Trzy z piątek

Pisemny: 26 kwiecień 2017
Czas podróży: 13 — 23 kwiecień 2017
Komu autor poleca hotel?: Na wypoczynek z przyjaciółmi, dla młodzieży
Ocena hotelu:
4.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 3.0
Usługa: 4.0
Czystość: 5.0
Odżywianie: 7.0
Infrastruktura: 4.0
Pię ć w ocenie gwiazdek hotelu to przede wszystkim niuanse. O nich w tym hotelu: dostawa do pokoju ł adunkiem (! ) Samochó d elektryczny, mał e pokoje wedł ug egipskich standardó w, poł oż enie hotelu w gł ę bi lą du (nie wzdł uż wybrzeż a), komary w pokojach, raczej wietrzne wybrzeż e, specyficzny wybrzeż e, prace porzą dkowe na terenie w czasie odpoczynku, niegrzeczny (czę ś ciowo) personel.
Zostaniesz zabrany do swojego pokoju elektrycznym samochodem towarowym. Jeś li masz wię cej niż jedno miejsce, kierowcy pod baldachimem już nie ma i pozostaje siedzieć na twojej walizce na platformie ł adunkowej i jechać na niej do twojego pokoju. Jeś li wykluczymy, ż e turysta przywió zł ze sobą pię ć set kilogramó w ł adunku masowego, taka koncepcja dostawy do pokoju jest niezrozumiał a. Pieszo też nie pó jdziesz - nadal nie znasz lokalizacji pokoju.
Podali nam numer, a na recepcji od razu powiedzieli „my dajemy numer…”, dają c do zrozumienia i wprost wyraż ają c, ż e są tu inni, nawet z widokiem na ogró d, i od razu podali kwotę do zapł aty 15 USD dziennie (! ) Za inny pokó j. Nasza czwó rka w proponowanym pokoju na podwó rku w pobliż u parku wodnego (kilometr od morza) jest trochę zatł oczona. We dwó jkę w zeszł ym roku w Egipcie mieszkaliś my w wię kszym pokoju, choć w hotelu tej samej kategorii cenowej (pod wzglę dem liczby osó b). Koncepcja pokoju czteroosobowego, dwa ł ó ż ka (jedno podwó jne) plus jedno pię trowe, jest już chyba przestarzał a. Moje 14-letnie dziecko, za któ re notabene pł acono jako osoba dorosł a, spał o na 2 pię trze pię trowego ł ó ż ka wielkoś ci pó ł ki samochodowej drugiej klasy. Jeś li masz dzieci od 4 lat, plus lub minus, to istnieje duż e prawdopodobień stwo, ż e zostaniesz zakwaterowany na 3 pię trze (tu nie ma wyż szego) w najbardziej odległ ym zaką tku hotelu - dokł adnie tak się stał o z nas. To nic innego jak aktywna polityka wył udzania dodatkowych ś rodkó w od goś ci hotelowych, co widać tutaj na wiele sposobó w. Dozownik na mydł o w pł ynie jest zainstalowany w pokoju (dwa - prysznic, umywalka), ale nie ma w nich mydł a. Opró cz zwykł ego mydł a, wię c weź ze sobą pię ciogwiazdkowe mydł o. Dodatkowym bonusem dla osó b mieszkają cych na pię trach 2-3 w pokojach naprzeciwko aquaparku moż e być wydmuch przejeż dż ają cych pojazdó w: linia jezdni hotelu i tych pokoi to kilka metró w plus wysokoś ć drugiego lub trzeciego pię tra. Ponadto cał y transport zwalnia w pobliż u progu zwalniają cego - przejś cie tą drogą do aquaparku, a nastę pnie kierowca naciska pedał przyspieszenia, aby rozpę dzić swó j transport, wydech jest przewidziany. Bonusem dla wszystkich bę dzie hał as samolotó w lecą cych na wysokoś ci 600-800 m od lotniska Sharm. Ró wnież ci, któ rzy mieszkają w budynkach od morza do recepcji, bę dą zmuszeni cieszyć się muzyką z hotelowych programó w wieczornych do godziny 23:00, choć nie każ dego wieczoru, w zależ noś ci od aktywnoś ci programó w.

Dostaliś my trzy rę czniki plaż owe dla czterech osó b. Rę czniki plaż owe wymieniają tu sprzą tają cy pokó j - zasada hotelu. W rzeczywistoś ci, kiedy znaleź liś my sprzą tacza w pokoju, nie miał rę cznikó w plaż owych do wymiany. Po rozmowie z pracownikiem hotelu na temat niedocią gnię ć tego ostatniego i powiedzieliś my, ż e nie zmienialiś my rę cznikó w plaż owych przez tydzień , został o to zapisane w zeszycie, a nastę pnego dnia zmieniliś my jeden rę cznik - sprzą taczka nie miał a już wię cej.
Poł oż enie hotelu w gł ę bi lą du (nie wzdł uż wybrzeż a) ró wnież nie wzbudzał o zachwytu.
Pokoje od morza do recepcji są traktowane dymem przeciwko komarom okoł o 18, widział em ten zabieg. Komary w pokojach „getta” (od recepcji po drogę ) po prostu utknę ł y mimo wł ą czonego fumigatora, ponieważ w tej czę ś ci hotelu nie ma specjalnego leczenia przeciw komarom. Takie są podwó jne standardy hotelu. Nasza proś ba do rosyjskoję zycznego administratora w recepcji o spryskanie pokoju sprayem na komary, któ ry na wszystkich stronach jest opisywany jako usł uga hotelowa, pomimo obietnicy wykonania tego w pó ł godziny, pozostał a naszym marzeniem.
Wietrzne wybrzeż e jest faktem, wieje albo silny pó ł nocno-wschodni wiatr, albo niewielki. Wieczorem bywa spokó j (20/80 na korzyś ć wiatru). Obecnoś ć kitesurferó w w tej czę ś ci wybrzeż a potwierdza, ż e ​ ​ wiatr jest tu reguł ą , a nie wyją tkiem.
specyficzne wybrzeż e. Gł ę boka do kostek pł ytka woda na odległ oś ć od sześ ciuset do oś miuset metró w. Po pię ciuset metrach marszu wzdł uż molo, trzy wejś cia do morza od „po kostki” do „po pas”. Dalsze wejś cie w gł ą b morza, jest wą ski, okoł o metra szerokoś ci. Ludzie gę siego są czą się w tę szyję wejś cia do morza w obu kierunkach, co tworzy tł ok, czasem kolejkę , gdy turyś ci zdejmują i zakł adają maski i pł etwy. Wszystkie schody prowadzą ce do morza są skoś ne.

Na terenie prowadzone są prace nad cał kowitym oczyszczeniem w czasie aktywnego wypoczynku (8-10 rano). W tym czasie w basenie są wę ż e, pracownicy ze sprzę tem czyszczą basen, gdy ludzie już w nim pł ywają . Myją granitowe ś cież ki roztworem wody z mydł em, a przechodnie mogą się ł atwo poś lizgną ć . W innych hotelach prace te są zwykle wykonywane o godz. 6-7 rano, kiedy w basenach nadal w wię kszoś ci nie ma urlopowiczó w i nie chodzą oni tak aktywnie po terenie.
Niegrzeczny (czę ś ciowo) personel. Tak wię c w pobliż u baru nad morzem barman nie zna nazwy koktajlu Bloody Mary, ani barman nie zna Bloody Meri, jak nazywa się go w menu koktajlowym. Po rozszyfrowaniu sok pomidorowy, wó dka, ló d leje, ale wycią ga go na zgię tym ramieniu i trzeba po niego się gną ć (szerokoś ć blatu barowego to ponad pó ł metra). Taki niewyszkolony personel też jest zaskakują cy. Na sł oń cu w tym samym barze wentylator dział a tylko na barze. Te, któ re są montowane nad stoł ami goś ci nie są wliczone - "opieka" personelu o klientó w. W barze recepcyjnym, po wypiciu koktajlu, gdy podszedł em po drugi, barman zapytał , gdzie jest szklanka. Na moją trzecią odpowiedź - na terenie baru na ulicy nalał mi koktajl do innej szklanki. Podobno jeden z nas pokazał mu tradycję sowieckich pubó w: jeden drink, jeden kieliszek, niezależ nie od liczby powtó rzeń , a kelner wciela to w ż ycie, nie czują c ró ż nicy mię dzy sowiecką knajpą a pię cioma gwiazdkami, gdzie ile drinkó w , ile powinno być szklanek, niezależ nie od powtó rzeń . Ogó lnie rzecz biorą c, stosunek tutaj do rosyjskoję zycznych turystó w barmanó w, kelneró w jest arogancki, mimo ż e tworzą wię kszoś ć turystó w - dochó d tego hotelu. W tym samym czasie w hotelu są normalni barmani, na przykł ad na zmianie 21.04. 17 o godzinie 13.00 w barze przy recepcji lub w barze z restauracji bliż ej aquaparku. Ale obecnoś ć „tych innych” psuje obraz pię ciu gwiazdek. O innych pracownikach. Pragnienie woź nego Magomeda, by otrzymać zapł atę za sprzą tanie pokoju, był o tak wielkie, ż e pobiegł za mną do pokoju, przebiegł przez kolejne pię ć pokoi i opowiedział mi o wszystkich szczegó ł ach pracy, któ rą wykonał . Wyobraż am sobie, jak trudno jest pozbyć się takich ś rodkó w czyszczą cych z delikatnej dziewczyny, a nie z faceta dwa razy wię kszego, któ rym się okazał em. Wydaje mi się , ż e oddanie dolara na sprzą tanie jest moim pragnieniem, a nie obowią zkiem. Daję napiwek tylko tam, gdzie lubię . I ten hotel był jednym z dwó ch, któ rych generalnie nie lubię w cią gu jedenastu lat moich wizyt w zagranicznych hotelach przynajmniej raz w roku.
Wynik. Jak dla mnie w tej cenie moż na znaleź ć hotel bez takich niuansó w. Nie wró cę do tego hotelu. Hotel ma plusy i są one w innych recenzjach. Dla tych, któ rzy się do niego wybierają – informacja do zastanowienia, ż eby nie odnieś ć wraż enia, jak to miał em wybierają c go, ż e to „pię ć gwiazdek” bez ż adnych niuansó w i kompromisó w.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał