Bezpieczna kradzież w Egipcie

Pisemny: 8 sierpień 2016
Czas podróży: 21 lipiec — 1 sierpień 2016
Komu autor poleca hotel?: Na relaksujące wakacje
Ocena hotelu:
5.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 7.0
Usługa: 3.0
Czystość: 5.0
Odżywianie: 3.0
Infrastruktura: 7.0
Drodzy Rodacy! Chciał abym podzielić się z Wami swoją historią i doś wiadczeniem zdobytym podczas wakacji w arabskim pań stwie Egipt, mieś cie Hurghada przy hotelu Albatros White Beach (Hurgada) - hotelu 5*, gdzie podstawiono pienią dze (kradzież ) z sejfu. Piszę to do Ciebie, abyś mó gł się zabezpieczyć i postą pić sł usznie, jeś li znajdziesz się w tak nieprzyjemnej sytuacji. Kiedy taka sytuacja przydarzył a się mojej rodzinie, nie mogł am nigdzie uzyskać peł nej informacji o tym, jak postę pować : nie w biurze podró ż y, w któ rym kupił em voucher na wakacje na Ukrainie, nie w kraju przyjmują cym w pań stwie Egipt, UP touroperator, nie z medió w i nie w recenzjach turystó w. Dlatego dzielę się swoim doś wiadczeniem.
Nie pierwszy raz pojechał em do Egiptu na odpoczynek i nigdy nie był o takich kł opotó w.
Kupił em dwa vouchery (rodzina czteroosobowa, dwa pokoje) na wakacje w mieś cie Ł uck (Ukraina) w biurze podró ż y Welcome tour w hotelu Albatros White Beach (Hurgada) - 5 * w okresie od 21.07. 2016 do 01.08. 2016, gospodarz w Egipcie (Hurghada) touroperator Join UP.

21.07. 2016 wieczorem o godzinie 18 godzin 55 minut od lotniska we Lwowie cał ą rodziną polecieliś my samolotem na lotnisko w Hurghadzie, gdzie powitał nas gospodarz: przedstawiciel trasy Join UP operatora, któ ry zawió zł nas autobusem do hotelu Albatros White Beach. Hotel dał nam dwa pokoje 3422 (zakwaterowali syna i có rkę ) i 3423 (zakwaterowali mnie i moją ż onę ). W pokojach moja ż ona i ja wycią galiś my rzeczy z naszych walizek i wkł adaliś my je do szafek. Dokumenty: paszporty, vouchery, bilety lotnicze, ubezpieczenie, któ re umieszczam w teczce. Pienią dze w wysokoś ci 2600 (dwa tysią ce sześ ć set) dolaró w trafił y do ​ ​ portfela. Nastę pnie wł oż ył teczkę i portfel do plecaka, a plecak został umieszczony w sejfie, któ ry jest wyposaż ony w elektryczny zamek szyfrowy.
Na sejfie ustawił em sześ ciocyfrowy kod, któ rym zamkną ł em sejf. Wzią ł em na wyjazd tak duż ą sumę pienię dzy ze wzglę du na to, ż e przed wyjazdem do Egiptu mó j syn był operowany w kilka dni i tylko zdję to szwy, wię c potrzebował am pienię dzy na każ de nieprzewidziane zdarzenie (pogorszenie stanu zdrowia i wkró tce). Nie wzią ł em karty bankowej, bo sł yszał em o ró ż nych oszustwach z kartami w Egipcie.
24 lipca 2016 na wybrzeż u Hotelu Albatros White Beach od przedstawiciela firmy PARADISE zakupił em za 120 dolaró w wycieczkę dla mojej rodziny „Spacer po morzu na jachcie” 27 lipca 2016 od 8 godzin 30 minut do okoł o 1.00.
W dniu 27.07. 2016 okoł o godziny 7:40 rano moja ż ona i dzieci zabrali z pokoi niezbę dne rzeczy i poszli na ś niadanie do restauracji. Przed wyjś ciem sprawdził em, czy sejf jest zamknię ty, a nastę pnie wcisną ł em elektryczny przycisk na ś cianie „Makijaż ” w celu posprzą tania pokoju.

Po ś niadaniu okoł o 8:10 moja ż ona i có rka weszł y do ​ ​ pokoju na proś bę dziecka, a mó j syn i ja poszliś my nad morze. Sala znajduje się po drodze z restauracji do morza. Okoł o 10-15 minut pó ź niej przyjechał a moja ż ona i có rka. Otrzymaliś my od firmy PARADISE pł etwy i maski i udaliś my się wzdł uż pomostu do jachtu. Podczas zwiedzania przeprowadziliś my rodzinną sesję foto-video. Obiecali nam wrę czyć dyskietki ze zdję ciami i filmami jeszcze tego samego wieczoru w recepcji hotelu o godzinie 2.00. Z wycieczki wró ciliś my okoł o 17:50, oddaliś my otrzymane wcześ niej maski i pł etwy i udaliś my się do hotelu. Moja ż ona poszł a do pokoju dziecię cego, aby pomó c rozpakować ich rzeczy, a ja poszedł em do swojego pokoju. Po wzię ciu prysznica ubrał em się i postanowił em otworzyć sejf, aby wzią ć pienią dze na opł acenie dysku, na któ rym został o wykonane zdję cie i nagranie wideo z naszej rodzinnej wycieczki. Wprowadził em kod do sejfu i otworzył em go. Potem wyją ł z plecaka portfel z pienię dzmi.
Gdy go wyją ł em, zobaczył em, ż e portfel nie jest zapinany na rzep. Wzbudził o to moje podejrzenia, ponieważ zawsze zapinam je na rzepy. Postanowił em przeliczyć pienią dze. Pienią dze w torebce nie był y w porzą dku - to mnie jeszcze bardziej zaniepokoił o, ponieważ zawsze ukł adał em pienią dze. Wyjmują c rachunki, zaczą ł em liczyć . Kwota okazał a się poprawna, ta, któ ra powinna pozostać.2400 (dwa tysią ce czterysta) dolaró w amerykań skich. Podczas liczenia pienię dzy nie podobał o mi się , ż e niektó re rachunki się sklejają . Zaczą ł em je dokł adniej badać i zobaczył em, ż e papier, z któ rego zrobiono pienią dze, miał ró ż ną gę stoś ć , na banknotach nie był o zabezpieczenia pienię dzy, aw prawym gó rnym rogu banknotó w narysowano ró g. Chociaż przed wyjazdem do Egiptu osobiś cie wł oż ył em do portfela pienią dze w nominał ach 100 (sto) dolaró w amerykań skich i był y one prawdziwe. Zdał em sobie sprawę , ż e banknoty są fał szywe i najprawdopodobniej są kserokopią gotó wki.
Naliczył em 1500 (tysią c pię ć set) dolaró w takich fał szywych banknotó w, a 900 (dziewię ć set) dolaró w to normalne. Rozmiany pienię dzy w sejfie dokonano najprawdopodobniej w czasie, gdy byliś my w trasie. Ponieważ dzień wcześ niej dał em synowi 100 (sto) dolaró w na zakup pamią tek i wszystkie rachunki był y prawdziwe i był y w porzą dku w moim portfelu. Widzą c tę ​ ​ sytuację , bardzo się zdenerwował em, powiedział em ż onie iw przypł ywie zł oś ci poszedł em do recepcji hotelu, aby zgł osić , co się stał o. Przybywają c do recepcji hotelu Albatros White Beach o 18:35, powiedział em kierownikom: Ahmed Shawky, Haitham Adel, Sherif Mohamed, Reda abd elsamad, ż e w moim pokoju dzisiaj 27.07. 2016 w cią gu dnia podczas mojej nieobecnoś ci w banknoty wymieniono w sejfie na ł ą czną kwotę.1500 (tysią c pię ć set) dolaró w amerykań skich i pokazaliś my im banknoty. Nastę pnie poprosił ich, aby wezwali na recepcję dyrektora generalnego hotelu, przedstawiciela operatora turystycznego Joyne Up i policji.
Natychmiast zadzwonili do przedstawiciela Joint Up, ale odmó wili wezwania policji. Powiedzieli, ż e jak przybę dzie przedstawiciel Joyne Up, to zadzwoni na policję . To mnie rozzł oś cił o, a mimo to zaczą ł em nalegać , aby zadzwonić na policję . Potem przyprowadzili mi straż nika w biał ym mundurze, któ ry stał przy wejś ciu do hotelu i powiedział : tu jest dla ciebie policja. Był em oburzony i powiedział em, ż e to nie policja. Wtedy podszedł do mnie dyrektor generalny hotelu Albatros White Beach „Pan Hany Abdelshafy Elzayat” i zaczą ł krzyczeć na mnie bardzo podniesionym tonem, albo po angielsku, albo po arabsku. Z tego wszystkiego, co krzyczał , zrozumiał em, ż e jak zadzwonią na policję , to bę dę miał duż e kł opoty. Ale wcią ż nalegał em, ż ebym wezwał policję . Nigdy nie zadzwonili na policję . O 19:50 do hotelu przybył przedstawiciel firmy Joint Up, Mohamed Hussien. Przy wejś ciu od razu spotkał go jeden z manageró w, nie pamię tam kto, i rozmawiał z nim o czymś przez okoł o 10 minut.

Widzą c to podszedł em do przedstawiciela firmy i wyraził em mu swoje niezadowolenie, ż e od razu podszedł nie do mnie, ale do kierownika hotelu. Nie dał o się mnie nie zauważ yć , bo stał em w pobliż u recepcji i nadal domagał em się wezwania policji. Nastę pnie opowiedział em przedstawicielowi firmy Joyne Ap Mohammed o wszystkim, co się wydarzył o i poprosił em o wezwanie policji. Mohammed zaczą ł mnie przekonywać , ż e nie ma potrzeby dzwonić na policję , ż e lepiej zapomnieć o skradzionych pienią dzach, a jeś li zadzwonimy na policję , to wedł ug dyrektora hotelu Haniego, któ ry mu o tym powiedział , bę dziemy tylko kł opoty. Potem zaproponował , ż e weź mie skaner i zobaczy, kto wchodził do mojego pokoju w cią gu dnia. Odmó wił em zrobienia tego sam i zaproponował em, ż e zrobię to razem z policją i nalegał em, aby wezwał policję .
O godzinie 14:00 w recepcji powiedziano nam, ż e przyjechał a policja i musimy udać się do biura starszego kierownika.
W biurze zobaczył em naszego przedstawiciela Joint Up Company, Mohammeda Husseina, i nieznanego mi wcześ niej obywatela, siedzą cych przy duż ym dł ugim stole. Jak i kiedy poszedł do hotelu nie widział em. Mohammed powiedział , ż e to funkcjonariusz policji i trzeba mu wytł umaczyć . Potem poprosił em tego czł owieka o dostarczenie dokumentó w toż samoś ci, ż e jest policjantem. Powiedział mi, ż e nie ma dokumentó w. Wtedy powiedział em, ż e nie wiem, z kim bę dę rozmawiać i nie bę dę skł adał zeznań . Wtedy policjant kazał mi iś ć na komisariat. Na począ tku zgodził em się , a nawet wyszedł em na zewną trz, aby iś ć z policją , ale zapytał em tego czł owieka, czy dał by mi swó j dowó d osobisty na komisariacie. Powiedział , ż e nie ma dowodu toż samoś ci. Potem odmó wił em pó jś cia i wró ciliś my do biura.
W trakcie rozmowy do biura wszedł dyrektor naczelny hotelu Hany Abdeishafy Elzayat, z któ rym policjant Karim Mustafa (jak się przedstawił ) przyjaź nie przytulił jak bliskich przyjació ł . Przez okoł o 10 minut rozmawiali o czymś po arabsku. Potem do biura wszedł inny mę ż czyzna w cywilnym ubraniu, z pistoletem widocznym za paskiem spodni. Na tej podstawie zorientował em się , ż e to takż e policjant i poprosił em go o okazanie dowodu toż samoś ci. Ten mę ż czyzna wyją ł z kieszeni torebkę , szybko ją otworzył i zamkną ł , nie dają c się upewnić , ż e to policjant. Nastę pnie policjant Karim Mustafa spisał moje wyjaś nienia na papierze i skonfiskował dostarczone przeze mnie banknoty o nominał ach 100 (sto) dolaró w amerykań skich na ł ą czną kwotę.1500 (tysią c pię ć set) dolaró w amerykań skich. Poprosił mnie o podpisanie dokumentu, któ ry napisał , ale odmó wił em, tł umaczą c, ż e nie mó wię po arabsku i nie wiem, co tam jest napisane.

Poprosił mnie o napisanie wyjaś nień wł asnorę cznie, co zrobił em. Funkcjonariusz poprosił nastę pnie przedstawiciela Join Up o przetł umaczenie mojego wyjaś nienia na piś mie, co uczynił . Proszę zauważ yć , ż e moje wyjaś nienia był y napisane na prawie dwie strony, a tł umaczenie na arabski okazał o się tylko kilkoma linijkami. Zapytał em policjanta: jak nazywa się sporzą dzony przez niego dokument? Nie był w stanie odpowiedzieć na moje pytanie. Nastę pnie poprosił em policjanta o oglę dziny miejsca zdarzenia, zrobienie zdję cia, pobranie odciskó w palcó w z sejfu, odczytanie informacji z elektronicznych drzwi, ile razy i o któ rej godzinie weszli do naszego pokoju. Policjant odmó wił i powiedział , ż e zrobił to są d. Nastę pnie powiedział , ż e my sami jesteś my winni tego, co się stał o, i przedstawił dwie wersje. Pierwsza wersja: kiedy moja ż ona przyszł a rano do pokoju z dzieckiem, potajemnie wymienił a ode mnie pienią dze.
Druga wersja: ż e jesteś my oszustami i po uprzednim uzgodnieniu z ż oną specjalnie przywieź liś my fał szywe pienią dze i chcemy w ten sposó b zarabiać w hotelu. Inne wersje kradzież y nie był y nawet brane pod uwagę . Sł yszą c to, nie moż esz sobie nawet wyobrazić , ile kosztował o mnie sił y, by się powstrzymać i nie zł amać tego skorumpowanego policjanta. Dzię ki Bogu powstrzymał em się , inaczej nie wiem, w co mogł oby się to zmienić . Myś lę , ż e oficer celowo mnie prowokował , znają c psychologię braterskich Sł owian. Wię c miej to na uwadze, miej nad sobą kontrolę . Potrzebują jakiegokolwiek nielegalnego pretekstu z naszej strony. O ile rozumiem, od dawna wypracowali schemat zachowania w takich sytuacjach, jak sprawić , by ofiary odrzucił y wniosek. Wtedy policjant powiedział , ż e jutro rano o 9:30 muszę być w recepcji hotelu, ż e przyjedzie po mnie przedstawiciel firmy Joyne Up, policjanci i zaprowadzą mnie do są du.
Potem drogi się rozeszł y.
A potem cią gnę ł a się pracowita noc w zwią zku z obecną sytuacją : co zrobić w tej sprawie i jak uchronić się przed nielegalnymi dział aniami administracji hotelu i policji. Ponieważ jest to inny kraj, z wł asnymi prawami i przepisami. Przede wszystkim zgł osił em incydent do biura podró ż y Welkome Tour (Ukraina), gdzie kupił em bony wakacyjne. Biuro podró ż y w tej sprawie nie mogł o mi nic zrozumiał ego powiedzieć , ponieważ powiedział a, ż e ​ ​ nigdy nie spotkał a się z takim problemem, ale dowie się od kolegó w i zapewni wszelką pomoc. Odbierał a telefon w nocy, starał a się pomó c w każ dy moż liwy sposó b, ale niestety nie miał a w tej sprawie ż adnego doś wiadczenia, zawsze interesował ją przebieg wydarzeń . Dzię kuję jej za moralne wsparcie. Był a niezbę dna w obecnej sytuacji.

Nastę pnie zadzwonił em do gł ó wnego przedstawiciela firmy Joint Up w mieś cie Hurghada, Michaił a, pod numer +201063355976 i zgł osił em incydent i poprosił em o pomoc, na co on odpowiedział , ż e maksymalnie jego pracownik moż e zapewnić tł umacza w są dzie . I ż e przybę dzie do hotelu o 9:30. Czasu był o mał o, monitorował em Internet i stwierdził em, ż e incydent należ y zgł osić do Ambasady Ukrainy. W Internecie znalazł em numer alarmowy Ambasady +201000039648. Po zadzwonieniu pod ten numer dyż urny odebrał telefon, któ remu poinformował em o zaistniał ej sytuacji. Oficer dyż urny powiedział mi, ż e rano o godzinie 9 udał em się do recepcji hotelu i czekał em na telefon od wicekonsula Ukrainy w Egipcie. Na począ tku dziesią tego wicekonsul zadzwonił i przedstawił się jako Andrey Gutovsky. Wyjaś nił em mu sprawę . Wysł uchał mnie uważ nie i zasugerował , abym skorzystał a z usł ug adwokata p.
Zakaria Eissa Ismail i podał numer telefonu +201001901060, a takż e powiedział , ż e prawnik ma asystentkę , nazywa się Irina, ż e ​ ​ jest Rosjanką i wygodnie był oby się z nią porozumieć (numer telefonu +201224929549). Podzię kował em mu i zapytał em, czy jest bardziej nieprzewidziana sytuacja, do któ rej mó gł bym zadzwonić ponownie. Wicekonsul Gutovsky Adrey poparł mnie moralnie i powiedział , ż e w razie potrzeby dzwoń o każ dej porze dnia. Za co jest też bardzo wdzię czny. Bo nawet werbalne wsparcie był o w tej sytuacji po prostu niezbę dne.
W recepcji hotelu czekaliś my z ż oną do 12:30. Nie był to policjant, ani przedstawiciel firmy Joint Up, któ ry przyjechał do hotelu, aby postawić mnie przed są dem, jak powiedział wcześ niej policjant. Kiedy siedzieliś my, widzieli nas wszyscy kierownicy hotelu, a takż e dyrektor generalny hotelu, Hany Abdeishafy Elzayat, któ ry chodził wokó ł nas i ś miał się . Poszliś my na lunch. Po obiedzie w pokoju. Nie był o nastroju do pó jś cia nad morze.
O 17:00 zadzwonił telefon w pokoju i jeden z kierownikó w hotelu powiedział , ż e muszę być w recepcji hotelu o 18:30, ż eby przyjechał a policja i zabrał a mnie do są du. O wyznaczonej godzinie przyjechał em z ż oną , ale w recepcji nie był o policji. Widzą c wszystko, co się dział o, poprosił em ż onę o dyskretne nagranie wszystkiego na wideo podczas spotkań z ww. osobami, aby był y dowody na nielegalne dział ania administracji hotelu, przedstawiciela firmy Joyne Up i policji oficer. Okoł o 19:15 podszedł do nas przedstawiciel Joyne Ap Mohammed Hussain, a zaraz po nim dyrektor generalny hotelu Hany Abdeishafy Elzayat, któ ry gdzieś zaczą ł dzwonić i podawać moje dane, a potem zaproponował , ż e odbierze nas samochó d i zaprowadź nas do są du. Zgadzamy się iś ć lub nie. Odmó wiliś my, bo organy pań stwowe: prokuratura i są d są otwarte do 18:00. A był o już po 19:00.

I nie był o pewnoś ci, ż e zostaniemy postawieni przed są dem. Dyrektor generalny hotelu, Hani, odpowiedział , ż e do czasu otwarcia są du to nie nasza sprawa. Zaproponowaliś my, abyś my poszli jutro po poł udniu o dowolnej porze i tylko z prawnikiem, ale nie w nocy. I pytali, dlaczego nie przyszli po nas dzisiaj w wyznaczonym czasie. Nie był o odpowiedzi. Potem Hani powiedział , ż e czeka na nas limuzyna na zewną trz i ż e powinniś my iś ć do są du, ż eby zakoń czyć sprawę , jeś li odmó wimy samochodu, to policja i tak przyjedzie i sił ą nas zabierze. Nasza odmowa wyjazdu oznacza, ż e ​ ​ jesteś my winni, a samochó d i tak nas zabiera, niezależ nie od tego, czy się zgadzamy, czy nie. A potem zaproponowali nam, ż e jeś li nie chcesz iś ć , aby dowiedzieć się , czy jesteś my winni, czy nie, moż emy począ tkowo odrzucić problem i to wszystko. Odmó wiliś my wyjazdu, jak czytamy w recenzjach turystó w, któ rzy wpadli w nieprzyjemne sytuacje, co dzieje się wieczorem na posterunkach policji.
Ż e gł ó wna czę ś ć policjantó w wraca po pracy do domu, a w pracy pozostają tylko ci, któ rzy chcą rozwią zać swoje problemy, otrzymują c za to nagrodę pienię ż ną od klientó w, w zależ noś ci od incydentu. W takim przypadku moż na zastosować miary wpł ywu psychologicznego i fizycznego. Kochanie dał o nam 10 minut do namysł u. Po czym Hani i Mohammed odeszli. Sytuacja bardzo się pogorszył a i postanowił em zadzwonić do asystentki prawnika Iriny, wyjaś nił em jej cał ą sytuację i otrzymał em od niej fachową poradę . Chcę ró wnież wyrazić moją wdzię cznoś ć Irinie, ponieważ jej konsultacje praktycznie poł oż ył y kres presji psychicznej na nas. Po chwili podszedł Mohammed i zapytał , co postanowiliś my, na co odpowiedział em, ż e jestem gotó w jechać tylko z przedstawicielem konsulatu, sł uż by Amnodaul (egipska tajna sł uż ba) i prawnikiem p. Zakaria Eissa Ismail, zadzwoń do nich i chodź my. Proszę przekazać moje sł owa dyrektorowi generalnemu Hani.
Sł yszą c moje sł owa, Mohammed zaniemó wił i odszedł . Okoł o 10 minut pó ź niej wró cił i powiedział , ż e dzisiaj nie musimy nigdzie jechać i moż e bę dziemy musieli jechać jutro lub pojutrze. Zgł osi się . Przez pozostał e dni odpoczynku nikt nam już nie przeszkadzał . Ale nadal nie mogł em się uspokoić , nie znają c losó w raportu, któ ry napisał policjant. Od wicekonsula dowiedział em się też , ż e sporzą dzono przeciwko nam kontrpozew od administracji hotelu. W zwią zku z tym zwró cił się do Michaił a, gł ó wnego przedstawiciela Joint Up w Arabskiej Republice Egiptu w mieś cie Hurghada, w formie wiadomoś ci SMS na numer telefonu +201063355976, o pomoc w ustaleniu numeru rejestracyjnego raportu w policji w sprawie kradzież y pienię dzy z pokoju hotelowego Albatros White Beach.


Michaił odpowiedział na moją proś bę SMS-em, abym oddzwonił na numer z recepcji hotelu, a on wyjaś nił sytuację w naszej sprawie.
Po wybraniu numeru telefonu Michaił a wyjaś nił mi, ż e powinienem skontaktować się w tej sprawie z Ambasadą Ukrainy w Egipcie i ż e rozmawiał o tym z konsulem, któ ry podał mi numer telefonu prawnika. Potem zł oż ył do mnie skargę : dlaczego nie poszedł em na ostatnie spotkanie w prokuraturze. I ż e te kwestie nie leż ą w jego kompetencjach iw tej chwili nie moż e pomó c. Wyjaś nił em Michaił owi, ż e czekamy do kolacji w recepcji hotelu na przedstawiciela Joyne Up, któ remu obiecał zapewnić nam policjanta, ale nikt po nas nie przyszedł . A sami nie wiedzieliś my, gdzie iś ć , nie znaliś my adresu, pod któ rym mieś cił a się prokuratura. Michaił powiedział wtedy, ż e w naszym przypadku odmó wiono im towarzyszenia przez ich przedstawiciela, ponieważ ktoś powiedział firmie, ż e powinniś my być reprezentowani przez licencjonowanego tł umacza urzę dowego z Administracji Wybrzeż a Morza Czerwonego. Przy tej okazji powiedział em, ż e nikt nas nie poinformował .
A czy przetł umaczył eś to poprawnie? 2) przetł umaczył moją komunikację z kierownikami hoteli? 3) nalegał na wyjazd na policję , do są du, gdzie miał byś się przenieś ć ? Tak wię c, drodzy rodacy, pomyś lcie o tym. A moż e był osobą zainteresowaną ?
Nastę pnego dnia, 29 lipca 2016 o godzinie 21:50 w hotelu Albatros White Beach, w barze na parterze, niedaleko recepcji, został o nagrane spotkanie dyrektora generalnego hotelu Haniego z policjantem Karimem. Odbyli bardzo owocną i przyjacielską rozmowę . Nie wykluczam, ż e omó wili naszą sytuację . Allah jest ich sę dzią .

W przedostatni dzień odpoczynku po obiedzie do naszego pokoju przyszł o dwó ch sprzą taczy i natarczywie poprosił o o posprzą tanie pokoju. Proszę zwró cić uwagę na dwa ś rodki czyszczą ce. Wcześ niej zawsze sprzą tał jeden ś rodek czyszczą cy. Odmó wił em ich wyczyszczenia ze wzglę dó w bezpieczeń stwa. A potem przeczytał em w recenzjach, ż e sadzą narkotyki i tak dalej.
Był też dziwny moment: na ostatniej kolacji w restauracji podeszł o do nas uporczywie okoł o pię ciu kelneró w i zaproponował o napicie się wina, chociaż podczas cał ego odpoczynku nie otrzymano ani jednej oferty. Pojawiają się myś li, dlaczego? Wszystko to moż na oczywiś cie uznać za zbieg okolicznoś ci, niemniej jednak był y takie fakty. Jeszcze przed wyjazdem na lotnisko musieliś my przejrzeć każ dą rzecz w naszych walizkach, aby nie rzucić w nas nic przestę pczego, ponieważ był y groź by ze strony dyrektora generalnego hotelu Hani. Bó g zbawia czł owieka, któ ry ratuje samego siebie.
Teraz jesteś my w naszym ukochanym kraju na Ukrainie, wszyscy ż yją i mają się dobrze i zastanawiamy się co dalej: napisać list do Ambasady o udzielenie wsparcia w ochronie naszych interesó w w osobie rekomendowanego prawnika p. Zakaria Eissa Ismail lub zostaw wszystko bezkarnie. Pytanie wcią ż otwarte...
Chciał bym napisać kilka ogó lnych sł ó w o samym hotelu Albatros White Beach, któ ry został otwarty w marcu 2016 roku. Ukł ad i teren są pię kne, ale za mał o zieleni. Wiele basenó w, zjeż dż alnie dla dzieci. Ł adna piaszczysta plaż a, moż na spokojnie wejś ć do morza bez zagró d. Dla dzieci jest super. Bar przy recepcji robi pyszne koktajle. Pokoje są pię kne, ekskluzywne, ze szklaną ś cianą i gł oś nikiem muzycznym pod prysznicem, ale sprzą tanie jest niezadowalają ce. Jedzenie w restauracji jest niezadowalają ce, jedzenie jest bardzo ostre, potrawy z grilla są zawsze przypalone. Menu dla dzieci pojawił o się dopiero pod koniec wakacji i wtedy wybó r nie jest duż y. Widział em, jak matki z mał ymi dzieć mi wielokrotnie przysię gał y, ż e ich dzieci nie mają nic do jedzenia. Kelnerzy są aroganccy i niewykształ ceni. Pierwsze dni, kiedy był y mał e pienią dze i napiwki, byli goś cinni i przyjaź ni.

Potem skoń czył y się mał e pienią dze, nie był o gdzie wymienić i nie był o co dać , wię c kelner, któ ry przynió sł kawę , mó wi, gdzie są moje pienią dze na pracę . Mó wimy: przepraszam, nie ma mał ych, wię c mó wi, to wezmę kawę , a kawy nie ma. Idź sam i weź to. Byliś my zszokowani tą odpowiedzią . Po tym nie pozostał y już ż adne wskazó wki. Animacja to jedno. Cał kowita bezczynnoś ć . A to jest pię ciogwiazdkowy hotel!
Podsumowują c chciał bym powiedzieć , ż e wspó ł czuję zał oż ycielom hotelu, któ rzy zainwestowali w niego swoją duszę i ogromne ś rodki materialne. Przy takiej pracy i nastawieniu manageró w, szefó w kuchni, obsł ugi, animacji do turystó w hotel nie bę dzie się polecał , ale wpadnie w gł ę boką otchł ań . A ż eby zdobyć nazwę hotelu i zainteresowanie turysty, trzeba wł oż yć wiele wysił ku. Czego cał kowicie brakuje personelowi tego hotelu. Szkoda, przy istnieją cej infrastrukturze hotel mó gł by być na wysokim poziomie.
A obł oż enie turystó w wyniosł oby 90-100%. A teraz, drodzy zał oż yciele, sami wiecie, jak peł en turystó w jest wasz hotel, nie ja o tym mó wić . Wynik jest godny ubolewania. Pomyś l o tym - dlaczego?
Ja sam odpoczywam w arabskim kraju, zamknię tym na zawsze w Egipcie. Choć pię kniejsze od Morza Czerwonego, to morza (jego podwodny ś wiat), a nie ocean, są trudne do znalezienia. A co najważ niejsze, z tej sytuacji dostał am lekcję , doś wiadczenie ż yciowe i wycią gnę ł am wł aś ciwy wniosek. Nie chcę , ż eby ktokolwiek znalazł się w podobnej sytuacji. Bą dź ostroż ny i uważ ny!
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał