|
Autor:
Data zakupu usługi: 02 sierpień 2012 Pisemny: 11 sierpień 2015 |
|
Biuro podróży: (Moskwa) Typ usługi: экскурсионный тур |
Moja ostatnia wyprawa z "Turtransem Voyage" nie zaczęła się najlepiej. Przy rezerwacji wycieczki w Niemczech-Polska były dobre miejsca w autobusie, ale odmówili zarezerwowania tych miejsc, powołując się na to, że są dla par, a ja jestem sam. Wylądowałem więc w ostatnim rzędzie z ciotkami, które ciągle coś żuły w ruchu, popijały piwem, a nawet były niegrzeczne z jakiegokolwiek powodu. A te miejsca, w których odmówiono mi rezerwacji, nadal zabierali single, chociaż rezerwowali miejsca później niż ja.
Kierowcy też byli niegrzeczni. Miałem z nimi niewielki kontakt i nie martwiłem się tym zbytnio, zwłaszcza że pod koniec trasy chłopaki się uspokoili. A powód publikacji jest następujący.
Podczas przejazdu wszystkie ruchy i postoje autobusu są rejestrowane przez tachograf na papierowej płycie – „krążku”.
Dzieje się tak ze względu na bezpieczeństwo pasażerów, na przykład „osiedlenie się” autobusu musi trwać co najmniej 9 godzin, w tym czasie kierowcy muszą odpoczywać na tyle, aby dalszy bezpieczny lot z ludźmi. Wpisy tachografu mogą być sprawdzone przez policję w dowolnym momencie, więc wymagania są spełnione podczas wycieczki. Ale wracając, grupa dotarła do Brześcia o północy, poszła umyć autobus, potem grupa została podwieziona na dworzec kolejowy w Brześciu o 2 w nocy i do 6 rano ta sama para kierowców musiała odebrać nową grupę. Tak więc kierowcy mieli 4 godziny na odpoczynek i nie mogli się wyspać. Oczywiście między lotami wymienia się „podkładkę” tachografu i lecą na nowy lot z nową „podkładką”, w przeciwnym razie będą kłopoty z policją, ale między lotami nie ma wymagań dotyczących odpowiedniego reżimu odpoczynku dla kierowców zauważono, stara „podkładka”, w której odnotowano naruszenie, jest usunięta i … „uwolniona z czystym sumieniem!
„A to może prowadzić do bardzo nieprzyjemnych konsekwencji.