Hotel nie odpowiada statusowi 5 gwiazdek

Pisemny: 11 listopad 2019
Czas podróży: 7 — 14 październik 2019
Ocena hotelu:
4.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 4.0
Usługa: 3.0
Czystość: 6.0
Odżywianie: 3.0
Infrastruktura: 8.0
Niedawno wró cił am z mę ż em z wakacji w Sharm el-Sheikh w hotelu Marriott Resort Beach (pierwsza linia). Nadal jesteś my w szoku po pię ciogwiazdkowym hotelu o ś wiatowej renomie. Z gó ry powiem, ż e zapł aciliś my tyle samo, co wcześ niej za doskonał e 5 gwiazdek w Egipcie. To nie był a wycieczka last minute ani ze zniż kami.

Nie jesteś my pierwszy raz w Egipcie i moż emy poró wnać , jaki hotel powinien być , a czego nie. Zacznijmy od tego, ż e remont był dawno temu - a wię c w latach 90. meble - mó wią c delikatnie "zmę czone", w ł azience jest grzyb. Kapcie i szlafroki nie został y zapewnione. Mydł o przywiezione 5 dnia pobytu.


Pierwszego dnia mieliś my w pokoju 2 butelki wody - pł atne i darmowe. Gdy wypiliś my darmowy, powiedziano nam - już nie przynosimy, moż na wypić pł atnego Eviana, albo wzią ć go na plaż ę , albo wybrać w bufecie. Poważ nie? Po raz pierwszy nie dostaliś my zwykł ej wody w pokoju. Có ż , to jest...

Odż ywianie to takż e osobna rozmowa. Ró ż norodnoś ć wynosi zero. Menu się nie zmienił o, był o bardzo widoczne, ż e hotel oszczę dza na jedzeniu.
O tym samym mię sie (gł ó wnie kurczak, trochę woł owiny i jeden rodzaj ryby) o owocach morza nie moż na nawet marzyć . Wszystko jest bardzo monotonne i trochę , gdyby coś się skoń czył o z potraw, to za drugim razem mogł y nie zostać podane. Mó wią , ż e nie mieli czasu - twoje problemy. Cią gł e problemy z czystymi naczyniami, czekanie 10-15 minut na czyste szklanki lub talerze. Trochę dzikoś ci...

Na szczegó lną uwagę zasł uguje ró wnież plaż a przy hotelu. Plaż a jest niewielka, miejsca jest wystarczają co duż o, ale leż aki są stare - drewniane i przegnił e, z poł amanymi plecami. Ponton - jedno imię . Jest plastikowy i w wię kszoś ci poł amany, chodzenie po nim był o niebezpieczne, moż na spaś ć na korale w wodzie. Co wię cej, przy nim parkował y ł odzie motorowe, a obsł uga odjeż dż ał a z pontonu, mó wią , ż e nie moż na tu skakać . A ł odzie nieustannie pachniał y benzyną i bardzo mocno. Wyglą da na to, ż e ludzie przyjeż dż ają na takie wakacje wyraź nie nie po to, by pową chać benzynę.

Wisienką na torcie był bar na plaż y - zaró wno ś miech, jak i grzech.

Trudno nazwać to barem, to namiot, w któ rym moż na był o wzią ć wodę , piwo i napoje typu yuppie. Na proś bę o zrobienie pysznego koktajlu bezalkoholowego zmieszaliś my w jednej szklance 2 rodzaje tych wspaniał ych napojó w z jasnej chemii o sł odkim smaku. Na plaż y był a też instytucja, ale tam wszystkie napoje był y pł atne.

I wszystko był oby dobrze, mimo to przyjeż dż amy nad morze, a morze jest tam przepię kne, a pogoda pię kna. Ale w koń cu wykoń czył a nas postawa personelu i obecnoś ć duż ej liczby miejscowych w hotelu.

Miejscowi byli aroganccy. Na leż akach zajmowanych przez nas rano z naszymi rę cznikami (mą ż wstawał po to codziennie o 6 rano), spokojnie kł adli swoje rę czniki na naszych i odpoczywali. Nie reagowali na oburzenie, wierzyli, ż e wszystko jest w porzą dku.

Miejscowi są też jedynymi, któ rzy palili we wspó lnym bufecie podczas ś niadania, obiadu i kolacji. Jest w zamknię tym pomieszczeniu, gdzie przy pobliskich stolikach jest duż o dzieci. Reakcja hotelu ró wnież był a "zadowolona" - moż na tu palić.
Poważ nie?!

Ale personel hotelu w zasadzie zachowywał się dziwnie. Wezwanie do sprzą tania stoł u jest nierealne, przynoszenie napojó w jest jeszcze trudniejsze. Ale podchodzili do stolikó w z mieszkań cami ś rednio 5-6 razy na obiad lub lunch. Natychmiast zapytali, co chcieliby wypić iw cią gu minuty mieli w peł ni zastawiony stó ł . Niektó rzy przynieś li nawet talerze z jedzeniem. Podeszli do nas tylko raz, aby zapytać , co wypijemy, a to był o na 7 dni odpoczynku.


Czy uważ asz, ż e jesteś my tak szkodliwi i wybredni? Nie. Poznaliś my duż ą firmę z Biał orusi, wszyscy ludzie są doroś li i też nie pierwszy raz w Egipcie. Byli w szoku. Począ tkowo mieszkali na drugiej linii. Powiedzieli nam, ż e naprawa i meble pochodzą ze Zwią zku Radzieckiego. Drzwi wykonane są z szafy, moż na ją wybić ł okciem. Stary telewizor, model 2000. Ś niadanie jest kiepskie, a takż e jak nie miał eś czasu zejś ć , to nie zjesz. Zrobili zdję cia wszystkiego, co tam był o, i pokazali to w recepcji.
Podnieś li skandal i zapytali - czy to naprawdę.5 gwiazdek? Aby nie hał asowali, przeniesiono ich do pierwszej linii.

Na kolacji spotkaliś my ró wnież inną kobietę , któ ra był a bardzo niezadowolona z obsł ugi i hotelu jako cał oś ci.

Podsumowują c, napiszę , ż e drodzy ludzie z Marriot Resort Beach, od dawna nie macie 5 gwiazdek, a nawet 4 już z odcinkiem. Zadbaj o hotel, inaczej stracisz wszystkich swoich klientó w. W tak duż ej konkurencji nie wiadomo, jak się ż yje.

W uczciwy sposó b warto zwró cić uwagę na godnoś ć hotelu - to doskonał a lokalizacja, dosł ownie 1 km wzdł uż promenady i jesteś nad Naama Bay. Bardzo ciepł a i pię kna zatoka, pł ytkie wejś cie do morza i duż o koralowcó w i pię knych ryb. Sprzą tanie w pokojach - bardzo się starali, ale to bardziej zasł uga samego sprzą tacza niż hotelu. Specjalne podzię kowania należ ą się ró wnież szefowi ochrony w hotelu, któ ry pozwolił nam przebrać się w swoim prywatnym gabinecie. I to chyba wszystko.
Na pewno do tego nie wró cimy, zresztą ten hotel w Sharm el-Sheikh pozostawił nieprzyjemny posmak dla cał ej sieci hoteli Marriott.
Osobną opinię pozostawimy oczywiś cie naszemu biuru podró ż y.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał