transfer grupowy zabrał parę z tego hotelu. Oni, tak jak my, wykupili wycieczkę , ale wylą dowali nie w swoim hotelu, ale w remontowanym hotelu Mysea Hotels Incekum.

Sześ cioro z nas minibusem wraca do Grand Sunlife 4*.
. . . Tego dnia w podobnej sytuacji znalazł a się kolejna para z Federacji Rosyjskiej. Ł ą cznie 8 osó b, któ re konkretnie znamy z widzenia i prawdopodobnie wię cej. Oznacza to, ż e tego „schematu” nie moż na wytł umaczyć kombinacją okolicznoś ci.
Kolejny dzień i nastę pny nie przyniosł y odpowiedzi, ani obiecanej przeprowadzki do zakupionego hotelu. Przewodnicy mó wią , ż e po naszej stronie i wszystko pozostaje na swoim miejscu.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał