Chcesz zrujnować wakacje? Hotel "Mura" czeka na Ciebie

Pisemny: 5 wrzesień 2018
Czas podróży: 10 — 24 sierpień 2018
Ocena hotelu:
1.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 2.0
Usługa: 1.0
Czystość: 4.0
Odżywianie: 1.0
Infrastruktura: 5.0
tł o
„Odpoczywaliś my” w hotelu od 10 do 24 sierpnia 2018 roku. Poszliś my od touroperatora „TUI”. Był em tu po raz trzeci. Pierwszy raz miał miejsce w 2013 roku. Drugi to rok 2015. Podczas drugiego pobytu zauważ ył em znaczną poprawę . Przede wszystkim dotyczył o to Wi-Fi, któ re stał o się bezpł atne i pojawił o się w pokojach. Na tle innych hoteli „Mura” wyró ż niał a się dobrym personelem, obecnoś cią kantoru (z aktualnym kursem walut), darmowym Wi-Fi w pokojach, wysokiej jakoś ci jedzeniem, doś ć wygodnymi pokojami bez owadó w i lokalizacją blisko do morza. Ze wszystkich powyż szych pozostał a tylko ostatnia.
plusy
1. Dobra lokalizacja hotelu (blisko morza).
2. Bezpł atne leż aki i parasole (pod warunkiem, ż e masz czas na zabranie ich o 7 rano).
Minusy

1. Sprzedawca, któ ry w ż adnym wypadku nie moż e wymienić pienię dzy
Zaraz po przyjeź dzie chcieliś my wymienić pienią dze i zapytaliś my w recepcji, gdzie moż na to zrobić . Powiedziano nam, ż e tylko w sklepie na 1 pię trze, chociaż wcześ niej moż na był o to zrobić w recepcji. Pytani, gdzie jeszcze moż na to zrobić , nie odpowiadali nam (a nawet nie wspomnieli o kantorze w Dobruji, choć chyba wszyscy o tym wiedzą ). Sprzedawca w sklepie wymienia pienią dze po wyją tkowo niekorzystnym kursie i odmawia tego po normalnym kursie. W tym momencie, gdy oficjalny kurs dolara wynosił.1, 69 lewa, zmienił się na 1.56! Dlatego wymieniaj pienią dze w Dobruji lub u swojego przewodnika (tak zrobiliś my).
2. Restauracja - wymioty
Jakoś ć ż ywnoś ci znacznie się pogorszył a w poró wnaniu z poprzednimi latami. Naczynia są myte wyją tkowo sł abo (dł ugo trzeba wybrać czysty widelec lub talerz, a generalnie lepiej wzią ć jednorazowe szklanki). Ponadto restauracja obsł uguje 2 hotele - "Mura" i "Slavuna", w wyniku czego personel nie radzi sobie z tyloma turystami i zawsze są ogromne kolejki, wię c na posił ek trzeba przyjś ć albo bardzo wcześ nie, albo bardzo pó ź no . Zdecydowanie zmniejszył a się iloś ć dań mię snych. Jedzenie jest w wię kszoś ci bez smaku, mię so jest niedogotowane, a pierwsze dania wydają się być rozcień czone wodą , gdy się skoń czą .
3. Zatrucie

Ze wzglę du na zł ą jakoś ć jedzenia i cał kowity brak urzą dzeń sanitarnych w restauracji, wś ró d turystó w czę sto dochodzi do zatruć . W trakcie rozmó w z kelnerami i pokojó wkami (okazał o się , ż e to staż yś ci z Ukrainy) okazał o się , ż e zatrucia zdarzają się tu cał y czas. Nas też nie ominą ł . Moja babcia już.8 dnia pobytu został a otruta po zjedzeniu ryb w hotelowej restauracji. Musiał em wezwać karetkę , któ ra zabrał a nas do centrum medycznego w Dobruji, gdzie moja babcia został a zalana kropló wką . Wydaje się , ż e lekarze tego oś rodka nie po raz pierwszy borykają się z podobnym problemem – doskonale wiedzieli, co robić . Nawiasem mó wią c, Francuz z tymi samymi objawami leż ał w tym samym pokoju ze swoją babcią .
Rozmawiają c z kierownikiem hotelu (kompleksowym managerem Georgi Atanasovem), w sprawie tej sytuacji, nie otrzymaliś my przeprosin, a jedynie zobaczyliś my uś mieszek na jego twarzy.
4 pokoje
Tak się zł oż ył o, ż e podczas naszego pobytu w Moore zamieniliś my 3 pokoje: 220.140 i 222.
Na począ tku umieszczono nas w pokoju 220. W tym pokoju wszystko był o ź le, z wyją tkiem widoku z okna. Nie był o Wi-Fi, ś wiatł o w toalecie ledwo się wł ą czał o, był o duż o mró wek domowych, klimatyzacja nie dział ał a dobrze, był stary rozwalony zamek, a nad ł ó ż kiem wisiał pochylony zepsuty obraz. Po okoł o 9 dniach klimatyzator cał kowicie się zepsuł i poszliś my zmienić pokó j. W trakcie tego doszł o do kolejnego konfliktu z personelem, o któ rym napiszę w akapicie 6.
Najpierw przeniesiono nas do pokoju 140 z „takim widokiem na morze”, ró wnież bez wifi i zepsutym zamkiem.
Po interwencji naszego przewodnika przeniesiono nas do pokoju 222. Widok z okna był tu gorszy niż w pokoju 220 (przeszkadzał y drzewa), nie był o też Wi-Fi, dziurawa moskitiera, był o wię cej mró wki (był y nawet mró wki ze skrzydł ami), zepsuty kran w ł azience, ł ó ż ko zepsute, dziury nad ł ó ż kiem, z któ rych mró wki wył aż ą (a czasem wylatują ). Ale tutaj ś wiatł o w ł azience, klimatyzacja dział ał a, a przy 50 pró bach udał o się podł ą czyć do Wi-Fi, stoją c przy drzwiach.
5. Wi-Fi

Wi-Fi w hotelu prawie nie istnieje. Jest to tylko na korytarzu i w niektó rych pokojach, któ re znajdują się obok routeró w (okoł o 2 routery na pię tro). W restauracji, na plaż y i bardzo czę sto w lobby, wbrew twierdzeniom kierownictwa hotelu, nie ma Wi-Fi. 3 dni przed wyjazdem zepsuł się router w holu. W dniu naszego wyjazdu nadal nie był o to naprawione. Sygnał jest niezwykle niestabilny i nawet bezpoś rednio przy routerze czę sto zanika.
6. Niegrzeczny personel recepcji?
Byliś my w hotelach w ró ż nych krajach, ale nigdy nie spotkaliś my się z taką nieuprzejmoś cią i pogardą dla goś ci.
6.1. Incydent Wi-Fi
Wszystko zaczę ł o się drugiego dnia, kiedy poszliś my do recepcji poprosić o zmianę pokoju z powodu braku Wi-Fi. Blondynka FOM Iva Zhelyazkova siedział a w recepcji, któ ra odmó wił a nam, tł umaczą c, ż e to nie jest wystarczają cy powó d do zmiany pokoju i ogó lnie nie ma wolnych pokoi. Pó ź niej tego samego dnia, po rozmowie z pokojó wką , dowiedzieliś my się , ż e są wolne pokoje, a nawet weszliś my do jednego z nich i sprawdziliś my Wi-Fi. Potem ponownie podeszliś my do recepcji, ale Iva Zhelyazkova znalazł a o wiele wię cej powodó w, dla któ rych nie mogliś my zmienić pokoju:
1) To wcią ż za mał o, aby zmienić numer
2) Wprowadził eś się już i zabrudził eś pokó j, po tobie nikt go nie posprzą ta po raz drugi (nasza oferta samodzielnego posprzą tania pokoju ró wnież został a odrzucona)
3) Nie moż emy Cię przenieś ć , ponieważ ten pokó j jest przeznaczony dla innych osó b
4) Wi-Fi nie wszę dzie dobrze się ł apie i nikt nie bę dzie się z tego powodu przenosił

Nastę pnie zwró ciliś my się do naszego przewodnika o tym problemie. Przybył i porozmawiał z Ivą Zhelyazkovą i dyrektorem generalnym Georgi Atanasovem, któ ry w tym czasie wpadł , któ ry z kolei wymyś lił historię o nieistnieją cym mistrzu, któ ry miał przybyć i naprawić Wi-Fi przed pią tą . zegar tego dnia. Nie był o tam oczywiś cie nic do naprawy, ponieważ router po prostu nie dotarł do naszego pokoju. Gdy odwró ciliś my się i poszliś my, ta dwó jka (Georgi Atanasov i Iva Zhelyazkova) zaś miał a się z tył u. Mistrz oczywiś cie nie przyszedł , ale już zrozumieliś my, ż e po prostu zostaliś my oszukani.
6.2. incydent z klimatyzacją
Okoł o 9 dnia naszego pobytu w hotelu zepsuł się cał kowicie klimatyzator. Wieczorem poszedł em do recepcji i zgł osił em problem. Nagrali mó j pokó j i powiedzieli, ż e jutro od 9 rano do 10 rano przyjedzie kapitan i naprawi klimatyzator. Ivy Zhelyazkovej nie był o na przyję ciu.
Nastę pnego ranka nikt nas nie odwiedził . Przybywają c do recepcji, zobaczyliś my tam Ivę Zhelyazkovą i ponownie zgł osiliś my problem, podają c, ż e nasz numer pokoju został już zarejestrowany. Gdy otworzył a notes, okazał o się , ż e nasz numer jest przekreś lony, jakby problem został już rozwią zany.
W tym czasie nie wiedzieliś my, z kim się komunikujemy, ponieważ Iva Zhelyazkova nie miał a odznaki. Na naszą proś bę o podanie nam Twojego imienia, nazwiska i stanowiska, niegrzecznie odmó wiono nam bez wyjaś nienia.
Niemniej jednak Iva Zhelyazkova zadał a sobie trud, aby zadzwonić do mistrza, któ ry po spojrzeniu na klimatyzator powiedział , ż e nie da się go naprawić .
Potem dostaliś my pokó j na pierwszym pię trze (140), któ ry delikatnie mó wią c nie cią gną ł „widoku na morze”. Iva Zhelyazkova kategorycznie odmó wił a zmiany numeru, tł umaczą c, ż e nie ma wolnych pokoi.
Po tym, jak poinformowaliś my naszego przewodnika o tym problemie, przyszedł i pokó j na drugim pię trze został natychmiast znaleziony! Nawiasem mó wią c, był obok naszego dawnego pokoju.
6.3. Incydent odnowienia numeru

Widać , ż e poprzednie wydarzenia zniechę cił y nas do skontaktowania się z recepcją w sprawie przedł uż enia numeru, ale ponieważ nasz samolot był o 22:10, musieliś my to zrobić . Okoł o 8.00 moja babcia przyszł a do recepcji i zapytał a o przedł uż enie pokoju (Iva Zhelyazkova nie był a w recepcji). Administrator powiedział , ż e jest to moż liwe i moż esz to zrobić nawet teraz. W tamtym czasie nie mieliś my przy sobie niezbę dnej kwoty do zapł aty.
Kiedy wymieniliś my pienią dze i poszliś my do recepcji, aby zapł acić , Iva Zhelyazkova już tam siedział a, któ ra oczywiś cie odmó wił a odnowienia numeru. Pomogł a nam w tym tylko wielokrotna interwencja naszego przewodnika.
Wyjś cie
Kiedyś ten hotel był jednym z najlepszych na wybrzeż u. Teraz zdegradował a się tak bardzo, ż e nie ma się gdzie spaś ć .
Doł ą czam do recenzji „LatvianRiga” o nazwie „Mixed Feelings” i „Goldenfishy” o nazwie „Straszny! ”, któ re najdokł adniej oddają to, co dzieje się w tym hotelu w tej chwili. Charakterystyczne jest to, ż e prawie wszystkie negatywne recenzje, takie jak te, odnoszą się do okresu lata 2018 roku. Wię kszoś ć pozytywnych recenzji dotyczy lat 2007-2015, co nie jest zaskakują ce.
Nawiasem mó wią c, „LatvianRiga” w swojej recenzji wspomniał a o problemie Ivy Zhelyazkovej i jej aroganckim zachowaniu wobec turystó w. Jego recenzja został a napisana 27 czerwca 2018 r. i nie był o ż adnych ulepszeń obiecanych przez Georgy Atanasova. Nawiasem mó wią c, „Ł otewska Ryga”, podobnie jak my, ró wnież nie otrzymał a ż adnych przeprosin za takie zachowanie Ivy Zhelyazkovej.
PS Wielkie podzię kowania dla naszego przewodnika Arkadiy (firma TUI) za pomoc w rozwią zywaniu powtarzają cych się problemó w.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał