Tylko słońce jest wolne

Pisemny: 31 marta 2009
Czas podróży: 2 — 6 listopad 2008
Ocena hotelu:
3.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 5.0
Usługa: 5.0
Czystość: 5.0
Odżywianie: 9.0
Infrastruktura: 7.0
TYLKO SŁ OŃ CE ZA DARMO
czyli jak zrujnować wakacje z Mostravel
Od dawna marzyliś my o tych wakacjach. W zeszł ym roku urodził się mó j syn, wię c wraz z ż oną postanowiliś my zrezygnować z podró ż y lotniczych. I tak, gdy dziecko miał o 1 rok i 2 miesią ce, zdecydowaliś my się w koń cu cał ą rodziną polecieć nad gó rkę . Duż o czasu zaję ł o podję cie decyzji, doką d się udać . Ostatecznie osiedlił się w Egipcie. Po pierwsze to najkró tszy lot nad ciepł e morze w listopadzie, a po drugie jeszcze tam nie był em. Niestety dla mojej ż ony nie mogł em znaleź ć wię cej niż.5 wolnych dni urlopu w moim harmonogramie pracy. Ale uznaliś my, ż e te 5 dni powinno być dla nas, naszej rodziny, niezapomnianą nagrodą za czekanie. Na nasze wspó lne wakacje czekaliś my 2 lata, kiedy moja ż ona był a w cią ż y, a moje dziecko był o mał e. A teraz nadszedł nasz czas!

Dł ugo nie wybierał em touroperatora. W rejonie stacji metra Novokuznetskaya (Pyatnitsky lane, 2), niedaleko mojego biura, udał em się do biura agenta Mostrevel (firma nazywa się Recreation Sphere +), gdzie poprosił em o odbió r dla mnie czysty hotel, w cichym miejscu, nad brzegiem morza. Zgodnie z katalogiem wybrał em hotel. Najlepszy był hotel plaż owy Iberotel Coraya w Marsa Alam. Klasa hotelu - 5 gwiazdek z plusem! Zatrzymywał em się w wielu pię ciogwiazdkowych hotelach, ale nigdy w 5+*. „To musi być coś niesamowitego”, pomyś lał em wtedy. Wynegocjowawszy dla siebie 5-procentową zniż kę , oddał em ró wnowartoś ć.2000 dolaró w. Na 4 noce. Ale co!
Bilety i bilet otrzymał em dzień przed wyjazdem. I wtedy zobaczył em, ż e obiecany lotniskowiec „Atlant-Sojuz” z samolotem Ił -86 zamienił się w coś w rodzaju „Kavminvody Avia” z Tu. Trochę się tym martwił em, wyjaś nił em, jaka jest sytuacja finansowa tej firmy. Ale otrzymał em zapewnienia, ż e ​ ​ wszystko bę dzie dobrze, samoloty są nowe i tak dalej. Có ż , niech bę dzie „Kavminvody”. Tu-tu! !
Wyjazd był o godzinie 10 czasu moskiewskiego. Oczywiste jest, ż e musisz wyjś ć z domu nie pó ź niej niż o 7 rano. Podczas gdy zbieraliś my mał e dziecko, nie mieliś my czasu na ś niadanie. „Nic”, powiedział em do mojej ż ony, „nakarmią cię w samolocie. W koń cu mamy luksusowe wakacje. ” Lot odbywał się zgodnie z planem. To jest plus. A potem tylko minusy. Zaczą ł nosić napoje. Okazuje się , ż e oparto się tylko na jednym drinku na pasaż era. Czy muszę tł umaczyć , czym jest 100 gram soku dla matki karmią cej, któ ra ma prawie 5-godzinny lot? A butelkę naszej wody odprawiliś my w bagaż u, ze wzglę du na zasady bezpieczeń stwa. Przynieś li jedzenie i natychmiast przez samolot przeszedł szmer. Wymienię zawartoś ć pudeł ka na lunch (bo nie bę dzie to trudne): suró wka ze ś wież ej kapusty (50 gramó w), dwie kromki czarnego chleba, pszenna buł ka i masł o. Wydaje mi się , ż e pasaż erowie nie do koń ca rozumieli, gdzie znaleź li się – na mię dzynarodowym locie do Egiptu czy w sowieckiej stoł ó wce studenckiej. Potem przynieś li go na gorą co. Wybó r był - albo kieł basa z makaronem, albo naleś nik. W drugim rzę dzie kieł baski się skoń czył y, pozostał y tylko naleś niki. Naleś niki mimo lekkiego gł odu nie dał o się zjeś ć - okazał y się bardzo tł uste. Zaczę li czekać , aż gorą ca herbata rozpuś ci tł uszcz. A potem okazał o się , ż e herbaty nie bę dzie. A kawy nie bę dzie. Nie bę dzie nic. Oburzeniu pasaż eró w nie był o granic, na co stewardesa odpowiedział a – przepraszam, lot był czarterem, a klient („Mostravel”) nie zamawiał ani nie pł acił za wrzą tek. Za pienią dze, jak się okazał o, nie da się też kupić herbaty. Zastanawiam się , ile Mostrevel zaoszczę dził na wrzą cej wodzie. Pewnie 5 rubli na każ dego turystę...Cholerni ekonomiś ci!
Kiedy zameldował em się w hotelu, odkrył em, ż e zamek w drzwiach nie jest naprawiony i drzwi moż na ł atwo otworzyć z zewną trz. Przedstawiciele Mostravel w Marsa Alam, nie czekają c na przesiedlenie swoich turystó w, już zniknę li, wię c musiał em udać się na recepcję . Poprosił em o zmianę numeru. Odmó wili mi, mó wią c, ż e za 20 minut przyjedzie mistrz i wszystko naprawi. Po 40 minutach ktoś przyszedł , pokazał em wył amane drzwi, spojrzał , skiną ł gł ową i wyszedł . I nie wró cił . Musiał em wró cić , ż eby przeklinać w recepcji. Po 10 minutach dialogu numer został zmieniony. Poruszanie się z torbami po hotelu zaję ł o 3 godziny odpoczynku.

O godzinie 6 przybyli przedstawiciele "Mostrevela". Brunetki w krawatach o smutnych oczach. Nie zdą ż ył em się do nich podejś ć z roszczeniami, gdyż w grupie, któ ra przyjechał a, byli mniej doś wiadczeni turyś ci. Jeś li usuniesz emocje, to istota ich wymagań był a nastę pują ca:
1. pokó j z widokiem na ogrodzenie;
2. pusty mini-bar, nawet wody do zaż ywania tabletek (WSZYSTKO WSZYSTKO);
3. brak rę cznikó w;
4. brak kapci i szlafrokó w;
5. brudne pokoje.
Przedstawiciele obiecali rozwią zać wszystko, ale niczego nie rozwią zali. Liczby to osobna piosenka. Pozwó lcie, ż e opowiem tym, któ rzy nie wiedzą , jak wyglą da 5-gwiazdkowy hotel. Niestety, to nie Hilton, ani nawet chiń skie Kuntai z marmurowymi ł azienkami, marmurowymi podł ogami, biał ymi ł ó ż kami, drogimi meblami i sprzę tem (gdzie notabene pokó j kosztuje okoł o 100 USD dziennie z niesamowitym ś niadaniem). Niestety, to tylko 5-gwiazdkowe hotele. Ale pię ciogwiazdkowy hotel z plusem wyglą da tak:
1. tanie meble drewniane.
2. stare brudne kafelki, zaró wno w pokojach jak iw ł azienkach.
3. niedział ają ca suszarka do wł osó w.
4. prysznic w stylu baraku a'la z dziurą w podł odze (swoją drogą zatkał się , a po 30 sekundach woda w cał ej wannie był a po kostki) i bez zasł ony.
Pró bował em im wytł umaczyć , ż e taka usł uga nie jest pię ciogwiazdkowym hotelem. Moż e 3-4*. Ale miejscowym wydaje się , ż e nic lepszego niż namiot Beduinó w jest już pię ciogwiazdkowym hotelem.
Na wszelki wypadek uchwycił em to wszystko w aparacie, aby pokazać moim znajomym o 5-gwiazdkowym hotelu z Mostravel.

Brud w pokojach to generalnie cecha charakterystyczna hotelu. Kiedy wszedł em do ł azienki, zobaczył em na podł odze zuż ytą wkł adkę do uszu. Nagle przypomniał em sobie, ż e zapomnieliś my zabrać ze sobą nakł adki do uszu. Kiedy opuś ciliś my hotel, nausznik nadal leż ał na swoim miejscu. W pokojach z zasady nie wykonuje się czyszczenia na mokro. I kiedy idziesz od prysznica do ł ó ż ka, twoje nogi są czarne. Jak myś lisz, gdzie dziecko spę dza czas, gdy jest w pokoju? W przedostatni dzień zacią gną ł em kierownika za kark, aby nadzorował sprzą tanie (mopowanie).
Drugiego dnia pokó j został posprzą tany. Prawdopodobnie przynieś li kwiaty dla urody i poł oż yli je na ł ó ż ku. Niestety ich pię kny gest przerodził się w nowe problemy. Po przyjeź dzie zobaczyliś my, ż e mał e mró wki peł zają po cał ym ł ó ż ku. Po bliż szym zbadaniu odkryliś my, ż e wychodzą z kwiatka. Aby nie tracić czasu na porzą dkowanie (przecież te dranie rozpierzchną się po pokoju), wyrzuciliś my kwiatek i szarpaliś my koc na ulicy. Nastę pnego dnia pilnowaliś my sprzą taczki i tł umaczyliś my na palcach, ż e w naszym pokoju nie powinno już być kwiató w.
Nasz maluszek je mleko, kefir (przywieziony z domu), pieczywo i owoce. Baliś my się dać mu resztę jedzenia w hotelu. Raz przespał cał y obiad w jego ramionach, wię c zabraliś my ze sobą owoce, aby go nakarmić , gdy się obudzi. Ale przy wyjś ciu z restauracji te owoce został y nam odebrane, tł umaczą c, ż e musimy jeś ć tylko w restauracji. Pró bował am wytł umaczyć , ż e dziecko nie jadł o od 15:00 i najprawdopodobniej wstawał oby w nocy i był o bardzo gł odne. A potem zapł acił em 2000 dolaró w za 4 noce, czy to naprawdę nie jest wliczone w tę iloś ć owocó w dla dziecka? A gdzie mogę kupić owoce gdzie indziej, jeś li hotel jest na ś rodku pustyni?
Okazał o się , ż e nie uwzglę dniono nie tylko owocó w, ale takż e napojó w do obiadu (a w Moskwie obiecywali wszystkie napoje do obiadu za darmo, z wyją tkiem alkoholi). Nie obejmuje ró wnież sauny, sił owni…

Jakoś zebrali się niefortunni rosyjscy turyś ci. Rozmawialiś my. W ostatecznoś ci wybrał em numer telefonu mojego biura podró ż y w Moskwie. „Masza, dlaczego tak bardzo mnie nienawidzisz, dlaczego ci to zrobił em? ” Mó wił em o moich pię ciogwiazdkowych wakacjach, a inni cierpią cy w pobliż u zasugerowali: „Powiedz mi, ż e w ogó le nie ma tu animacji, musisz udać się do pobliskiego hotelu Lamaya”. Zapytał em Maszę , czy chce posł uchać innych turystó w. Masza nie chciał a.
Kolejna rzecz dziwi - ankieta jest wrę czana turystom w hotelu zaraz po przyjeź dzie. Jak moż esz ocenić usł ugę , jeś li wł aś nie przyjechał eś ?
W marcu 2009 ponownie pojechał em do Hurghady z TEZ-Tour na plaż ę LTI Titanic. Za 11 dni zapł acił em 1836 $ i dostał em super wakacje! ! Wybrał em hotel od dawna, sprawdzał em strony rosyjskie i angielskie. I wybierz to, czego potrzebujesz! Zupeł nie inny poziom obsł ugi, czyste pokoje (codzienne sprzą tanie! ), park wodny, naprawdę mił a obsł uga (i z napiwkiem - po prostu gotowa na wszystko! ). Generalnie Egipt był przede mną zrehabilitowany. : -)
Chcę też polecieć do Sharm El Sheikh we wrześ niu - ż eby nie pomylić się z hotelem!
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał