Hotel rozczarowany?

Pisemny: 4 lipiec 2017
Czas podróży: 25 może — 1 czerwiec 2017
Komu autor poleca hotel?: Na relaksujące wakacje
Ocena hotelu:
5.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 7.0
Usługa: 4.0
Czystość: 5.0
Odżywianie: 7.0
Infrastruktura: 8.0
Witajcie, drodzy przyjaciele, podobnie myś lą cy ludzie i podró ż nicy!
Chcę podzielić się wraż eniami z moich siedemnastych wakacji w Egipcie, ó smych w Marsa Alam.
Odpoczywaliś my pod koniec maja w duż ej firmie z kolegami z pracy i dzieć mi: 16 dorosł ych i 5 dzieci w ró ż nym wieku. Napiszę recenzję na podstawie moich wraż eń i doś wiadczeń.

Bardzo się ucieszył am, ż e bę dziemy w Marsa Alam, po prostu uwielbiam to miejsce za morze i obsł ugę . Hotel Sunrise Marina Resort Port Ghalib 5 * został wybrany bardzo wysoką oceną w serwisach z recenzjami. Uwió dł mnie ró wnież fakt, ż e hotel jest czę ś cią solidnej sieci Sunrise. Zanim zaatakujecie mnie komentarzami, ż e jeś li coś mi się nie podobał o, to chodzi tylko o mnie, a nie o hotel, proszę spojrzeć na moje inne recenzje na Marsa Alam. Wrę cz przeciwnie, zarzucono mi, ż e jestem zbyt pozytywny, mimo ż e odpoczywał em w 5*, 4*, a nawet w 3*. Wraż enia pozostał y bardzo dobre, niezależ nie od iloś ci gwiazdek.
Tak wię c recenzja Sunrise Marina Resort Port Ghalib 5 *.
Przejazd: Lot Kijó w - Hurghada, przejazd do hotelu ok. 3 godzin autobusem.
Recepcja został a przywitana zimnymi napojami i mokrymi rę cznikami, co jest bardzo mił e. Osiedlił nas przewodnik z touroperatora Mukhamed i menedż er relacji z goś ć mi Irina. Pokoje był y już przygotowane, zamieszkaliś my w 2 osoby.
Mó j kolega i ja dostaliś my pokó j na drugim pię trze, z balkonem wychodzą cym na dziedziniec z basenem. Mieliś my 4 ł ó ż ka dla dwó ch osó b. Pokó j jak najbardziej zwyczajny, wszystko dział a, meble w dobrym stanie, jest czajnik, torebki herbaty, kawa, cukier, ś mietanka. Woda jest uzupeł niana codziennie, 2 mał e butelki na pokó j. Na balkonie w standardzie 2 krzesł a i stó ł . Ł azienka nie jest duż a, umywalka, toaleta, prysznic. Z kosmetykó w w tym hotelu 5* tylko mydł o w pł ynie w dozowniku na ś cianie i 1 na 2 osoby czepek i tyle. To był o zaskakują ce, bo we wszystkich hotelach 4*, nie mó wią c już o 5*, z kosmetykami jest duż o lepiej.
Przewodnik powiedział , ż e szampon jest przeznaczony tylko dla goś ci z kategorii superior, a kierownik ds. relacji z goś ć mi powiedział , ż e mogą przynieś ć szampon na ż yczenie. Szczę ś cie nie jest w szamponie i innych akcesoriach, jednak uważ am, ż e ta oszczę dnoś ć nie jest odpowiednia dla hotelu pretendują cego do kategorii 5*.

Czystoś ć i inne problemy w pokojach: dwó ch naszych kolegó w nie miał o poł owy oś wietlenia przy zameldowaniu, usterka został a usunię ta dopiero dzień pó ź niej. Ale spojrzeli w ż yrandol na suficie i byli zaskoczeni obfitoś cią kurzu i martwych owadó w. W naszym pokoju drugiego dnia dozownik mydł a oderwał się od ś ciany, a woda przestał a się normalnie grzać , ledwo był a ciepł a. Opowiedzieliś my o tym przewodnikowi. Kiedy wró ciliś my do pokoju z plaż y, okazał o się , ż e dozownik był po prostu zepsuty, a takż e zepsuty na umywalce, a woda w ogó le przestał a się nagrzewać i stał a się lodowata.
Nastę pnego dnia powiedzieliś my o tym Irinie, któ ra obiecał a, ż e ​ ​ albo problem zostanie rozwią zany, albo zostaniemy przeniesieni. Kiedy wró ciliś my z plaż y, dystrybutor był naprawiony, woda stał a się gorą ca, ale z jakiegoś powodu wył amali wewnę trzny zamek z drzwi pokoju. Nie prosiliś my o usunię cie, nagle zerwą.
Sprzą tanie pokoju: codziennie sprzą tane, rę czniki zmieniane, był o stosunkowo czysto, jakoś ci nie sprawdzaliś my specjalnie, ale buty na podł odze nie ruszał y się , ani milimetra. Gdyby nastą pił o czyszczenie podł ogi, najprawdopodobniej buty został yby podniesione. Napiwki zostawiano codziennie do jednej okazji. Zauważ yliś my, ż e figurki na rę czniku był y wilgotne. Myś leliś my, ż e to kondensacja z klimatyzatora. Kiedy rozł oż yliś my figurkę , znaleź liś my brudny, zuż yty rę cznik, któ ry kł adziemy jako dywanik przed prysznicem. Pokazywał odcisk moich butó w. I z tego wykrę cili dla nas ł abę dzie i krokodyle i poł oż yli je na czystym ł ó ż ku! Nigdzie tego nie widział em! Czy to 5*?
Moż e był a to zemsta za to, ż e 2 razy narzekaliś my na problemy w pokoju? Uważ am jednak, ż e w hotelu 5* mamy prawo myć się ciepł ą wodą oraz uż ywać mydł a i czystych rę cznikó w. Staraliś my się nie zwracać uwagi i nie zepsuć wakacji.

Terytorium hotelu: teren jest doś ć duż y, gdzie koń czy się hotel, a zaczyna Port Ghalib trudno okreś lić . Zieleń to niewiele, ale tak jest. Na dziedziń cach znajdują się.2 baseny i wydzielona czę ś ć wł asnego mał ego parku wodnego. Zjeż dż alnie otwarte są do godziny 17:00. W parku wodnym znajduje się kilka mał ych, ale wysokiej jakoś ci zjeż dż alni, duż y basen, dozownik rę cznikó w i bar. W cią gu dnia bar serwuje hamburgery, pizzę i inne fast foody. Wieczorem są pokazy. Niewą tpliwym atutem hotelu jest dla mnie jego poł oż enie w porcie Ghalib, wieczorem moż na spacerować po promenadzie, podziwiać jachty czy posiedzieć w kawiarni.
Jedzenie: jedzenie w hotelu jest normalne, widział em zaró wno lepsze, jak i gorsze.
W restauracji gł ó wnej wybó r nie jest duż y, ale nie bę dziesz gł odny. Ś niadania standardowe: jajecznica i jajecznica są smaż one, są warzywa, duż o jogurtó w, tradycyjne kieł baski i kieł baski bez smaku, ale bardzo duż y wybó r seró w, ciastek, tostó w, owocó w itp. Obiady i kolacje są bardziej urozmaicone, są mię so i ryby, ró ż ne dodatki, 2 rodzaje zup z ró ż nymi dodatkami, sał atki i siekane warzywa i zieleniny, duż o sosó w i dressingó w do sał atek i innych dań , 2 razy kraby. Przygotuj makaron i pizzę wedł ug wł asnego gustu. Wybó r owocó w nie jest duż y, ale arbuz smakował mi w maju. Wszystkie potrawy są ś wież e, co jest bardzo waż ne. Jest kawa sprzę towa. Restauracja jest duż a i jest duż o miejsc. Stoł y są ustawiane i rozliczane doś ć szybko. Napoje przynoszą kelnerzy, nie trzeba dł ugo czekać.
Raz na 7 dni odpoczynku moż esz bezpł atnie wybrać się do 1 z 2 restauracji Ala Carte, orientalnej lub ś ró dziemnomorskiej.
Poszliś my z duż ą grupą , niektó rzy wzię li orientalne menu, niektó rzy ś ró dziemnomorskie, aby spró bować wszystkiego. Wybó r dań jest wię kszy niż w restauracji gł ó wnej, ale smak i obsł uga nie zachwycał y. W ogó le nie podano mi zupy rybnej, a przyniesiono desery, a nie te, któ re zamó wiono.

Przeką ski: w okreś lonych godzinach w barze na plaż y iw barze w aquaparku. Do wyboru kilka sał atek, frytki, hot dog, hamburger, makaron, kanapka z tuń czykiem, grillowany kurczak, makaron. Z powyż szych pysznych grillowanych kurczakó w i makaronó w sał atki nie są zł e. Prawie nie znaleziono tuń czyka w kanapce z tuń czykiem. Jest lody. W aquaparku wzię li tylko pizzę , przepyszną.
Plaż a: hotel posiada wł asną plaż ę , poł oż oną obok hotelu. Plaż a jest duż a, miejsca dla wszystkich wystarczy, czysto, od wiatru są ogrodzenia. Wejś cie do morza jest piaszczyste. Moż esz dostać rę cznik na plaż y w zamian za kartę.
Morze: Morze Czerwone, jak zawsze, jest wspaniał e. Woda był a doś ć ciepł a.
Znam i kocham tę rafę dobrze, odpoczywam w Port Ghalib już pią ty raz. Koral jest szczegó lnie pię kny, jeś li przepł yniesz zatokę . Koralowce są tam bardziej ró ż norodne, czę sto są tu ż ó ł wie, pł aszczki, oś miornice, jeż e, chirurdzy, nosoroż ce, arotrony, skrzydlice, skrzydlice, flety, motyle, anioł y, cez, drobiazg i nie wymieniać . W ostatni dzień odpoczynku przepł ynę liś my z kompanią zatokę i popł ynę liś my po zewnę trznej ś cianie rafy do hotelu
Trzy rogi Fayrouz Plaza. Ta strona jest niezwykle pię kna pod wzglę dem koralowcó w i mieszkań có w. W odległ oś ci 2 metró w ode mnie po raz drugi w ż yciu spotkał em ż arł acza czarnopł etwego. Dzię ki Bogu, nie interesował em rekina niczym, a ona spokojnie przepł ynę ł a obok siebie w swoim rekinowym biznesie.
Obsł uga: tu hotel zaskoczył i bardzo niemile zaskoczył . Należ y zauważ yć , ż e wię kszoś ć personelu jest po prostu cudowna, chł opaki są bardzo przyjaź ni i dobrze wychowani. Bardzo dzię kujemy za ich obsł ugę ! Jednak czę ś ć personelu mocno zepsuł a wraż enie hotelu.

Opiszę ten temat bardzo szczegó ł owo, aby nie urazić niezasł uż enie tych, któ rzy znakomicie sł uż yli, ale nie pominą ć obszaró w problemowych:
1. Recepcja: pracownicy starają się , bardzo sympatyczni, ale problemy z awariami w pokojach został y na dł ugi czas wyeliminowane.
2. Lobby bar: dobra obsł uga. Nie był o problemó w.
3. Sprzą tanie: opisał em już sytuację z mokrymi i brudnymi rę cznikami, z któ rych wirował y ł abę dzie. Uważ am to za niedopuszczalne.
4. Gł ó wna restauracja: bardzo dobrze serwowana, stoliki serwowane szybko, napoje szybko przynoszone.
5. Restauracja ala carte: opisał em sytuację , danie, o któ rym zapomnieli przynieś ć i desery mieszane.
6. Plaż a: na plaż y pracownik poł oż ył rę czniki, przenió sł też leż aki w cień . Jednak koleż anka zgubił a kartkę na rę czniku prosto z leż aka, gdy odeszł a na 2 minuty. Zdarzał y się ró wnież przypadki braku rę cznikó w z leż aka. Nie chciał bym myś leć , ż e zrobili to robotnicy.
7. Bar na plaż y.
Jeden pracownik w biał ej koszuli sł uż ył przyjaź nie, szybko, z humorem. Ogromne dzię ki niemu. Na tym koń czy się pozytyw.
Pierwszego dnia odpoczynku w barze na plaż y zobaczył em pracownika z wyrazem twarzy, jakiego nie widział em w ż adnym hotelu w Egipcie, a tym bardziej Mars Alam. Trzeba uczciwie powiedzieć , ż e w Turcji i na Sri Lance personel pracują cy z goś ć mi ró wnież nie ma takich osó b. Powiedzieć , ż e ta twarz był a smutna, to nic nie mó wić , wyglą dał tak, ż e nie był o mu wygodnie i nieprzyjemnie przeszkadzać mu swoimi proś bami, cał y jego wyglą d mó wił o tym, ż e nie lubi swojej pracy i goś ci.

Jeś li chodzi o resztę usł ug w barze na plaż y, był y inne przypadki. Napisał em, ż e nasza firma jest bardzo duż a. Czę sto jedliś my razem lunch w barze na plaż y. Dł ugo czekaliś my na przyję cie naszego zamó wienia, a potem bardzo dł ugo czekaliś my na przyniesienie zamó wienia.
Zdarzał o się , ż e nasze stoliki został y obsł uż one po tym, jak obsł uż ono wszystkich pozostał ych goś ci, takż e tych, któ rzy przyszli po nas. Zauważ yliś my to wszystko i wycią gnę liś my odpowiednie wnioski na temat usł ugi.
8. Aqua Park: To wisienka na torcie. Kolejka gó rska, dobra obsł uga i cał y czas ż arty. Udzielił nam nawet drobnej pomocy medycznej w leczeniu ran na nodze (przypadkowo rannych na koralu).
Barman w parku wodnym dobrze sł uż ył . Ale z jego udział em doszł o do bardzo nieprzyjemnego incydentu, któ rego nie moż na zignorować . Pewnego wieczoru, wychodzą c z damskiej toalety, koleż anka spotkał a tego barmana w drzwiach swojego stoiska. Poszedł za nią do damskiej toalety i czekał przy drzwiach, aż wyjdzie. W damskiej toalecie poprosił ją o pocał unek. Oczywiś cie otrzymał konkretną odmowę , a nastę pnie poprosił o przebaczenie. Od tego czasu toaletę nazywamy „miejscem cał owania”.

Reprezentowana przez kilka rosyjskoję zycznych dziewczą t. Jeś li na plaż y są jeszcze jakieś zaję cia w postaci jogi, ć wiczeń i tań có w orientalnych, to wieczorem nie ma absolutnie nic do roboty. Owszem, są pokazy typu laser czy ś wiatł o, raz w tygodniu przynoszą orientalne show, ale to wszystko jest kró tkie i niezbyt profesjonalne. Podobał mi się tylko taniec ze spó dnicami, ale ten pokaz jest importowany i animatorzy nie mają z tym nic wspó lnego. Nie poró wnuję nawet z turecką animacją (to nie jest poró wnanie), ale z animatorami w innych hotelach w Egipcie i Marsa Alam w szczegó lnoś ci. Nawet w hotelach nastawionych na emerytó w wieczory są o wiele ciekawsze ze wzglę du na to, ż e animatorzy starają się angaż ować goś ci w tań ce i konkursy (najlepsza para, Pan Hotel, Miss Hotel, quiz muzyczny, bingo, karaoke itp. ) czy pokaż zabawne sceny, pokaz tań ca itp.
W innych hotelach nawet bariera ję zykowa (czę sto animatorzy egipscy lub wł oscy) nie jest przeszkodą w dobrej zabawie. Przyglą dają się goś ciom i starają się zaaranż ować dla nich to, co ich zainteresuje. Ale nie w tym hotelu. Tutaj oczekiwanie na pokaz czę sto trwa znacznie dł uż ej niż sam pokaz, a goś cie muszą bawić się menu koktajlowym. Bł agał kiedyś o karaoke. Ponadto animator zdecydował , ż e lepiej bę dzie dla niej ś piewać , a nie goś ci, i zaś piewał . Takiego zbioru pieś ni pł aczą cych-wyją cych nie sł yszeliś my wcześ niej w jednym zbiorze. Od pierwszej minuty wykonania utworu stó ł z niemieckimi goś ć mi uciekł . Reszta goś ci poszł a za nim. Ale to wcale nie powstrzymał o animatora. Nadal drę czył a nas swoim talentem, dopó ki nie uciekliś my jako ostatni. Ś rednia wieku naszej firmy, nie liczą c dzieci, to okoł o 33 lata. Byliś my zmuszeni spę dzać wieczory na grach w karty, jak emeryci
. Chciał em chociaż trochę się poruszyć , poś miać , potań czyć . Dzieci skarż ył y się ró wnież , ż e się nudzą . Ostatniego dnia naszego pobytu kierownik Irina zapytał a nas o opinię na temat animacji, powiedzieliś my, co myś limy. W efekcie do naszej restauracji podczas lunchu, gdy tylko usiedliś my przy stole, animatorka wbiegł a i zaczę ł a obsesyjnie dowiadywać się , na jakie programy nam chodzi. Dzię kuję , ale podczas obiadu, a tym bardziej w ostatnim dniu odpoczynku, już nie ma.
Ogó lne wraż enie hotelu: hotel ma bardzo korzystną lokalizację w samym sercu Port Ghalib, w pobliż u nabrzeż a, jachtó w, restauracji. Teren ró wnież nie jest zł y, plaż a jest doskonał a, koral jest jednym z najlepszych w Morzu Czerwonym, cał kowicie zamknię ta zatoka pozwala pł ywać w każ dą pogodę , jest piaszczyste wejś cie do morza. Hotel ma doskonał e perspektywy, by stać się jednym z najlepszych, a to nie wymaga duż ych inwestycji.

Konieczne jest nadanie wnę trzom stylu, koloru i komfortu, w przeciwnym razie są one cał kowicie pozbawione twarzy. Trzeba go dokł adniej wyczyś cić , w a la carte chciał abym mieć wię cej ró ż norodnoś ci i smaku. Oszczę dzanie na szamponie nie jest odpowiednie dla takiego hotelu. Ponadto w barze jest tylko piwo z beczki, nie ma piwa w ogó le, a butelkowana lokalna "Stela" jest tylko dla pienię dzy. Na przykł ad powiem, ż e jest to najwię cej piwa w są siednich hotelach Port Ghalib 4* a nawet 3* w cenie. Ale to nie jest najważ niejsze. Najtań szą i najdroż szą rzeczą w każ dym hotelu jest obsł uga. I tu coś poszł o nie tak, zarzą d przeoczył coś najważ niejszego. Wyglą da na to, ż e niektó rzy pracownicy hotelowi zostali zrekrutowani z najgorszych hoteli w Hurghadzie i nie mają poję cia, jak pracować w 5-gwiazdkowych hotelach Marsa Alam.
Ale generalnie wakacje zakoń czył y się sukcesem dzię ki wesoł emu towarzystwu, profesjonalnej i przyjaznej czę ś ci personelu, wspaniał ej rafie, ż ó ł wiom i przepię knemu rekinowi.
Odpocznij dobrze, jeś li masz jakieś pytania, napisz, odpowiem!
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał