W dobrym nastroju można dobrze odpocząć

Pisemny: 2 grudzień 2018
Czas podróży: 18 — 29 październik 2018
Ocena hotelu:
7.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 6.0
Usługa: 7.0
Czystość: 5.0
Odżywianie: 7.0
Infrastruktura: 8.0
Dzień dobry! Pierwszy raz w Egipcie. Lecieliś my z grupą.7 osó b. Organizator wycieczek Coral Travel, przewoź nik lotniczy UIA. Loty tam iz powrotem odbywają się zgodnie z rozkł adem.
Wybierają c hotel kierował em się opiniami na jego temat na ró ż nych stronach. Dlatego napiszę szczegó ł ową recenzję .
Przy wyborze hotelu gł ó wnymi kryteriami był y: dobre morze z bogatą rafą i brakiem prą dó w, na drugim miejscu dobre jedzenie i obsł uga, a na ostatnim miejscu jakoś ć pokoi. Ale najpierw najważ niejsze.

Do hotelu dotarliś my okoł o 9 rano. Natychmiast zał oż yliś my bransoletki i wysł ano do jedzenia - na ś niadanie. Po ś niadaniu dowiedzieliś my się , jak dł ugo czekać do zameldowania, powiedzieli, ż e zameldowanie nastą pi dopiero po 14.00. I dali nam karty na rę czniki. Pró bowali dopł acić i zameldować się wcześ niej (mieliś my nocny lot i chcieliś my odpoczą ć ), ale nic się nie stał o, jak zrozumiał em, nie był o wolnych pokoi gotowych do odprawy. Byliś my z gó ry przygotowani na taki rozwó j wydarzeń - kostiumy ką pielowe, klapki, spodenki był y już w bagaż u podrę cznym). Przebraliś my się wię c, wzię liś my rę czniki i poszliś my na plaż ę .
Lunch w hotelu od 14.00, wię c najpierw zjedliś my lunch, a potem poszliś my się zameldować . Poprosiliś my o 3 pokoje w pobliż u i nasza proś ba został a speł niona, dali pokoje w jednym budynku, budynek był pierwszy na prawo od „jadalni” (restauracja gł ó wna), jeś li spojrzysz na restaurację (numery zaczynał y się od 3? ? ? ). Muszę od razu powiedzieć , ż e moim zdaniem ta sprawa nie jest zbyt dobra. Nasz pokó j znajdował się na parterze, nie wszystkie lampy dział ał y (ale na naszą proś bę został y natychmiast naprawione), remont w ł azience pozostawiał wiele do ż yczenia. Nasi towarzysze dostali pokoje na drugim pię trze, w tym boczny widok na morze))), ale wcią ż te same problemy z lampami i naprawami w ł azience. A takż e ich okna wychodził y na jadalnię są siedniego hotelu - tam cią gle coś brzę czał o, a rano nadal krzyczeli pracownicy jadalni. (Być moż e mogli pojechać i poprosić o zmianę , ale postanowili zostać ). I we wszystkich tych pokojach nie sprzą tali zbyt dobrze, ale mogli coś nawiną ć z rę cznikó w. Obecnoś ć lub brak dolaró w nie wpł ynę ł y na jakoś ć czyszczenia)).
Trzeciego dnia naszego pobytu w hotelu coś się stał o z ciepł ą wodą w naszym pokoju - zniknę ł a i mimo wszelkich starań mechanikó w nie pojawił a się . Dlatego przeniesiono nas do innego pokoju, w budynku obok (2. od jadalni) i przynieś liś my do pokoju talerz owocó w. Ten pokó j był lepiej odnowiony, był lepiej utrzymany i czystszy. Mohammed nam zabrał . Dobrze posprzą tane. Gdybyś my byli w pokoju, zapytali, kiedy bę dzie moż na posprzą tać .
W lodó wce bezpł atnie i codziennie uzupeł niane: 4 butelki wody 0.5l + 1 butelka 1.5l, 2 soki i 2 batony. Codziennie zmieniają ró wnież rę czniki, jest szampon, ż el i mydł o - uzupeł niaj w razie potrzeby. W naszym pokoju nie był o szlafrokó w i kapci, ale ich nie potrzebowaliś my. Nasi towarzysze mieli je w swoim pokoju. Ró wnież ł ó ż ko jest czysto biał e. W opiniach znalazł y się opisy pokoi z dostawkami. Pragnę jednak zaznaczyć , ż e we wszystkich naszych pokojach mieliś my ł ó ż ka stacjonarne z wygodnymi materacami.

Generalnie należ y zauważ yć , ż e niektó re pomieszczenia wymagają remontu, a niektó re wymagają ró wnież generalnego sprzą tania. Wszystko nie jest nowe, ale dział a lub jest natychmiast naprawiane. Ktoś napisał w recenzjach, ż e suszarka do wł osó w rozpadł a się w ich rę kach, ale najwyraź niej mieliś my szczę ś cie, nie mieliś my tego, w drugim pokoju wydawał o mi się nawet, ż e suszarka do wł osó w jest prawie nowa.
Chciał bym ró wnież zwró cić uwagę na dobrą pracę goś cinnych relacji Graż yny i Olgi. W przypadku jakichkolwiek pytań zwracaliś my się do nich, a oni nam pomogli. Począ wszy od awarii w pokojach, a skoń czywszy na tym, gdzie lepiej kupić owoce))). Ró wnież personel hotelu jako cał oś ć pozostawił dobre wraż enie, nikt nie prosił o napiwek, wszyscy się uś miechali.
Teraz o ż ywieniu. Jedzenie jest dobre, każ dy znajdzie coś do jedzenia)). Jedliś my gł ó wnie w gł ó wnej restauracji, ale wyglą dał o to jak zwykł a jadalnia. Oczywiś cie nie był o ż adnych dodatkó w, niektó re dania był y pyszne, a niektó re był y kompletną poraż ką . Mię so to kurczak, woł owina, jagnię cina, indyk. Gdzieś zawsze są dwa rodzaje mię sa i dwa rodzaje ryb. Owoce morza był y, ale nie codziennie. W poniedział ek kolacja tematyczna - z owocami morza (ale my do niej nie dotarliś my). A czasem był tuń czyk, kalmary, zupa z owocó w morza. Do wyboru był o mnó stwo owocó w. Przez cał y pobyt w hotelu serwowane są : mandarynki, grejpfruty, banany, granat, winogrona, guawa, persimmon, cytryna, limonka.
W przypadku alkoholu lokalne mocne napoje nie są zbyt dobre, ale moż na pić . Piwo jest lekkie i niezł e, moż e być lane i butelkowane. Wino - dwa rodzaje biał ego i czerwonego))) Też niezbyt dobre, ale moż na wypić kieliszek.

Do obsł ugi w jadalni: czasem warto poszukać stoł u. Dlatego przyjechaliś my albo na począ tku obiadu, albo godzinę po starcie. Wszystkie naczynia są uzupeł niane, jeś li się skoń czą . Kucharze są schludni i noszą rę kawiczki. Jeś li nie doszedł eś do począ tku, czasami trzeba poczekać , aż przyniosą urzą dzenia. Ale są usuwane bardzo szybko))
Należ y ró wnież zwró cić uwagę na wł oskiego szefa kuchni. Dania od niego dla amatora. Jego makaron jest al dente)) Osobiś cie podobał o mi się prawie wszystko, co ugotował .
W restauracjach a la carte bardziej smakował o nam tureckie - lepsze jedzenie i obsł uga. Miał em też DR tego dnia. Relacja goś cinna za naszym poś rednictwem wysł ał a list gratulacyjny za tort do tej restauracji. Ciasto był o pyszne.
Wł oski nie zachwycił - zamó wiliś my menu z owocami morza i menu mię sne. Prezentacja jest pię kna, ale niestety niezbyt smaczna.
Wybraliś my się na wycieczkę - każ dy dostał suchą rację ż ywnoś ciową (tak samo jak w przypadku wcześ niejszego wymeldowania z hotelu). Oczywiś cie, ż e jest smutny. Buł ka niezrozumiał a margaryna-masł o, niestety nie był o czego posmarować na buł ce, ogó rek/pomidor, banan/mandarynka, moż e o czymś zapomniał em.
Z wycieczki wró ciliś my o 2 w nocy - mieliś my zjeś ć pó ź ny obiad. Został przywieziony bez przypomnienia tylko do jednego z trzech pokoi.

Teraz o morzu)) Mieszkań cy morza są obecni, wielu z nich pł ywa w szkoł ach i nie tylko)) Dlatego potrzebna jest maska). Koralowce niestety są bardziej martwe niż ż ywe. Ale turyś ci też pomagają im umrzeć : widział em faceta, któ ry cią gle stał na koralowcach, w rezultacie jeden się zerwał i to pomimo tego, ż e wielokrotnie mu mó wiono, ż e tego nie należ y robić . Gł ó wną zaletą wejś cia do wody jest kró tki drewniany ponton. Na przykł ad po prawej stronie był hotel Monte Carlo, któ ry ma plastikowy ponton - najmniejsza fala i zaczą ł „tań czyć ”. W morzu są prą dy, ale ratownik zawsze odpowiada i pokazuje, w któ rym kierunku pł yną ć , jeś li pł yniesz w zł ym kierunku, gwiż dż e)). Ratownik też jest dobry. Dzię ki niemu pł ywaliś my od rana do zachodu sł oń ca. W pobliskim hotelu Alloha ratownik czę sto wcześ nie zamykał ponton i otwierał go pó ź niej. Pewnego dnia był a burza i pł ywaliś my na brzegu jak dzieci w piasku))). Swoją drogą , od brzegu, wchodzą c do wody po kolana, maksymalnie tuż nad kolanem - nie da się pł ywać . Dlatego jeś li jesteś z dzieć mi lub sł abo pł ywasz, rozważ ten fakt. Z pontonu - od razu gł ę bokoś ć + prą d + niektó rzy lubią tł oczyć się po drabince - zejś cie do wody. Leż akó w zawsze starczył o dla wszystkich, niezależ nie od pory przybycia nad morze.
Teren hotelu jest duż y, zadbany, był o kilka komaró w, ale został y zatrute. Podlewanie był o, jak rozumiał em, zwykł ą wodą , a nie „recyklingiem”, ponieważ nie był o z niej zapachu.
Animacja jest dobra - jeś li nie chcesz się nudzić , to nie pozwolą ci się nudzić )) Jeś li chcesz prywatnoś ci, po prostu je zignoruj. Wieczorna animacja jest sł aba. Był em pod wraż eniem faceta, któ ry wystą pił z tań cem narodowym. Reszta to gł ó wnie koł o amatorskie))).
Pod koniec wakacji doszł o do wypadku na linii energetycznej i zgasł y ś wiatł a w hotelach. Stał o się to w nocy. Hotele uruchamiał y generatory, w tym nasze. Dlatego do rana system funkcjonowania hotelu został już prawie wyregulowany, poza klimatyzacją jadalni. Z jakiegoś powodu drugiego dnia nie wł ą czono tam klimatyzacji (pohukiwaliś my dalej). To był duż y minus, ponieważ pokó j nie jest wentylowany i jest w nim duszno, a na zewną trz też jest gorą co. Ró wnież nie mogę nie zauważ yć , ż e 5 osó b z naszej firmy miał o problemy z jelitami. Uważ amy, ż e to wcią ż aklimatyzacja i nowa woda. (Nie pili wody z kranu i nawet nie myli nią zę bó w). Pomogł y ś rodki przeciwdrobnoustrojowe.
Ogó lnie hotel nie jest zł y, ale wymaga remontu i ogó lnego sprzą tania.

Jednak prawdopodobnie nie jest to hotel, ale organizator wycieczek. Być moż e bę dziesz mieć do czynienia z przedstawicielami touroperatora Coral Travel. Nie są to do koń ca mili ludzie. Zaczynają się ł adować i eskalować , ż e bez nich nie da się nawet zrobić kroku w autobusie z lotniska, ale dobrze, ż e do hotelu jest tylko 20 minut. Dalej na spotkaniu z przewodnikiem (mieliś my Mansura) ta nieprzyjemna komunikacja trwa. Zastraszał i pró bował sprzedawać wycieczki. Manipulowane z otwartą i zamknię tą rejestracją . Podobno jeś li bę dziesz chciał opuś cić hotel, dostaniesz otwartą odprawę , ale jeś li nie chcesz, to zostanie zamknię te. Nastę pnie konieczne był o wypeł nienie ankiety - na jakie wycieczki bę dziemy jechać . Kiedy turyś ci zaczę li się z nim kł ó cić , w koń cu powiedział , ż e jeś li wypeł nisz ankietę i jest pozycja, na któ rej wycieczki zamierzasz się udać , moż esz zapisać przynajmniej wszystkie wycieczki, nie bę dzie to oznaczać , ż e jesteś zobowią zany za nie zapł acić .
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał