hotel z ludzką twarzą

Pisemny: 20 wrzesień 2011
Czas podróży: 1 — 15 wrzesień 2011
Komu autor poleca hotel?: Na relaksujące wakacje
Ocena hotelu:
7.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 8.0
Usługa: 8.0
Czystość: 8.0
Odżywianie: 9.0
Infrastruktura: 7.0
Nie lubię tysię cy hoteli, nie przepadam za bufetem - rodzajem publicznego cateringu. Podobał mi się hotel za intymnoś ć , nieformalny stosunek do goś ci, któ rych był o niewielu, czasem do 10-12 osó b w restauracji. Atmosfera jest bardziej rodzinna. Pokoje są ró ż ne, ale dostaliś my bardzo dobry (507) bez ż adnych problemó w. Faceci w recepcji są przyjaź ni, mó wią dobrze po angielsku, gł ó wny kelner mó wi po angielsku w restauracji, kelnerzy wszystko rozumieją . Ś wietny szef kuchni, dobra obsł uga, wszystkie pytania i problemy został y natychmiast rozwią zane. Do morza (hotel ma bardzo dobrą czystą plaż ę ) kilka minut spacerkiem. Pogoda nam się poszczę ś cił a - morze był o niesamowite: czyste jak ł za, ciepł y, drobny piasek (lepiej wejś ć do wody po prawej stronie przy pł ocie - ż ó ł te kule, bo w ś rodku jest kilka kamieni pod wodą ). Na wakacjach z mę ż em. Dobra rosyjskoję zyczna firma wybrał a: inteligentnych ludzi, ł atwych w komunikacji, mniej wię cej ten sam krą g społ eczny i zainteresowania.
To prawda, ż e ​ ​ z potworną pewnoś cią siebie i tą samą potworną niegrzecznoś cią obserwowali sceny z przybycia „fajnych ciotek z handlu w mieś cie Gadyukino”, z ich „Hennesy” w restauracji. Ż adne z 3 dań gł ó wnych, któ re mi zaoferowano, nie zadowolił o ich - "Chcę kharcho ... ", krzyczeli gł oś no, domagali się dietetycznego jedzenia, któ rego kuchnia oczywiś cie nie zapewnia. Oczywiś cie nie mogli mó wić tylko po rosyjsku, byli oburzeni, dlaczego nie odpowiedziano im „wielkim i potę ż nym ... ”, w ogó le był koncert. Trzeba przyznać , ż e obsł uga hotelu został a potraktowana grzecznie i z uś miechem, kucharz przygotował coś specjalnie dla nich, po czym przewodnik hotelowy wyjaś nił im, ż e ich roszczenia są bezpodstawne i nie mogą zostać zaspokojone. Z kimkolwiek z Tunezyjczykó w się komunikowaliś my, wraż enie z nich jest najlepsze. I poż egnaliś my się z naszym ukochanym kelnerem Mahmudem, jakbyś my byli naszymi wł asnymi, obiecują c, ż e przyjedziemy ponownie.
Nawet kupcy mó wią (w minimalnym stopniu oczywiś cie) wszystkimi gł ó wnymi ję zykami europejskimi; jednak po rosyjsku cytują tylko skrzydlaty slang naszych turystó w, nie rozumieją c znaczenia; czę sto jest to nie tylko niedopuszczalny ton, ale takż e przekleń stwa. Aby nie natkną ć się na te „komplementy”, w punktach sprzedaż y rozmawiał em tylko po angielsku i wszyscy zachowywali się nienagannie. Pojechaliś my na Saharę - wiele wraż eń , ale duż o o tym napisano. Kilka sł ó w o thalassoterapii: Jestem lekarzem z wieloletnim staż em, postanowił am samemu spró bować tych przyjemnoś ci. Nic nadprzyrodzonego: ł aź nia turecka, peeling (gó rny nabł onek myje się mydł em i masaż ), 2 masaż e - jeden "pod prysznicem" (na kanapę pada ciepł y morski deszcz), drugi - rozgrzanymi olejkami, każ dy po 20 minut, po czym - automatyczny hydromasaż w specjalnej wannie (jak w wię kszoś ci naszych resortó w). Wszystko to jest bardzo ł adne, ale moim zdaniem nieproporcjonalnie drogie - kosztował o 140 USD.

I to, co mnie uderzył o, to absolutny medyczny nieprofesjonalizm, wyją tkowo niskie wsparcie medyczne dla tych usł ug, organizacja czysto komercyjna, chociaż takie obcią ż enie nie jest nieszkodliwe - to potę ż na intensywna refleksologia. Wizyta u tzw. lekarza kosztuje okoł o 15 dolaró w, trwa 3 minuty, 2 pytania: „na co masz doś ć ” i „czy był y jakieś operacje”. Nawet nacisku nie mierzy się , nie prowadzi się ż adnej dokumentacji - na kartce przekazanej siostrze wypisane jest twoje imię i zestaw procedur; nawet czek nie jest wystawiany na wpł acone pienią dze - brak informacji o wizycie w salonie, brak dowodu bycia tutaj. Był em ś wiadkiem komplikacji u 2 kobiet: są siadka z hotelu powiedział a mi, ż e wychodzą c z salonu zachorował a: "zawroty gł owy, wszystko się ś ciemniał o", lekarz podał jej sł odką wodę do picia !! ! , mó wią c, ż e najwyraź niej był to gł odny omdlenie. Lekarze zrozumieją , ż e jest to cał kowity nieprofesjonalizm.
Na moich oczach zemdlał a druga kobieta – starsza pani (powyż ej 60 lat) (swoją drogą nie brakuje takich pacjentó w – jest reklama odmł adzania za pomocą talasoterapii, a dzieci kupują bony dla swoich ukochanych mam). Ta kobieta był a już poddawana zabiegom przez 5 dni, 4-5 dziennie, tym razem był a owinię ta gorą cymi algami po cał ym ciele (otulona po szyję ), gdy zachorował a, jej siostra nie weszł a od razu, zaczę ł a gorą czkowo otwó rz ją , zmyj brud, potem zarzucają c na nią szlafrok, wcią gną ł ją do wspó lnej przestrzeni rekreacyjnej, lekarz powoli podszedł , trzymał rę kę na pulsie i wyszedł , myś lał em, ż e poszedł po aparat zmierzył ciś nienie krwi, ale już nigdy nie wró cił , a kobieta leż ał a z niebieskawymi ustami, zamknię tymi oczami, dusznoś cią i wą tł ym tę tnem. Pró bował em sprowadzić lekarza i jej pomó c, ale na pró ż no.
Nawiasem mó wią c, stosunek ceny do jakoś ci jest po prostu doskonał y: za 15 dni pobytu z lotem, transferem, przewodnikiem hotelowym (bardzo mił y facet) zapł acili tylko 34 tysią ce za dwoje (t / f "Russian Express", gospodarz - „Karteż a +”.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał