Niejednoznaczny hotel z własną specyfiką

Pisemny: 15 wrzesień 2017
Czas podróży: 24 czerwiec — 4 lipiec 2017
Komu autor poleca hotel?: Na relaksujące wakacje; W przypadku podróży służbowych
Ocena hotelu:
4.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 4.0
Usługa: 3.0
Czystość: 5.0
Odżywianie: 4.0
Infrastruktura: 6.0
Od 24 czerwca 2017 do 04 lipca 2017 odbył a się nasza niespodziewana druga wizyta na Dominikanie. Tym razem do jego poł udniowej czę ś ci Punta Cana, a dokł adniej do wioski Bayajibe. Organizatorem wycieczki tym razem był Anex, wsparcie czarterowe zapewnił o Azur. Poró wnaj i poczuj ró ż nicę...
Wycieczkę kupiono 36 godzin przed odlotem, a po natychmiastowym potwierdzeniu w Bayahibe był y dwa hotele: pię ć Be Live Collection Canoa i cztery Weare Cadaques Bayahibe Hotel. Po przeczytaniu opinii o hotelach zdecydowaliś my się na tę czwó rkę , wydawał o się , ż e tak jest, gdy ta czwó rka jest lepsza od pią tki i kosztuje niewiele wię cej niż pią tka. Okazał o się - wydawał o się . Prawie niektó re niesamowite recenzje na temat tego hotelu są mocno przesadzone.
Tak, ten hotel ma dwa duż e plusy: pierwszy to niewielka liczba osó b w nim, drugi to lokalizacja, z dala od innych hoteli w pobliż u parku narodowego i z najlepszym morzem na cał ym wybrzeż u Bayahibe. Morze w tym hotelu ma niesamowite kolory i jest najczystsze zaró wno wzdł uż , jak i z daleka. W pobliż u hotele, morze nie był o czyste. Ale za wszystkie te dwa duż e plusy trzeba zapł acić kilkoma minusami.

Pierwszą rzeczą , na któ rą należ y zwró cić uwagę , jest aparthotel, wię c na ile sł uszne jest nadawanie gwiazdek takiej kategorii hoteli, to osobne pytanie. Hotel ten został wybudowany z myś lą o wynajmowaniu mieszkań przez okolicznych mieszkań có w zaró wno w weekendy i ś wię ta, jak i do codziennego wynajmu. Wł aś ciwie to jest jego gł ó wnym celem i pozostaje do dziś .
Zameldowanie odbył o się natychmiast po przyjeź dzie, pomimo koncepcji hotelu, meldowanie po 15-00. Wszyscy otrzymali klucze do kart, ale dostaliś my zwykł y klucz do pokoju 12-A w budynku Capri. Znalezienie dla nas pokoju zamienił o się w mał e zadanie. Po zbadaniu cał ego budynku Capri od pierwszego do trzeciego pię tra nie znaleź li takiego pokoju, przechodzą cy personel ró wnież nie wiedział , gdzie ten pokó j się znajduje. Dopiero trzeci pracownik był w stanie pokazać nam swoje drzwi na pierwszym pię trze bez ż adnych znakó w identyfikacyjnych. Po wejś ciu do pokoju od razu znajdujemy się w duż ej kuchni z nową pralką i sofą . Niezbyt zdziwieni, poszliś my szukać sypialni. Sypialnia znajdował a się na koń cu korytarza i wyglą dał a jak bunkier, ponieważ . oś wietlenie był o bardzo sł abe, a dokł adniej podś wietlenie dział ał o tylko w sufitach podwieszanych, a z wycię ć na ż aró wki wystawał y przewody. Najważ niejsze to brak okna, a na jego miejscu fał szywy panel z pomalowaną plaż ą i palmami. Jedynego prawdziwego okna w kuchni nie udał o się otworzyć , zamek był zepsuty, a moskitiera też pę kł a. Ś mieją c się histerycznie przez okoł o pię tnaś cie minut, poszliś my na recepcję , aby zmienić pokó j. Powiedzieli, ż e na dziś nie ma pokoi, jutro po 15-00 zmienią się , chociaż otoczenie nie wyglą dał o, jakby hotel był w peł ni zaję ty. Oferta zapł aty za zmianę dzisiaj został a odrzucona z komentarzem przez cał e jutro i za darmo. Jednocześ nie byli bardzo zaskoczeni, dlaczego ich zdaniem nie lubimy tak eleganckiego pokoju. Na co im powiedział em, ż e ten luksusowy pokó j bardziej nadaje się do zakwaterowania personelu, a nie dla turystó w.
Nastę pnego dnia o 11-00 odbył o się spotkanie z przewodnikiem hotelowym, któ ry zaczą ł od pytania, czy wszystko jest w porzą dku z pokojami. Po opisaniu mu naszego numeru zapytaliś my go, czy to ma być nasz numer ROH, po czym od razu poszedł na recepcję i powiedział , ż e po spotkaniu zmienimy numer. Jako uwaga napiszę , ż e na spotkaniu był a z nami rodzina z dwó jką dzieci, któ ra powiedział a, ż e ​ ​ w ich ł ó ż ku ż yją jakieś owady, ale to nie przeszkadza im w odpoczynku, bo. po prostu przenieś li się na kanapę . Są to prawdopodobnie osoby, któ re zostawiają entuzjastyczne recenzje o tym hotelu lub podró ż ują po raz pierwszy.
Po spotkaniu zawieziono nas autem elektrycznym do naszego budynku, aby przenieś ć się do innego pokoju. Przybywają c do budynku, pod numer 12 z zamkiem elektronicznym, obsł uga był a bardzo zakł opotana, ż e ​ ​ to nie jest nasz numer. I zdezorientowany zaczą ł pytać , gdzie jest nasz i był bardzo zaskoczony, gdy pokazaliś my mu nasz numer 12-A. Oddano nowy pokó j na drugim pię trze z balkonem wychodzą cym na centralną czę ś ć kompleksu hotelowego, z niezmienioną kuchnią -korytarzem.

Drugą cechą tego hotelu jest koncepcja jedzenia „all inclusive”. To tak, jakby tam był o, ale jest też tak, jakby go nie był o. Ogó lnie bardzo warunkowa koncepcja w poró wnaniu do innych hoteli. Tylko woda był a swobodnie dostę pna z napojó w, wszystkie inne napoje bezalkoholowe i alkoholowe należ y zamawiać w barze w jadalni lub u kelneró w. Tylko na ś niadanie postawili automat z napojami bezalkoholowymi, zrobili koktajle na bazie wody, a przed wejś ciem postawili szampana i wó dkę z sokiem pomidorowym. Kawę na ś niadanie należ y zamó wić u kelneró w, któ rzy dostarczają ją w termosowych pojemnikach. A w porze lunchu i kolacji, ogó lnie rzecz biorą c, wszystkie napoje, w tym wodę , należ y zamawiać za poś rednictwem kelneró w, któ rzy biegają losowo po sali i czasami muszą czekać bardzo dł ugo. Dlaczego tak skomplikowana i niekompetentna usł uga nie jest jasna. Ł atwiej przyjś ć i nalać sobie, ale nie w tym hotelu.
Inną cechą , któ ra nie koloryzuje tego hotelu, jest to, ż e hiszpań skoję zyczni urlopowicze są priorytetem w obsł udze kelneró w. Aby zakoń czyć temat z napojami, warto zauważ yć , ż e w barze przy jadalni, któ ry czynny jest od 10 do 23-00, jest tylko jeden ekspres do kawy na cał y hotel. Wszystkie napoje alkoholowe nie są wysokiej jakoś ci produkowane przez Royal. Rum produkowany lokalnie przez Barcelo i Brugal za dodatkową opł atą , a koncepcja all inclusive jest reklamowana jako bezpł atna.
Jedzenie nie ró ż ni się szczegó lną ró ż norodnoś cią i obfitoś cią , oczywiś cie nie bę dziesz gł odny w ogó le, ale czasami po prostu nie ma w ogó le nic do zabrania i trzeba siedzieć i czekać , aż coś zostanie wyję te i puste pojemniki odnowione. Do tego niezrozumiał y, stał y niedobó r kawał kó w warzyw i owocó w. W ogó le nie był o oliwy z oliwek „jak klasa”, był y pł yny o zapachu octu.
Osobno chciał bym opisać procedurę polowania na owoce, ponieważ . byli w cią gł ym i nieustannym niedostatku. Kilkadziesią t par oczu, niczym polują ce drapież niki, podą ż a za wyjś ciem z kuchni i czeka na uroczyste usunię cie owocó w. Jak tylko nastą pi to usunię cie, wszyscy zwolennicy są osł abieni i biegną jeden szybciej niż drugi do dystrybucji, aby mieć czas na zebranie dojrzał ych owocó w. Kto przegrał w tym wyś cigu, po prostu został , nie odchodzą c od dystrybucji, i czekał na kolejne owoce na wynos.

Warto ró wnież zwró cić uwagę na cechy sprzą tania pokoju kategorii ROH. Jak się okazał o, sprzą tanie pokoju należ y zamó wić w recepcji. Czwartego dnia zamó wiliś my sprzą tanie, ale nie został o to zrobione. Wieczorem, po spotkaniu z przewodnikiem hotelowym przy kolacji, zapytaliś my, dlaczego nie zostaliś my posprzą tani. Policzył , ile dni przeż yliś my i powiedział , ż e zamó wi sprzą tanie naszego pokoju na jutro. Ale w porze lunchu znowu nikt z personelu się nie pojawił . Jak się okazał o, kluczyk musimy jeszcze na 2-3 godziny oddać do czyszczenia. nie mają zduplikowanych zwykł ych kluczy. Dł ugo oczekiwane sprzą tanie wreszcie się odbył o, ale poś cieli nigdy nie zmieniano. A lewe 50 pesos pozostał o nietknię te. Po kilku dniach ponownie zamó wiliś my sprzą tanie pokoju i za poś rednictwem przewodnika hotelowego poprosiliś my o zmianę poś cieli. Ale tym razem to się nie zmienił o.
Ogó lnie rzecz biorą c, resztę moż na uznać za zakoń czoną , ponieważ . dobre towarzystwo i cudowne morze wprawił y nas w dobry nastró j. Ale jeś li chcesz spę dzić beztroskie wakacje z koncepcją „all inclusive”, to nie jest to opcja hotelowa. Tutaj musisz cią gle chodzić i osią gać to lub tamto, co niejako powinno być , ale nie zapewnione, dopó ki nie poprosisz.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał