Nieuzasadnione oczekiwania!!!

Pisemny: 16 lipiec 2011
Czas podróży: 7 — 12 lipiec 2011
Komu autor poleca hotel?: Dla rodzin z dziećmi
Ocena hotelu:
3.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 5.0
Usługa: 3.0
Czystość: 7.0
Odżywianie: 3.0
Infrastruktura: 5.0
Wł aś nie wró cił em niedawno. Pojechał em na wakacje z mamą . Reszta trwał a od 07.07. 2011 do 07.12. 2011. Tak wię c, jak mó wią , od statku do balu postanowił em napisać recenzję . Był em w Turcji już nie raz, ale w Alanyi, a raczej w Konakli mam duż o wraż eń i niestety nie mogę powiedzieć , ż e wszystkie są pozytywne. Jak wiecie, pierwsze wraż enie odgrywa waż ną rolę i okazał o się . Có ż , zacznijmy w kolejnoś ci.
1. Przybyliś my do hotelu o 11.30 rano i kazano nam czekać na zameldowanie do godziny 15.00, tak jak powinno być w systemie europejskim. To oczywiś cie nas nie zaskoczył o, ale nam nie odpowiadał o, ponieważ za nami był a 15-godzinna droga i chcieliś my odpoczą ć . Poprosiliś my w recepcji o jak najszybsze wyszukanie pokoju i, co dziwne, znaleziono go w cią gu 5 minut, ale nie wszystko był o tak gł adkie. Pokó j znajdował się na drugim pię trze gł ó wnego budynku. Sam w sobie nieź le jak w zasadzie i wszystkie pokoje tego hotelu, ale widok z okna pozostawiał wiele do ż yczenia. Faktem jest, ż e tuż pod balkonem (swoją drogą jego wymiary to 70 cm na 2 m) był y tylne drzwi do kuchni i zapachy w pokoju był y „wspaniał e”. Mię dzy innymi pod oknami był a szopa i stary zardzewiał y samochó d, wszę dzie porozrzucane był y wę ż e i wiadra. Oczywiś cie nie podobał o nam się to zdję cie, wró ciliś my do recepcji i poprosiliś my o znalezienie innego pokoju, na co recepcjonistka był a bardzo zdziwiona i powiedział a, ż e ​ ​ to jeden z najlepszych pokoi (choć moim zdaniem hotel, któ ry dumnie nosi 5 gwiazdy generalnie nie powinny mieć takich pomieszczeń ). Na wszystkie kolejne proś by odpowiadano z wyraź nym niezadowoleniem, a nawet niegrzecznoś cią . Wedł ug recepcjonistek mamy na voucherze pokó j standardowy, a widok z okna nie jest okreś lony, co jest dziwne, bo wszystkie 300 pokoi hotelowych to standard (nie wiadomo kogo pró bowali oszukać ). A dlaczego za te same pienią dze ktoś dostaje pokó j z widokiem na morze, a my z widokiem na domownikó w. Dodatkowo, przedstawione zdję cie, zdaniem personelu hotelu, był o niczym innym jak pię knym ogrodem, chociaż mó j osobisty pomysł na ogró d jest nieco inny. Nauczeni doś wiadczeniem, ponieważ byliś my w Turcji nie raz, zaoferowaliś my niewielką nagrodę za znalezienie normalnego pokoju, na co otrzymaliś my dziką niespodziankę od pracownika hotelu, jakby nigdy nie widział pienię dzy (choć wydawał o nam się , ż e on chciał em tylko duż ej kwoty, ale po co pł acić za to, za co już zapł acono). Poję cie, ż e klient ma zawsze rację , wyraź nie zakorzenione w gł owie, wyraź nie nie jest znane pracownikom tego hotelu, a szczera nieuprzejmoś ć nie jest im niestety obca. W ogó le po dł ugich skandalach, krzykach i kł ó tniach, po zaangaż owaniu naszego przewodnika i managera hotelu, bardzo szybko znaleź liś my pokó j w osobnym dwupię trowym budynku z widokiem na morze. Mimo to nastró j był już mocno zepsuty.
2. Jeś li chodzi o ż ywienie, to tutaj ogarnę ł o nas rozczarowanie. Byliś my już w ró ż nych hotelach w Turcji iz ró ż nymi gwiazdkami i moż emy ś miał o powiedzieć , ż e prezentowane jedzenie nie przycią ga 5 gwiazdek, maksymalnie 3. Zacznijmy od począ tku. Bardzo rozczarowany stó ł sał atkowy z jego niedoborem. Nie spodobał y się też pierwsze dania, któ re trudno nazwać zupami ani z wyglą du, ani w smaku. Inne zimne przeką ski nie wywoł ywał y apetytu, a czasem budził y wstrę t. Bardzo dzikie kombinacje skł adnikó w w tych daniach. Jeś li chodzi o gorą ce, ryby i bakł aż any bardzo nam się tu podobał y. Z mię sa był tylko kurczak 2 razy i tylko na obiad, raz jagnię cina. I oczywiś cie mię so sojowe, któ rego jeden rodzaj nie jest przyjemny. Z owocó w podano tylko arbuzy i zielone niesł odzone melony. Był am zadowolona ze ś niadania w postaci szerokiej gamy musli, jogurtó w, dż emó w, jedyne co mi się podoba to czę ś ciej jajecznica i jajecznica. Jest wiele deseró w, ale nie mogę powiedzieć , ż e wszystkie są pyszne, są jakoś inne, nie na nasz gust, a wiele z nich był o szczerze bez smaku i niesolonych. Napoje są standardowe. Są to piwo, wó dka, raki, gin, cola, sprite, fanta, yupi, woda mineralna. Zadowolony z popoł udniowej przeką ski, któ ra dał a pyszne wypieki.

3. Rozrywka w hotelu to dzienne zaję cia wymyś lone przez animatoró w. Niestety animacja nie był a najmocniejsza, a wrę cz sł aba. Ogó lnie mi się to nie podobał o.
4. Jeś li chodzi o terytorium hotelu, nie ma nic zł ego do powiedzenia. Teren jest duż y i bardzo pię kny, duż o zieleni i kwiató w. Ponadto moż na był o spacerować po terenie są siedniego hotelu. Bardzo ł adny i duż y basen, czysty, ze zjeż dż alniami. Nie był o problemó w z leż akami. Nawet gdyby był o ich za mał o, zawsze moż na był o poprosić o przyniesienie np. z plaż y.
5. Nie podobał a mi się plaż a. Ponieważ jest dzielony przez dwa hotele, ludzi był o duż o, a nie chodził o o to, ż e leż akó w był o za mał o, nie, moż na je był o zabrać o każ dej porze dnia i nie trzeba był o wstawać bardzo wcześ nie i biegnij, aby usią ś ć . Nie, faktem jest, ż e ludzie, jak w mrowisku, leż ą prawie jeden na drugim. To nie jest przyjemne. Co wię cej, druga czę ś ć plaż y był a bardzo brudna, a morze najwyraź niej nie był o tam czyszczone. Oczywiś cie nie był o papieró w i butelek, ale glony, liś cie i gał ę zie był y obecne w duż ych iloś ciach.
6. Na terenie hotelu znajdował o się tak zwane centrum handlowe, w któ rym znajdował a się kawiarenka internetowa (swoją drogą dziwne, ż e internet pł acono w 5 gwiazdkach), sklep tekstylny, odzież , jedzenie, zdję cie pracownia, fryzjer, biż uteria, wyroby skó rzane i pamią tki. Tekstylia są bardzo dobre i niedrogie, jest bardzo przyjazny sprzedawca, prawdopodobnie jedyny przyjazny Turek w cał ym hotelu, dawał prezenty, robił duż e rabaty. Sklep z pamią tkami ma bardzo ubogi wybó r i doś ć wysokie ceny. Co wię cej, sprzedawca wcale nie był przychylny i z wielkim trudem wyrzucił maksymalnie 1-2 dolary. W sklepie skó rzanym jest doś ć sympatyczna Rosjanka, któ ra wszystko szczegó ł owo opowiada, pokazuje i namawia do zakupu. W biż uterii nie ma wyboru i sprzedawcy, któ rzy nie znają nawet ceny swoich towaró w.

7. Personel hotelu i ogó lnie jakoś ć usł ug moż na ocenić na ocenę C. Znowu wszystko zepsuł o pierwsze wraż enie. Oczywiś cie, po zameldowaniu się w recepcji, stali się bardziej uprzejmi, ale nadal nie ską pili zadzioró w pod naszym i nie tylko naszym adresem. Nawiasem mó wią c, taka postawa dotyczył a tylko Rosjan, Ukraiń có w, Biał orusinó w. Byli bardzo mili dla obcokrajowcó w, nie pozwalają c ani na niegrzecznoś ć , ani na ukradkowe spojrzenia. Wydawał o mi się , ż e w stosunku do Rosjan, przyzwoitych sł ó w, poza wyuczonym sł owem „szanowany”, w ogó le nic nie wiedzą . Reszta personelu ró wnież nie był a przyjazna. W restauracji talerze i szklanki był y wynoszone spod nosa, gdy tylko się odwró cił eś , nawet jeś li jeszcze nie skoń czył eś posił ku. Nawiasem mó wią c, nigdy nie był o prezentacji potraw, chociaż w Turcji czę sto ją aranż ują . Co do pokojó wek, nie ma na nie ż adnych skarg. Sprzą tanie pokoi jest dobre, codziennie wykrę cali wszelakie ł adnoś ci z kocykó w, rę cznikó w i kwiató w, mimo ż e nie zawsze zostawialiś my im napiwek.
Ogó lnie wraż enie samego hotelu nie jest zł e, reszta i tak był a udana, najważ niejsze jest pozytywne nastawienie. Niemniej jednak, ze wzglę du na niezadowalają cą pracę personelu i sł abe jedzenie, nie polecił bym tego hotelu moim przyjacioł om i znajomym, ponieważ jego liczba gwiazdek jest wyraź nie zawyż ona. Stosunek ceny do jakoś ci nie jest uzasadniony, za taką usł ugę hotel musi usuną ć kilka gwiazdek i obniż yć cenę .
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał