Pytanie

  Zadać pytanie
Zadać pytanie
Na Twoje pytanie odpowiedzą eksperci i doświadczeni turyści.
+ Wyjaśnienie do pytania
2 subskrybenci zostaną
powiadomieni o problemie
Ciekawe pytania

Powiązane pytanie «Ogólne problemy»
Jak odzyskać pieniądze?
We wrześniu 2008 zapłaciłem 50% zaliczki na noworoczną wycieczkę na Bali agentowi podróży PP „Intursevvis Calypso”, który działał w imieniu iw imieniu touroperatora TOV „MIBS travel” Kijów. Minęło kilka tygodni Calypso donosi, że nie może potwierdzić tej trasy i oferuje czarter na trasie Kijów-Phuket-Kijów, ale informuje, że trzeba dodatkowo zapłacić.
Zgadzam się, ale dolar zaczął rosnąć i już płacę 100% kosztów wycieczki po nowej stawce.Czekam.W grudniu donoszą, że czarter nie lata do Tajlandii.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał
Subskrybuj
2 abonent  • spytał 2008-12-2815 lat wstecz
Odpowiedzi  •  8
аватар 1ean
Przejście legalną drogą przez sądy jest długie, kłopotliwe, kosztowne, a wynik wątpliwy. Spróbuj odwołać się od działań firmy w dwóch przypadkach:
- do organu wydającego koncesje, ponieważ nieuczciwa praca firmy, m.in. z finansami stanowi naruszenie warunków licencji;
- do prokuratury, bo to dla niej wyznaczono funkcję nadzorczą w zakresie zgodności z obowiązującym ustawodawstwem, w szczególności Ustawą Ukrainy „O turystyce”.
Nie zapomnij w swoich wnioskach odnieść się do tego, że aplikujesz do tych struktur w ramach Ustawy Ukrainy „O apelach obywatelskich” i poprosić o odpowiedź pod wskazanym adresem w wyznaczonym terminie (i to nie więcej niż miesiąc). Oczywiście powinieneś mieć drugie egzemplarze swoich wniosków z adnotacjami, że zostały one otrzymane przez adresata.
Po pierwsze otrzymasz 100% odpowiedzi, ponieważ wymienione podmioty mogą mieć spore kłopoty za ignorowanie apeli obywateli.
A po drugie, nawet jeśli nie nastąpią dla Ciebie żadne znaczące postępy, to niech to, że firma, która potraktowała Cię w złej wierze będzie musiała dołożyć znacznych i bardzo realnych wysiłków, aby spłacić sprawę, rozgrzeje Twoją duszę.
аватар HotLine
Ta opcja (nie zwrot) dla biura podróży to 100% strata. Jeśli nie mogli dać ci dokumentów na wycieczkę, muszą zwrócić pieniądze. Co więcej, jestem pewien, że MIBS zwrócił agencji pieniądze. Musisz porozmawiać z Calypso. Jeśli się sprzeciwią, wyjaśnij, że przy jakimkolwiek starciu stracą znacznie więcej niż koszt wycieczki. W sądzie do kosztów wycieczki zostaną doliczone koszty prawne i moralne za nieudany urlop. Przy innych opcjach nadal grozi im pozbawienie licencji. Możesz mieć problemy, jeśli czegoś brakuje w twoich dokumentach (umowa, pokwitowania zapłaty) lub Calypso po prostu nie ma pieniędzy (upadłość).
аватар 32712
Bardzo dziękuję MIBS twierdzi, że otrzymał tylko 25 000 UAH, a Calypso nie zapłacił reszty. Calypso mówi, że zapłacił. I wysyłają mnie. Najciekawsze było tydzień temu. MIBS powiedział, że zastąpimy wycieczkę do Tajlandii wycieczką na Bali, wyślemy paszporty na wizę, co zrobiłem, a potem zadzwonimy ponownie. To nie zadziałało! Zapłać za wysłanie paszportów. To jakiś przekręt w zboczonej formie! Wszyscy mówią, oczywiście, że oczywiście zwrócimy pieniądze.Pytanie kiedy?
аватар HotLine
Ogólnie Mibs jest normalnym operatorem o nazwie. Po prostu źle się czują - nie mogli "podnieść" bezpośredniego lotu do Phuket. Ale pieniądze muszą zostać zwrócone. Ustal terminy. Idąc do sądu, stracą więcej i bardzo dobrze to rozumieją.
аватар alex43
W każdym razie Calypso nie może zorganizować dla Ciebie wycieczki zgodnie z Twoimi wymaganiami (zmiany trasy lotu, hotelu, daty wylotu/przylotu, nocy pobytu).To wystarczy, aby jednostronnie odmówić wycieczki. Napisz wniosek skierowany do Dyrektora Generalnego Calypso z wymaganiami zwrotu pieniędzy w PEŁNEJ kwocie, którą zapłacisz. Oddaj pismo za podpisem dyrektora/sekretarza Calypso, jeśli nie chcesz stawiać znaku akceptacji, wyślij pismo listem poleconym.
аватар sun-TaTO
Nie zwrócą Ci pieniędzy tylko w jednym przypadku: jeśli zbankrutują (mam nadzieję, że wszystko jest w porządku z Twoimi dokumentami (paragony, czeki, umowa itp.), ale w innym przypadku, poinformowano Cię dużo, krócej, bezpośrednio, ma agencję do rozwiązania problemu z dyrekcją, ale sąd, a nawet z "zyskiem" pozostanie. Powodzenia!
аватар amir_amira
jak powiedział jeden z naszych sędziów: „Jakąkolwiek decyzję chcę, podejmę taką decyzję, rozumiem?”, chociaż jego decyzja nie była nawet podatna na logikę, nie tak jak prawo. I tak się niestety dzieje, wszystko zależy od ilości. Ale myślę, że reputacja jest dla agencji warta więcej niż pieniądze, które pozostały z płacenia łapówek takim sędziom, więc mam nadzieję, że będzie jak najlepiej.
аватар amir_amira
ale i tak to dostałeś, ponieważ pieniądze zostaną zwrócone po starym kursie, a dolar jest już ogromny ...
awatara
Dodaj zdjęcie
Ładowanie...
Zdjęcie przesłane
×
Wszystkie pytania
ZEA
już