|
Autor:
Data zakupu usługi: 06 styczeń 2012 Pisemny: 16 styczeń 2012 |
|
Biuro podróży: (Moskwa) Typ usługi: пакетный тур |
Cytat z „Notatki o Czechach Poprowadź trasę”: s.3.3. W przypadku jakichkolwiek problemów związanych z pobytem (transfer, zakwaterowanie w hotelu, braki w obsłudze hotelu, obsłudze wycieczek itp.) prosimy o niezwłoczny kontakt z przedstawicielami firmy przyjmującej. Numery telefonów są wymienione na końcu notatki.
Rankiem 01.09.2012 zadzwoniłem pod numer +420 774 833 485, a następnie +420 774 833 486, aby dowiedzieć się, dlaczego tak wcześnie przywieziono nas na lotnisko transferem. Na pierwszy numer odebrała mi bardzo nieprzyjazna dziewczyna iz histeryczną nutą w głosie powiedziała, że nie możemy ci pomóc, za 3 godziny przywiozą cię na lotnisko, a dojazd zajmie 2,5 godziny. Pardubice (choć faktycznie 1,5). Odpowiedziałem, że jechaliśmy z lotniska z przesiedleniem przez 1,5 godziny. Dziewczyna powiedziała z oburzeniem: „Musiałeś prowadzić w nocy”. Chociaż wyjechaliśmy transferem o 17:30 czasu lokalnego z lotniska. Kiedy zadzwoniłem pod drugi numer, odpowiedział młody mężczyzna (chyba ma na imię Maxim).
Na początku próbował mi wytłumaczyć, że taki czas jest potrzebny na ubezpieczenie na wypadek wypadków i korków (o dziwo korków w Pradze nie widziałem jak w Moskwie). Dalej powiedziałem, że 4 godziny przed wyjazdem to dużo. Po tym (najciekawsze!) odpowiedział mi aroganckim tonem: „Pewnie poleciałeś na odpoczynek tylko w Turcji i Egipcie! I tutaj po raz pierwszy wydostaliśmy się w Unii Europejskiej!” Oczywiście odpowiedziałem mu, że tak nie jest (prosiłem go jeszcze, żeby nie wypowiadał takich słów, bo to zupełnie nieprofesjonalne wytłumaczenie) i nie pierwszy raz jestem w Unii Europejskiej, ale nigdy nie byłem w ogóle do Turcji. I dodał, że błędnie obliczają czas. Na co mi powiedział (a więc „grzecznie”): „W takim razie nie lataj czarterem, ale leć lotem bezpośrednim, jeśli ci się nie podoba, to zadzwonią po ciebie później!” Niegrzeczność na twarzy kierownika! Jak oni są zatrudniani!
Tak było, poleciałam z chłopakiem do Nicei przez miasteczko we Włoszech, również na czarterze. I przywieziono nas na czas - w 2 godziny!!! Na lotnisko. Udało nam się załatwić Taxfree, odprawić bagaż, przejść przez odprawę celną. Jednocześnie transfer nie odebrał nas 6 godzin przed odlotem! I jeszcze udało nam się obejść wszystkie sąsiednie hotele i zebrać ludzi. Drogi z Nicei do Włoch są dość ruchliwe. I musiałem zostać w jednym miejscu.
01.10.12. zostaliśmy przywiezieni transferem na lotnisko Pardubice z Pragi 4 godziny przed odlotem. Terminale lotniska są zamknięte. Na zewnątrz jest zimno i wietrznie. Zaproszono nas do restauracji. Bardziej jak piwo. Nie podobało mi się tam od razu, ale mógłbym tam poczekać godzinę, gdybym musiał złożyć zamówienie. Firma "Vedi Tour" miała nas dowieźć na lotnisko za 3 godziny, skoro lecimy z Pragi czarterem. W efekcie pół godziny na mrozie i wpuścili nas do terminalu, żeby się rozgrzać.
Jest godzina 13:25 czasu lokalnego, a personel lotniska nie spieszy się z wydaniem podatku Taxfree, a tym bardziej z rejestracją osób. W tym samym czasie firma Amigo Tour przywozi na nasz lot turystów z Rosji. Jestem zszokowany trasą Vedi. Jak powiedzieć „wszystko dla ludzi”.
Godzina 13:50 - przyjeżdża drugi autobus z turystami. Dokładnie o godzinie 14:00 (w 2 godziny, a nie 3 - jak powiedzieli kierownicy biura podróży Vedi Tour) otwierają się okienka rejestracji i okienka rejestracji bezcłowej.
Odnosiło się wrażenie, że menedżerowie nie kontaktowali się z pardubickim lotniskiem, w przeciwieństwie do innych biur podróży, których turyści przybyli na czas. A praca menedżerów pozostawia wiele do życzenia.