|
Autor:
Data zakupu usługi: 30 marta 2013 Pisemny: 06 kwiecień 2013 |
|
Biuro podróży: (Moskwa) Typ usługi: экскурсионный тур |
Dziś wróciłam z Hiszpanii z córką. Odwiedziliśmy Barcelonę i Madryt. To niesamowite miasta. Wrażenia nie mogli zepsuć oszuści Novoviry. Zacznę w kolejności. Wycieczka wycieczkowa „Barcelona, Madryt szybkimi pociągami” została zakupiona w Moskwie, za pośrednictwem touroperatora DSBW. A gospodarzem był - Novovira - Dom Rosyjski. Kiedy wykupiłem wycieczkę, okazało się, że nie mogę wybrać konkretnego hotelu, Novovira - zrobił to za mnie Dom Rosyjski, wybrałem tylko ocenę hotelu - 3*, 4*, 5*. Bałam się jechać na „trzy ruble” - pomyślałam, że hotel 4* powinien być bez niespodzianek - wszystkie możliwe opcje były przyzwoite, tylko jeden hotel w Barcelonie był krępujący - Husa Arenas - położony daleko od centrum i według opinii, ledwo ciągnie 3*. Jak można się domyślić, to on nas dopadł (a teraz potwierdzam, że nigdy z własnej woli nie pojadę do tego hotelu. Ma tylko jedną zaletę - jest blisko ulicy Diagonal).
Ale nie chodzi nawet o to, że hotel Husa Arenas jest zły, ale faktem jest, że według opinii turystów z naszej grupy, którzy wybrali się na program „hotel 3”, ich hotel Husa Pedralbes pozostawił bardzo pozytywne emocje. A kiedy porównałem ceny tych dwóch hoteli na Booking.com, okazało się, że nasza „czwórka” kosztuje 2,9 tys. rubli/dobę, a „trzy ruble” – 3,4 tys. rubli/dobę. Pod wrażeniem. Pomimo tego, że różnica między programami „hotel 4*” i „hotel 3*” kosztowała mnie 240 euro. Ale to nie jedyna „razvodilovo” firma Novovira. Podróżowaliśmy z Barcelony do Madrytu iz powrotem szybkimi pociągami AVE. Bilety, bez podania imienia i nazwiska, przed przeprowadzką wręczał pracownik Novoviry. I już po powrocie do Barcelony z Madrytu okazało się, że część naszej grupy podróżowała luksusowymi samochodami, z obiadem, na biletach o wartości 79 euro i znowu moja córka i ja nie mieliśmy szczęścia - jeździliśmy tam i z powrotem autami ekonomicznymi klasa, bez kolacji, z biletami o wartości 42 euro.
Taka różnica w biletach nie została wliczona w koszt wycieczki. To jest miejsce, w którym nie mogłem się oprzeć. Złożyła swoje pretensje do przewodnika, na co odpowiedziała mi, że nic nie wie, nic nie rozumie i w ogóle „jej chata była na krawędzi”. Co więcej, mój ostro negatywny stosunek do Novoviry poparli inni turyści z naszej grupy (mówili, gdy żegnaliśmy się na lotnisku w Moskwie: „Napisz dla nas recenzję dla każdego, kto jest hodowany jak dzieci”). Do dwóch pań z naszej grupy, która ma kilka wycieczek, które nie były wliczone w cenę wycieczki, nasz przewodnik sprzedał voucher na wycieczkę do Montserrat. A kiedy autobus podjechał za nami, nie zabrali naszych pań – z jakiegoś powodu nie było ich na listach! Dodajmy do tego, że nie możemy wybrać hotelu, który nam się podoba - Novovira oszczędza na transferach - wszyscy dowożeni są do pobliskich hoteli 3* i 4*. Teraz coraz bardziej skłaniam się ku temu, że kolejną wyprawę będę musiała zorganizować sama, bez udziału żadnego utkwionego Novovira.
Hiszpania jest cudowna!