|
Autor:
Data zakupu usługi: 08 marta 2012 Pisemny: 09 kwiecień 2012 |
|
Biuro podróży: (Petersburg) Typ usługi: экскурсионный тур |
Kupiłem wycieczkę na 8 marca do Rygi, gdzie wyjazd 8 marca był czarno-biały! Podpisałem umowę, w której również była tylko określona data. Zapowiedziałem kierownikowi, który zawarł kontrakt, że lecę za granicę i wrócę o 8 wieczorem, a wieczorem tego samego dnia byłem gotowy do wyjazdu w trasę. Kierownik słuchał, śmiał się „Z statku znaczy na bal” a ja zapłaciłem za wycieczkę i spokojnie odleciałem. Przybywając nocą do Petersburga i idąc na miejsce, odkryłem, że autobus na tę wycieczkę odjechał 7 marca o godzinie 22-30. Nikt nawet do mnie nie dzwonił! Gdy minęły święta majowe, zadzwoniłam do biura podróży MIRACLE i wyjaśniłam swoją sytuację. Zostałem poproszony o napisanie roszczenia odręcznego i dostarczenie go do nich. Rozpatrzą w ustawowych terminach i zwrócą część środków, które pozostały po opłaceniu rezerwacji. Czas minął i dostałem taki epicki (zwróć uwagę, jak punkty są ze sobą sprzeczne)
OOO TK Northern Capital
Proventieva Olga Wiktorowna
W odpowiedzi na Twoje roszczenie, nr 15 z 13.03.2012 Zgłaszam następujące informacje:
Drogi Konstantynie Michajłowiczu! Realizacja produktu turystycznego odbywa się na podstawie umowy zawartej na piśmie pomiędzy organizatorem turystyki a turystą i (lub) innym klientem. Określona umowa musi być zgodna z ustawodawstwem Federacji Rosyjskiej, w tym z przepisami o ochronie konsumentów (art. 10 ustawy federalnej z dnia 24 listopada 1996 r. N 132-FZ „O podstawach działalności turystycznej w Federacji Rosyjskiej” (przyjęty przez państwo Duma Zgromadzenia Federalnego Federacji Rosyjskiej 4 października 1996 r.).
Zawarliśmy umowę sprzedaży produktu turystycznego nr NF 00-0190 w dniu 28 lutego 2012 roku. w p.p. 2.1.2 ust. program wycieczki." Ty, jak wynika z Twojego zgłoszenia z dnia 03.12.2012, tego nie zrobiłeś i niestety nasz przewodnik nie mógł się z Tobą skontaktować w dniu 03.07.2012.
, o której została sporządzona ustawa, podpisana przez kierowcę i turystów. (Załącznik nr 1)
Niestety, Twoje roszczenie nie wskazuje na istotne zmiany okoliczności i naruszeń popełnionych przez organizatora wycieczki, z Twojego roszczenia można wywnioskować, że nie wypełniłeś obowiązku określonego w umowie o bon turystyczny.
Ustawa Federacji Rosyjskiej „O ochronie praw konsumentów” określa odpowiedzialność wykonawcy za jakość świadczonych usług. Artykuł 4 ustawy Federacji Rosyjskiej „O ochronie praw konsumentów” ustanawia obowiązek wykonawcy świadczenia usługi, której jakość odpowiada dokładnie umowie.
Zgodnie z preambułą Ustawy Federacji Rosyjskiej „O ochronie praw konsumentów” niezgodność usługi z warunkami umowy jest wadą usługi.
W przypadku świadczenia usługi z wadami konsument, zgodnie z art.
29 ustawy Federacji Rosyjskiej „O ochronie praw konsumentów” ma prawo, według własnego wyboru, żądać proporcjonalnego obniżenia ustalonej ceny usługi; pełne zadośćuczynienie za straty wyrządzone mu przez niedociągnięcia świadczonej usługi.
Konsument ma również prawo żądać rozwiązania umowy o świadczenie usług, jeżeli stwierdzi istotne uchybienia w świadczonej usłudze lub inne istotne odstępstwa od warunków umowy oraz żądać pełnego naprawienia poniesionych strat.
Każda ze stron ma prawo żądać zmiany lub rozwiązania umowy sprzedaży produktu turystycznego w związku z istotną zmianą okoliczności, od których strony przystąpiły przy zawieraniu umowy.
Znaczące zmiany okoliczności obejmują:
pogorszenie warunków podróży określonych w umowie i bonie turystycznym;
zmiana terminu wyjazdu;
nieprzewidziany wzrost taryf transportowych;
niemożność odbycia podróży przez turystę z powodu okoliczności od niego niezależnych (choroba turysty, odmowa wydania wizy i inne okoliczności).
Niestety w wykazie istotnych zmian okoliczności niezbędnych do wypowiedzenia umowy sprzedaży produktu turystycznego i zwrotu Państwu kwoty wynikającej z umowy, opóźnienie z przyczyn osobistych nie widnieje.
W oparciu o powyższe i kierując się art. 2.9 ustawy federalnej z dnia 24 listopada 1996 r. N 132-FZ „O podstawach turystyki w Federacji Rosyjskiej” uważam, że Państwa roszczenie nie podlega zaspokojeniu.
Z poważaniem, Proventieva Olga Viktorovna
A oto moje roszczenie wzajemne, które wciąż nie jest zarejestrowane i karmione obietnicami:
Powtórz roszczenie.
Otrzymałem odpowiedź na pozew nr 15 z dnia 13.03.2012 r. z odmową zaspokojenia.
Droga Olga Wiktorowna!
Proszę o wyjaśnienie w związku z wnioskiem dotyczącym spóźnienia się na trasę rozpoczynającą się 7.03.
2012, jeśli wykupiłem wycieczkę w dniu 03.08.2012. Na stronie Biglion kupiłem kupon na wycieczkę z 8 marca (patrz wniosek do roszczenia). We wcześniejszym oświadczeniu, które najwyraźniej przeczytałeś nieuważnie, znajduje się informacja, że do dnia 08.03.2012 przebywałem poza Federacją Rosyjską. Pracownik Państwa firmy przy rejestracji wycieczki i zawieraniu umowy nie poinformował mnie, że faktyczna data rozpoczęcia wycieczki to 03.07.2012, a godzina wyjazdu to 22-30.
Wyjaśniłem mu, że potrzebuję wycieczki, aby przedłużyć wakacje, ponieważ Wracam do Petersburga późno w nocy 07.07.2012, a 08.03.2012 jestem gotowy do wyjazdu do Rygi. W umowie jest nawet napisane, że kupiłem pakiet usług turystycznych na trasie „Riga RADISSON BLU 2 dni 8 marca” w okresie od 08.03.2012 do 03.09.2012, chociaż z jakiegoś powodu wskazała Pani kierownik okres od 02.08.2012 do 02.09.2012. Gdzie więc jest dostarczanie rzetelnych informacji, za które jesteś odpowiedzialny? Gdybym dowiedział się, że autobus do Rygi odjeżdża 7 marca 2012 o godzinie 22-30, dopiero po powrocie do domu 8 marca.
2012 o 00-00 wchodząc na swoją stronę www.nordcapital.ru.
Proszę o wyjaśnienie z jakiego powodu sp. z oo „TK Northern Capital” stara się uwolnić od odpowiedzialności określonej w umowie nr NF 00-0190 zawartej między nami 28 lutego 2012 roku. i odmawia zwrotu pieniędzy za w pełni opłaconą wycieczkę, na której ani ja, ani moja żona nie byliśmy? Mianowicie
„Wykonawca odpowiada za: - rzetelną informację o proponowanym produkcie turystycznym
- za jakość świadczonych usług
W przypadku niewykonania lub częściowego niewykonania zobowiązań zaciągniętych w celu realizacji Programu (udokumentowanych), Wykonawca dobrowolnie zwraca Turyście odpowiednią część kosztów niewykonanych usług.
W odpowiedzi na reklamację odsyłasz do paragrafów. 2.1.2, artykuł 2 naszej umowy nr NF 00-0190 28.02.
2012 r. do obowiązków turysty należy: „nie później niż 24 godziny przed odlotem (wyjazdem) do wyjaśnienia w biurze Wykonawcy godziny odlotu samolotu, godziny odjazdu autobusu realizującego program wycieczki”. Nasuwa się pytanie, czy przeczytałeś moją skargę??? Hasło „czarno-białe” zawiera informację, że zakupiłem wycieczkę 03.08.2012, a nie 03.07.2012. Po podaniu informacji na 24 godziny przed wyjazdem na wycieczkę, nadal nie dostałbym się na tę wycieczkę. W tym czasie znajdowałem się w przestrzeni powietrznej Federacji Rosyjskiej i mój samolot wylądował na lotnisku Pułkowo-1 w dniu 7 marca 2012 roku o godzinie 22-52.
Dlaczego odwołując się do s.p. 2.1.2 „Wymagane dla turystów”, brakuje Ci punktów. 2.1.1 „Wykonawca zobowiązany jest:
- dostarczenia Turyście pełnej i obiektywnej informacji o produkcie turystycznym, w tym o czynnikach ryzyka podróży turystycznej;
- zapewnić Turyście pełny pakiet usług turystycznych przewidziany Programem Obsługi;
- wystawiać dokumenty turystyczne i podróżne (wyjazd, a/ bilety, bilety kolejowe itp.), przekazując turystę nie później niż 24 godziny przed wyjazdem (wyjazdem)”;
Teraz wytłumacz mi, gdzie są dokumenty turystyczne i podróżne, w których powinienem był zobaczyć godzinę odjazdu autobusu, o który zarzucasz mi spóźnienie? Przecież nawet w zawartej między nami umowie data wycieczki jest wskazana błędnie, a czasu w ogóle nie ma.
Mam prawo uznać niewypełnienie przez TK Northern Capital LLC swoich zobowiązań za działania oszukańcze (art. 159 Oszustwo kodeksu karnego Federacji Rosyjskiej) przeciwko mnie, w celu świadomego otrzymania pieniędzy, wiedząc, że usługa nie zostanie przekazane mi i mogę być oskarżony o spóźnienie z powodów osobistych.
Dalej, w tej samej odpowiedzi, cytujesz art.
29 ustawy Federacji Rosyjskiej „O ochronie praw konsumentów” ma prawo, według własnego wyboru, żądać proporcjonalnego obniżenia ustalonej ceny usługi; pełne zadośćuczynienie za straty wyrządzone mu przez niedociągnięcia świadczonej usługi. Konsument ma również prawo żądać rozwiązania umowy o świadczenie usług, jeżeli stwierdzi istotne uchybienia w świadczonej usłudze lub inne istotne odstępstwa od warunków umowy oraz żądać pełnego naprawienia poniesionych strat.
Zgodnie z art. 29 ustawy Federacji Rosyjskiej „O ochronie praw konsumentów” domagam się od Państwa pełnej rekompensaty za poniesione przeze mnie straty, spowodowane niewykonaniem tej usługi, niedotrzymaniem warunków umowy nr NF 00-0190 28.02.2012 w części pkt 2.1.1 Obowiązki Wykonawcy.
W przypadku powtarzającej się odmowy zaspokojenia moich roszczeń, proszę o przedłożenie dokumentów potwierdzających (koszty biura podróży poniesione na świadczenie mi usług turystycznych), a także wykaz organizacji kontrolujących.
Zastrzegam sobie również prawo do zwrócenia się do sądu, jeśli sprawy nie uda się rozwiązać polubownie, co będzie wiązało się z dodatkowym pozwem o zwrot kosztów sądowych i usług mojego prawnika.
Proszę o poinformowanie mnie o decyzji o ponownym złożeniu reklamacji w ustawowych terminach (10 dni roboczych) telefonicznie i listownie. W przypadku niezastosowania się do niniejszego paragrafu okoliczność ta zostanie również wskazana w mojej obronie w sądzie.
Z poważaniem,
TERAZ ZDECYDUJ, CZY NA PEWNO CHCESZ KORZYSTAĆ Z USŁUG TEJ PÓŁNOCY......?