Pytanie o Malediwy

  Zadać pytanie
Zadać pytanie
Na Twoje pytanie odpowiedzą eksperci i doświadczeni turyści.
+ Wyjaśnienie do pytania
336 subskrybenci zostaną
powiadomieni o problemie

Powiązane pytanie «Ogólne problemy»
Odwołanie lotu
Cześć!
Proszę mi powiedzieć, że zarezerwowaliśmy wycieczkę na Malediwy pod koniec sierpnia z wylotem z Kijowa 29.10.14. Leć liniami lotniczymi Dubaj.
Biuro podróży wysłało vouchery na noclegi, ubezpieczenie, a na biletach widniało, że będą bliżej dat wyjazdu, bo. Ta linia lotnicza nie wydaje ich z góry.
22.09.14 Wchodzę na stronę Fly Dubai i nie widzę już naszego lotu (wcześniej przy zamawianiu wycieczki był), jest tylko jeden, ale z 21-godzinnym oczekiwaniem na transfer, który , oczywiście jest niedopuszczalne.
Po tym, jak skontaktowałem się z biurem podróży z pytaniem o tę sytuację, biuro podróży odpowiedziało dopiero drugiego dnia, że ​​lot został odwołany i są 3 opcje rozwiązania problemu, ale każda z opcji jest z dopłatą z naszej strony.
Czy to normalna praktyka? A czy da się coś od nich dostać bez dopłat?
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał
Subskrybuj
7 subskrybenci  • zapytał 2014-09-2510 lat wstecz
Odpowiedzi  •  82
аватар Anetka-gan
powiedzenie, że praktyka jest „normalna”, jest niemożliwe. ale to jest sytuacja, która się zdarza. w przypadku różnych czynników (awarie, pogoda, zmiana rozkładu lotów itp.)
co robić?!
1. masz umowę, powinna zawierać opcje rozwiązania różnych sytuacji
2. istnieje ubezpieczenie za brak lotu/odwołanie/opóźnienie lotów, w takim przypadku sytuacja już zaistniała, ubezpieczenie raczej nie pomoże.
3. zazwyczaj, gdy lot jest odwołany, linia lotnicza rozwiązuje takie problemy, trzeba spojrzeć na to, jakie były bilety (taryfa)
аватар Pachok
Jeśli kupiłeś pełną wycieczkę, w której koszt przelotu nie jest zaznaczony jako osobna pozycja, to TO, TA, przewoźnik lotniczy musi sam rozstrzygnąć tę kwestię.
аватар HotLine
I uruchomią specjalny lot z niezbędnymi parametrami.
Fly Dubai ograniczył swój program lotów po zestrzeleniu malezyjskiego Boeinga.
аватар Pachok
Nie uruchomią lotu, ale zaoferują inny lot bez dodatkowej opłaty. To jest normalne.
аватар Thalika
Pachok, kupili dokładnie wycieczkę pakietową, koszt przelotu nie jest wyróżniony jako osobna pozycja. TA zaczyna mówić o kosztach noclegu + transfer taki a taki... a wszystko inne podobno na lot. A teraz oferuje, jako najlepszą opcję, lot Turkish Airlines, ale za ten lot trzeba zapłacić 400 USD.
Pamiętam dokładnie koszt lotu Fly Dubai, który został wskazany na ich stronie internetowej dla naszego lotu, wynosił 1674 USD, na stronie internetowej Turkish Air koszt biletów na lot, który nam teraz proponujemy, to 1852 USD, tj. różnica wynosi 178 USD. TA mówi, że w przypadku zorganizowanych wycieczek koszt podróży lotniczych jest a priori niższy.
аватар HotLine
Standardowy pakiet infantylizmu. Dziwnie jest to zobaczyć od samturysty (to jest Pachok).

Nie ma innego odpowiedniego lotu. Sądząc po pytaniu - albo długi transfer, albo przedłużenie wycieczki, albo droższy lot inną firmą we wskazanych terminach.
Wyjaśnij, dlaczego operator, agent powinien odpowiadać za działania osób trzecich?
Twój argument „kupił pełną wycieczkę” zobowiązuje ich tylko do jednego - operator (agent) musi albo zapewnić tę wycieczkę, albo zwrócić wszystkie pieniądze. Nie są zobowiązani do dokonywania jakichkolwiek zmian na własny koszt.
аватар HotLine
dodam
1. Loty Fly Dubai nie są lotami czarterowymi. Operatorzy kupują lub rezerwują bloki miejsc na swoich lotach. A Fly Dubai sprzedaje większość samych foteli. Dlatego kwestia ceny lotu w pakiecie jest niejednoznaczna.
2. Właściwy agent powinien wszystko wytłumaczyć i pokazać właściwemu turystowi - rezerwacje (są ceny), faktury do zapłaty, korespondencja z operatorem.
3. Mam wrażenie (tylko), że twój agent robi to, co może. Postaraj się z nimi otwarcie porozmawiać - "Nie żądam od ciebie pensji na życie, chcę się upewnić, że nie mam innego sposobu na lot, jak zapłacić określoną kwotę". Wskaż swoje stanowisko - "Mogę odmówić zmiany wycieczki i będziesz zobowiązany do zwrotu mi całego kosztu wycieczki". Agentowi i operatorowi będzie to trudne – są obowiązki wobec hoteli. Dlatego spróbują rozwiązać problem poprzez opcję kompromisu.
Właściwą decyzją jest opłacenie przelotu po cenie netto (czyli bez prowizji i jaka jest), prowizje za zakwaterowanie pozostają bez zmian. Zadanie polega jedynie na oddzieleniu tych komponentów.
аватар Pachok
„Wyjaśnij, dlaczego operator, agent powinien odpowiadać za działania osób trzecich?”
Bo kontrahentem w umowie z turystą jest TA.
TA odpowiada przed turystą.
TO odpowiada przed TA.
Linia lotnicza - przed przeglądem technicznym.
Jeżeli linia lotnicza nie wypełniła swoich zobowiązań, wchodzą w życie sankcje wynikające z postanowień umowy pomiędzy TO i AC. A potem w odwrotnej kolejności. Turysta zdecydowanie nie powinien być ostatnim w tym łańcuchu. Jako turysta samoobsługowy bardzo dobrze to rozumiem.
аватар Pachok
Thalika, spróbuj inaczej: spójrz na ich stronę internetową tylko pod kątem kosztów obsługi naziemnej. Zwykle jest taka opcja przy wyborze wycieczki.
W zeszłym roku kupiłem „pakiet” w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, gdzie lot był liczony od 430 dolarów. W tym czasie Wizz Air poleciał do Dubaju za 200, ale na inne lotnisko, gdzie transfer również był uważany za dość drogi. W efekcie wzięliśmy z TO tylko hotel, wizę i ubezpieczenie. Sami kupiliśmy bilety Wizz, wzięliśmy taksówkę. Dla trzech różnica wynosiła 600 dolców.
аватар HotLine
Co to jest? Dlaczego mądra osoba zastępuje logikę uporem? Nawet w najprostszych relacjach towar-pieniądze odpowiedzialność sprzedawcy nie jest bezwzględna. W niektórych sytuacjach kupujący musi rozwiązać problem z producentem produktu, a nie ze sprzedawcą. Na przykład zanieś zakupiony telefon do centrum serwisowego producenta.
Żeby nie być bezpodstawnym, przytoczę klauzulę z umowy z turystą, która rekomenduje zawarcie jednego z operatorów (a wierzcie mi, podobne klauzule są we wzorach wszystkich operatorów).
I to nie dlatego, że są takie złe, ale dlatego, że jest to logiczne.
