|
Autor:
Data zakupu usługi: 01 grudzień 2018 Pisemny: 03 może 2019 |
|
Biuro podróży: (Moskwa) Typ usługi: пакетный тур |
Kto by pomyślał, że w naszych czasach oszuści mogą pracować w dużych biurach podróży! A teraz zaczynają wymyślać sprytne sposoby, z którymi się spotkałem.
Chcę podzielić się moim smutnym doświadczeniem ze stacją metra CORAL TRAVEL - Taganskaya (osoba prawna A-CLUB LLC działająca pod marką Coral Travel).
Strona internetowa: http://www.coral.ru/offices/a-klub-msk-nizhnyaya-radishevskaya
W grudniu 2018 roku wycieczka do Soczi została wykupiona przez wczesną rezerwację z datą wyjazdu w marcu 2019 roku.
Wycieczka została w pełni spłacona w styczniu 2019 roku.
Rozmawiałem z kierownikiem Tatianą - bardzo miłą dziewczyną na pierwszy rzut oka.
Do ostatniej chwili, do dnia przed wyjazdem, pod różnymi pretekstami odkładała termin wysłania kompletu dokumentów (bilety, vouchery, ubezpieczenia).
W przeddzień wyjazdu wieczorem donosi, że nigdzie nie lecimy, podobno Biuro Podróży przez które wycieczka została wydana rozwiązało umowę z hotelem i nasza wycieczka została odwołana, poprosiła o wybaczenie za zepsucie reszty i wyłączył telefon!
A wszystko to na kilka godzin przed wyjazdem (2 osoby dorosłe, 2 dzieci, wszystko na walizkach, wakacje pisane z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem).
Jesteśmy zagubieni, dzieci są w depresji. Następnego ranka idziemy do biura podróży na otwarcie i zaczynamy rozumieć.
Opisujemy sytuację dyrektorowi biura Ivanowi i wkrótce okazuje się:
• Zgłoszenie na wycieczkę zostało anulowane 3,5 miesiąca temu i nie zostało wypłacone organizatorowi wycieczki przez biuro podróży A-Club (działające pod marką Coral Travel) !!!
• Wiedząc o tym, kierownik Coral Travel, miesiąc po odwołaniu wycieczki, przyjął ode mnie saldo środków w wysokości 50% kosztów wycieczki!
• W moim imieniu kierownik napisał wniosek o zwrot pieniędzy, sfałszował mój podpis, wziął z kasy pieniądze w wysokości wycieczki na miesiąc przed wyjazdem!
Widząc, że pachnie smażonym jedzeniem (myślałem o zadzwonieniu na policję), dyrektor biura Coral Travel na Taganskiej mówi: montuje dla nas wycieczkę, dziś wylatujemy, a różnica w cenie między oryginałem cena wycieczki (warunkowo 100 tr) oraz aktualna (już o 2 ruble droższa) zostanie nam zwrócona czekiem. Wszystko z nami zostało uzgodnione z jego kierownictwem.
W rezultacie nasze początkowe pieniądze (warunkowe 100 tr) wystarczyły tylko na podróż samolotem i ubezpieczenie medyczne. Nocleg w hotelu (ok 90 tr. warunkowy) płatny na własny koszt. I tak naprawdę ich to nie obchodziło, ponieważ dyrektor biura podróży Coral Travel zapewnił, że firma bardzo ceni sobie reputację, każdy klient (?) jest dla niej ważny, a pieniądze na pewno nam zwrócą!
Wracając z Soczi, przychodzę do urzędu, piszę wniosek o zwrot delty (fakt – plan), załączam wszystkie dokumenty potwierdzające (czeki, paragony). Wszystko zgodnie z oczekiwaniami, akceptują, stawiają znak na odbiorze. Obiecują przelać pieniądze prawie jutro.
Mija dzień, dwa, tydzień - cisza. W rezultacie kontaktuję się z dyrektorem wykonawczym. Otrzymuję przekonującą odpowiedź, że nie martw się, na pewno wszystko Ci zwrócimy, jesteśmy dużą firmą i cenimy sobie nasze imię!
Po pewnym czasie otrzymuję od nich oficjalną odpowiedź (na papierze firmowym podpisanym przez prezesa).
Istota jest następująca - kwota wpłaconych przeze mnie środków na podstawie umowy to 100 tr.(warunkowo). Zwróciliśmy Ci 100% kwoty, świadcząc usługi związane z nową wycieczką (zakup biletów lotniczych i ubezpieczenia). Firma w pełni wywiązała się ze swoich zobowiązań wynikających z umowy i nie ma wobec Ciebie długu!
Tak wyszła baza. Firma nie chciała ponosić odpowiedzialności za bezprawne działania swojego pracownika, nie mówiąc już o zachowaniu prestiżu firmy pod marką, pod którą działa.
W tej chwili została wysłana oficjalna reklamacja, planuję złożyć reklamację.
Zachowaj ostrożność, przeczytaj uważnie umowę i śledź status swoich żądań rezerwacji na koncie osobistym organizatora wycieczki.
Nawet z tak dużymi biurami podróży, czasami jest to niebezpieczne.