|
Autor:
Data zakupu usługi: 09 lipiec 2014 Pisemny: 19 sierpień 2014 |
|
Biuro podróży: (Petersburg) Typ usługi: экскурсионный тур |
Wycieczka Finlandia - Szwecja 3 dni (linia Turku), wyjazd 11.07.2014, przewodnik Ekaterina Rubtsova, touroperator "West Travel".
Internet jest pełen recenzji na temat tej wycieczki i tego przewodnika. Recenzje zawierają daty podróży z listopada 2013 roku, ale istota jest taka sama, w tym roku nic się nie zmieniło. Obrzydliwa organizacja wycieczki, przewodnik zupełnie niezainteresowany turystami, stary autobus bez klimatyzacji z połamanymi siedzeniami zamiast obiecanego komfortowego autobusu ze wszystkimi możliwymi udogodnieniami. Biorąc pod uwagę, że droga do Finlandii nie jest już tak blisko, a temperatura za oknem przekracza 30 stopni, można sobie wyobrazić, że po takiej wycieczce nie ma już siły na zwiedzanie. Podczas zwiedzania przewodnik nigdy nie przepraszał za niedogodności, ponadto była ciągle niegrzeczna i „umieszczała” wszystkich turystów. Nie jest jasne, po co w ogóle pracować na tym stanowisku, skoro jest tak wyraźne niezadowolenie z turystów.
W Helsinkach autobus pojechał na spotkanie z turystami z promu, w autobusie pojawili się nowi pasażerowie.
Wszystkie wycieczki, które są zadeklarowane w programie zwiedzania, zostały znacznie skrócone w czasie, przewodnik nie był słyszany podczas wycieczek pieszych. Gdy turyści się oburzyli, przewodnik powiedział, że trzeba ją tylko „dogonić” i być bliżej. Wszystkie większe biura podróży od dawna mają specjalne urządzenia do prowadzenia wycieczek, dlaczego nie ma tego tutaj, nie jest jasne.
W drodze powrotnej przewodniczka zmieniła program wycieczki: zaproponowała, że nie zatrzyma się w Helsinkach, aby uniknąć kolejki na granicy, w zamian zaproponowała, że zatrzyma się w innym mieście i sklepie rybnym. Praktycznie nie ma prawa wyboru: jeśli większość turystów popiera zmianę programu wycieczki, mniejsza część wyboru pozostaje. Następnie przewodnik poprosił wszystkich o podpisanie się pod zmianą w programie.
W pewnym momencie zasugerowaliśmy nawet, że być może doszło do nieprzewidzianej wymiany autobusu na taki bezużyteczny, ale nie, tydzień po wycieczce po autostradzie z Wyborga, ponownie spotkaliśmy ten sam autobus w niedzielę z tabliczką „ Przewodnik Rubtsova Ekaterina”, który już około godziny 19:00 bezpiecznie wraca do Petersburga (zamiast o 23:50 zadeklarowanej w programie).
Powstaje pytanie, dlaczego w tak dużej firmie nikogo nie interesuje opinia turystów, nie prowadzi się ankiet, nie dystrybuuje ankiet. Możemy wnioskować, że tak będzie zawsze, że firma absolutnie nie jest zainteresowana jakością usług. Bardzo boję się ponownie skorzystać z tej firmy.