аватар HotLine
„Biuro podróży (Tour operator) nie ponosi odpowiedzialności i nie wypłaca żadnych odszkodowań za zmiany w rozkładzie lotów, opóźnienia lub odwołania lotów, zmiany warunków ruchu lotniczego, wymianę statku powietrznego jednego typu na inny, zamknięcie lotnisk ze względów meteorologicznych, przyczyny techniczne i inne przed zmianą programu Zwiedzania, zagubienie, uszkodzenie lub brak bagażu Turysty, zachowanie jego dokumentów, kosztowności i przemówień osobistych, za działania innych przewoźników w czasie wycieczki, regulaminy), inne regulaminy i regulaminy wydane zgodnie z nimi.
W związku z tym wszelkie oświadczenia, roszczenia, wezwania do stwierdzenia braków związanych z przewozem, w tym opóźnienia odlotu lub spóźnienia lotów itp. Turysta składa bezpośrednio do przewoźnika. "
аватар Pachok
Przypomina mi to „istnieją roszczenia do przycisków?”
A potem retorycznie pytasz, dlaczego nie lubię krajowego MOT i TA ... za to. Turysta, kupując na ogół pojedynczy produkt, nie powinien zagłębiać się w niuanse cenowe – ile „waży” w ostatecznym koszcie i dlaczego.
Sprawa z życia - ludzie nie kupili nawet wycieczki, tylko bilety lotnicze o złożonej trasie, w tym kilka przesiadek, przez stronę jednego europejskiego biletera. Lot w średnim segmencie obsługiwany przez Lufthansę został nagle odwołany. W ciągu pół godziny agencja zaoferowała do wyboru kilka innych opcji (droższe, nikt nie podał cen Lufthansy) i nikt nawet nie wspomniał o dopłatach. Bo to zaliczka, bo to normalna umowa, bo przedsiębiorca ponosi ryzyko biznesowe. Nasi wolą zarabiać, ale odrzucają ryzyko.
аватар HotLine
Tak co to jest? To nawet nie upór.
1. Agent sprzedaży biletów nie jest biurem podróży zorganizowanych. Agent biletowy to osoba upoważniona przez przewoźnika. To są różne rzeczy. Jeśli nie jest to dla ciebie jasne, nazwij dowolny znany ci produkt, a ja opiszę analogię.
2. Nie znamy taryfy, po której wykupiono lot Twoich „ludzi”. Na przykład opowiem inną europejską historię. Mężczyzna kupił skomplikowany lot z jednym biletem na całą trasę. Przyjeżdża do jednego ośrodka, zostaje dwa dni, leci dalej, od razu się przenosi, leci dalej, mieszka tydzień, leci dalej itd. Wiemy, że nie ma problemów z opóźnieniami i przelewami. Jeżeli lot jest spóźniony na przesiadkę, przewoźnik ma obowiązek wylądować na innym, bezpłatnie. Za wszystkie połączenia i segmenty odpowiada przewoźnik, który oferował taką taryfę. Ale był problem - osoba nie pojawiła się w pierwszym segmencie. W związku z niestawieniem się pasażera w pierwszym segmencie przewoźnik zrezygnował ze wszystkich pozostałych segmentów bez odszkodowania. Chociaż osobie udało się dostać do drugiego segmentu (dotarł tam sam). I przewoźnik miał rację – taka taryfa. Taryfa, która wiąże się z ryzykiem opóźnień i przesiadek, ale nie może być odpowiedzialna za niedojazd pasażera do następnego segmentu.
аватар Pachok
Taryfa konkretnego przewoźnika. W moim przypadku był agent i byli różni przewoźnicy.
аватар HotLine
Tak.
Przeczytaj, co sam napisałeś - „Taryfa pewnego przewoźnika”. Powtarzam - „przewoźnik”. Powtarzam - Lufthansa. Oznacza to, że Lufthansa miała taryfę, w której w przypadku odwołania lotu zapewniona jest wymiana na dowolny inny bez dopłat. Tak też się dzieje.
Nie chcesz zrozumieć, o czym już z Tobą rozmawialiśmy. Z definicji pojęcia „agent” – działa on w imieniu, w imieniu iw taryfach tego, w imieniu którego działa. Agent sprzedaży biletów działa w imieniu przewoźnika. To jest jego różnica w stosunku do biura podróży, o którym tutaj rozmawiamy.
аватар Pachok
Nadal nie czytasz uważnie. Nie Lufthansa przesiadła się na inny lot, ale agent oferował loty z innych linii lotniczych. Nie mówimy o konkretnej taryfie jednego konkretnego przewoźnika, jak w Twoim przykładzie. Różne linie lotnicze, różne taryfy, różne koszty, ale agent to wszystko robił, pasażer zgodził się tylko na określony lot.
Argument „Wszystkie operatory to robią” wcale nie jest argumentem. Akceptujemy rzeczy takimi, jakie są, dopóki nie natkniemy się na coś lepszego, wygodniejszego. A opcja „dopłata mi za kiełbasę JUŻ zapłaciłam, bo TERAZ izolat soi podrożał” to czysto sowieckie podejście, kiedy to nie usługa dla klienta, ale klient jest ekstremalny.
W warunkach zadania - wycieczka pakietowa ze stałym kosztem. Nie osobno lądować, osobno latać. Jestem pewien, że cena jest również wskazana w umowie z turystą.
аватар HotLine
Czytam uważnie. I podaję prawdziwe argumenty. Zacytował nawet cytat z umów „wszystkich operatorów” (okazało się, że to też nie jest dla ciebie argumentem). Osoba musi podjąć decyzję. Nie przez europejskiego agenta biletowego.
Według Lufthansy. Dziwne jest dla mnie, że nie rozumiesz udziału Lufthansy w opisanej przez Ciebie sytuacji. Chociaż sami pisali o taryfie przewoźnika, którym pierwotnie była Lufthansa.
Aby było to jaśniejsze, przyjrzyjmy się sytuacji krok po kroku. Mężczyzna kupił loty. Zapłacił agentowi, agent zapłacił przewoźnikom. I nagle Lufthansa odwołuje lot. Co się potem dzieje? Czy uważasz, że taryfa Lufthansy była taka, że ​​zwraca tylko koszty przelotu, a dobry agent NA WŁASNY KOSZT, nie będąc do niczego winny, podejmuje ryzyko, za które w zasadzie nie może ponosić odpowiedzialności. Czy to logiczne? Oczywiście nie.
Uważam, że Lufthansa w ramach rekompensaty za decyzję o odwołaniu lotu zwraca agentowi koszt alternatywnego lotu. Czy to logiczne? Na pewno. Rekompensuje tego, który podjął decyzję. Co więcej, jako doświadczeni turyści wiemy, że w niektórych przypadkach przewoźnik MUSI to zrobić. Dlatego Twój ulubiony Wiz Air poinformuje Cię z wyprzedzeniem o odwołanych lotach.
аватар HotLine
A przykład, który podałeś z kiełbasą w prawdziwym życiu, wygląda tak: „Niestety w związku z zaprzestaniem produkcji izolatu sojowego marki YUYUY nie jesteśmy w stanie dostarczyć Twojej ulubionej kiełbasy. W związku z tym, zgodnie z warunkami zawartymi w punkcie 10.10 podpisanej przez Państwa umowy, jesteśmy gotowi zwrócić przedpłatę w całości. Jeśli nadal chcesz go zdobyć, to możemy użyć izolatu sojowego marki YAYAYA w produkcji kiełbas. Ale jego cena jest wyższa, więc koszt kiełbasy będzie tak duży. Przepraszamy za zmienione okoliczności, które nie znajdują się w naszej strefie wpływów. Wiesz, że ze względów technologicznych nie jesteśmy w stanie wcześniej kupić izolatu. Przychodzi do nas bezpośrednio w momencie produkcji Twojego zamówienia.
Tak to wygląda w rzeczywistości, we wszystkich krajach.
аватар Pachok
"""I nagle Lufthansa odwołuje lot. Co dalej? Czy uważasz, że taryfa Lufthansy była taka, że ​​zwraca tylko koszt przelotu, a dobry agent NA WŁASNE KONTO, nie będąc nic winnym, podejmuje ryzyko, za co w zasadzie nie może być pociągnięty do odpowiedzialności.
Uważam, że Lufthansa w ramach rekompensaty za decyzję o odwołaniu lotu zwraca agentowi koszt alternatywnego lotu. Czy to logiczne? Na pewno. """
Panie... tak, piszę o tym: przewoźnik załatwia swoje sprawy z operatorem, operator - z agentem, - agent z turystą. Nie sugeruję, że agent ponosi różnicę w kosztach. Proponuję nie angażować tutaj turysty. Jestem pewien, że odszkodowanie z klimatyzacji za odwołanie lotu może pokryć różnicę za droższy bilet innej linii lotniczej.
аватар Pachok
Jak na przykładzie kiełbasy. Niezwykle rzadko (aw mojej praktyce prawie nigdy) klauzula o zwrocie pieniędzy za niedostarczony towar nie ogranicza się do zwykłego zwrotu całej kwoty. Zazwyczaj w tym przypadku grzywny są opisywane przez sprzedawcę. We wszystkich krajach:). Takie kontrakty to moja specjalność.
Czy agent jest gotów zapłacić turystę grzywnę za niezrealizowaną wycieczkę lub lot? A operator - agent?
аватар HotLine
1. A oto miarka, jeśli lot został odwołany przez arabskiego przewoźnika. A potem trzeba było pochwalić nie kasjera, ale Lufthansę. Agent pełnił funkcje agenta. I WSZYSTKICH.

2. Miejsca na Fly Dubai były czarterowe. Są tanie właśnie dlatego, że wszelkie ryzyko ewentualnej rekompensaty jest wykluczone z ceny. Dlatego tanie bilety są tanie, a Lufthansa droga.

3. A nie widziałeś w umowach klauzul, że dostawca nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za działania osób trzecich związane z tym i tamtym. Dziwne.
Wszystko to musi być właściwie zrozumiane i sformułowane, aby osiągnąć pożądany rezultat. A doradca musi brać odpowiedzialność za swoje rady i nie angażować się w nienawiść.
аватар sandra-art
Szukałem tutaj biletów na 29 października i jest lot Fly Dubai. i są loty UIA.
po co płacić Turkom? (są oczywiście szykownymi liniami lotniczymi, ale niestety drogimi)
Tak naprawdę nie wiem, kiedy masz lot powrotny, może problem tkwi w tym.
аватар Thalika
Fly Dubai ma lot 29 października z 21-godzinną przerwą, niestety
аватар sandra-art
spójrz na lot UIA, może będzie Ci odpowiadał. przyjeżdża 4,5 godziny wcześniej do Dubaju. czyli dokowanie będzie trwało półtorej godziny)
аватар Pachok
infolinia,
1. Scoop - aby turysta był ekstremalny.
2. Lufthansa ma jedne z najtańszych biletów. Tylko tanie są tańsze, ale niewiele. Jak myślisz, dlaczego Fly Dubai miał czarter?
3. Jeśli się spotkałem, to tak rzadko, że nie utkwiło mi to w pamięci. Z reguły nie ma takiej pozycji. Jeśli masz na myśli siłę wyższą, to opisane są tam dość standardowe katastrofy, które w żaden sposób nie obejmują prywatnych działań firm i organizacji.
Możesz więc zajść daleko, jeśli napiszesz, że sprzedawca nigdy nie gwarantuje ceny :) Po co więc w umowach?
„Wszystko to musi być poprawnie zrozumiane i sformułowane, aby osiągnąć pożądany rezultat”
Dziękuję Ci. Przez 15 lat pisania i badania kontraktów międzynarodowych nie było „błędów”. Były konflikty z „prawnikami” firm klienckich, ale zostały rozwiązane pokojowo. Zwłaszcza po tym, jak okazało się, że „prawnicy” ukończyli wydział korespondencji Wydziału Prawa Popławskiego Instytutu Kultury. Nie żartuję - prawdziwa historia życia.
аватар HotLine
Pachok
1. Co to jest „szufelka”, wiem lepiej niż ty. Żył więcej. Ale znam też uniwersalną zasadę, sens, kapitalizm, Lufthansę i każdy biznes. Brzmi prawie tak, jak napisałeś – „klient płaci za wszystko”.
2. Odnośnie czarteru Fly Dubai pisałem już wyżej – „Loty Fly Dubai nie są lotami czarterowymi. Operatorzy kupują lub rezerwują bloki siedzeń na swoje loty. A Fly Dubai sam sprzedaje większość miejsc. Stąd kwestia ceny lotu w paczce jest niejednoznaczny." Dodam od razu dlaczego tak uważam.
аватар HotLine
Wielokrotnie już omawialiśmy tu zasady działalności turystycznej. Wielu turystów na własny użytek uważa operatorów za czystych pośredników, z reguły za zbędnych. I tak by się stało, gdyby operatorzy po prostu odsprzedawali miejsca na Fly Dubai. Ale wiemy, że tak nie jest. Operatorzy tworzą produkt turystyczny. A żeby była konkurencyjna cenowo, kupują miejsca na loty (a czasem całe loty), zawierają sezonowe umowy z hotelami, tworzą biura odbiorcze i nadawcze itp. Dlatego też, gdy Fly Dubai odwołał lot, operator stracił konkurencyjną cenę za lot. W takim przypadku nikt nie zamierza zrekompensować ryzyka. Leć do Dubaju, bo sprzedał te miejsca po niskiej cenie. Operator bo nie bierze na siebie ryzyka przewoźnika (cytaty z umów). I to nie jest czysta miarka, bo operator oferuje tę samą wycieczkę za tę samą cenę. To prawda, z długim przeszczepem. System zepsuł się wraz z odwołaniem niektórych lotów. Niestety.
аватар Pachok
„To prawda, z długim transferem”.
I za dopłatą. A może coś przegapiłem?
„2. Odnośnie czarterów Fly Dubai pisałem już powyżej – „Loty Fly Dubai nie są lotami czarterowymi”.
Tam jest dokładnie odwrotnie:
„2. Miejsca na Fly Dubai były czarterowe”.
аватар Pachok
Ale znam też uniwersalną zasadę, sens, kapitalizm, Lufthansę i każdy biznes. Brzmi prawie tak, jak napisałeś – „klient płaci za wszystko”.
Oczywiście to się opłaca. Tylko w normalnie funkcjonującej dziedzinie biznesowej otrzymuje odpowiedni produkt lub usługę.
аватар HotLine
Oczywiście w operacjach eksportowo-importowych rzadko zdarza się sytuacja, w której dostawca nie jest w stanie zarządzać całym procesem produkcji i dostaw. W skrajnych przypadkach ogranicza swoją odpowiedzialność do minimalnych warunków dostawy – odbiór, ex-works.
Ale w przypadku produktów złożonych możliwa jest również sytuacja podobna do omówionej. Cytuję:
W międzynarodowej umowie sprzedaży cenę towaru można ustalić w następujący sposób:
• stała cena;
• cena z późniejszym ustaleniem;
• cena ruchu;
• cena ruchoma.
Cena ślizgowa przewiduje ustalenie w umowie ceny początkowej, która może ulec zmianie w trakcie trwania umowy, z zastrzeżeniem zmian poziomu kosztów produkcji zamówionego w ramach tej umowy towaru.
Doceniłem twoją historię życia :-)
Pokaż więcej »
awatara
Odpowiedz na inne pytania dotyczące Malediwy
Dodaj zdjęcie
Ładowanie...
Zdjęcie przesłane
×
Wszystkie pytania
ZEA
już