|
Autor:
Data zakupu usługi: 22 lipiec 2013 Pisemny: 22 październik 2013 |
|
Biuro podróży: (Moskwa) Typ usługi: пакетный тур, отель, оформление визы |
Wybór padł na to biuro podróży, bo rok temu polecieliśmy z niego do Tunezji, nie było problemów.
Wycieczka do Meksyku została przez nas opłacona w całości w wysokości 150 000 rubli za dwa 2,5 miesiąca przed datą wyjazdu (6.10.2013)!
Pracownicy biura podróży zaproponowali doskonałą opcję hotelową, którą trzeba było w najbliższym czasie opłacić, aby uzyskać wczesną rezerwację i dobrą promocję w ofercie pokoju. Zapłaciliśmy 50% kartą kredytową na miejscu, zaraz po wybraniu wycieczki. Po 2 dniach rezerwacja hotelu została potwierdzona i wymagana była wpłata pozostałych 50%. Planowaliśmy też zapłacić kartą kredytową, w Tempurze odmówiono tej formy płatności, twierdząc, że płatność musi być gotówką, bez wyjaśniania przyczyn, które już wtedy budziły podejrzenie, że chcą wykorzystać nasze pieniądze na własne cele.
Mimo to zapłacili gotówką, zabrali paszporty za wizę (czego nie powinni byli robić, bo wiza jest jednorazowym elektronicznym zezwoleniem z Meksyku, którego nie ma w paszporcie), przypisali go nowemu pracownikowi firmy, która o tym nie wiedziała.
Po całkowitym opłaceniu wycieczki nie było ani jednego telefonu od Temptura. Zaczęliśmy telefonicznie wyjaśniać losy naszego wyjazdu na 2 tygodnie. Połączenia były odbierane sucho, że połączenia należy wykonywać nie wcześniej niż tydzień wcześniej.
Zadzwonili za tydzień, otrzymali odpowiedź - przyjdź, odbierz paszporty, nie ma jeszcze informacji o wycieczce, prawdopodobnie będzie po przyjeździe. Przybyliśmy do Temptur 3 dni przed wyjazdem 3.10.2013, przekazaliśmy nasze paszporty, Pani Natalia Ivanova, która prezentowała się wówczas jako dyrektor Tempur, powiedziała, że są problemy, których nie wyjaśnia, rozwiązuje te problemy. Na nasze pytanie: czy nie możemy odlecieć? Otrzymaliśmy od niej odpowiedź: Bóg wie, robię wszystko, co mogę.
Dała mi wizytówkę ze swoimi numerami telefonów i poprosiła, żebym zadzwonił do niej wieczorem. Wieczorem odbierałam telefony: nie ma mnie w biurze, jeszcze nic nie wiem, zadzwoń później. Około godziny 22 powiedziała, że informacja będzie dopiero rano. W tym samym czasie pani Ivanova Natalia całym swoim wyglądem dała jasno do zrozumienia, że jest bardzo zajętą osobą i zawracali jej głowę drobiazgami, byli niegrzeczni i odkładali słuchawkę.
Dzwonili 10.04.2013, jej odpowiedź przed obiadem brzmiała: nie ma mnie w biurze, potem zaczęła się jej opowieść o tym, że miała problemy z Transaero.
Dopiero wtedy (niestety i AH!) przeczytaliśmy recenzje o Temptur w sieci i zdaliśmy sobie sprawę, że wiele historii (nieliczne, bo podobno część z nich udaje się usunąć z różnych zasobów przez tę firmę) jest podobnych do naszych, a są również te, które były z serii „po kuponach”, a dobre recenzje są wyraźnie spersonalizowane, ponieważ nie zawierają żadnych konkretnych informacji.
Przybyliśmy do biura 10.04.2013, spotkaliśmy około 10 osób, które miały również loty w dniach 10.05. i 6.2013 na Cypr, Grecję, Hiszpanię itp.
, oni, podobnie jak my, zostali bez informacji o swoich wycieczkach. Pani Ivanova w biurze opowiedziała wszystkim żałosną historię, że chcą założyć jej firmę, że wpadł na nią urząd skarbowy, wszystkie konta zostały zablokowane, wszystkie rezerwacje anulowane, była gotowa zwrócić pieniądze, ale w ciągu 10 pracy dni. Napisaliśmy do biura wniosek o zwrot pieniędzy z powodu braku informacji o rezerwacji, wycieczce, biletach. Zrobili tam kopię, którą podpisała, że przyjęła ją do rozpatrzenia i zapłaty.
Wymieniliśmy kontakty z poszkodowanymi turystami, w celu komunikacji i wspólnych działań, jeśli ta sytuacja ze zwrotami w ciągu 10 dni nie zmieni się na naszą korzyść.
Nie chciałem zmieniać planów, reszta i ten kierunek, czyli Meksyk, były na nas bardzo wyczekiwane, więc znaleźliśmy niezbędne kwoty na trasę i rozpoczęliśmy poszukiwania.
Temptur musiało zrobić elektroniczne zezwolenie na wjazd do Meksyku nie wcześniej niż 15 dni przed wyjazdem po potwierdzeniu rezerwacji, uznali, że nie ma sensu tracić czasu na kolejne zezwolenie i uzyskać odpowiedź. Poprosiliśmy o te zezwolenia Natalię Ivanovą, ale nie otrzymaliśmy odpowiedzi, z której wynika, że nikt nie zarezerwował wycieczki, zostaliśmy specjalnie poinformowani o potwierdzeniu rezerwacji, abyśmy zapłacili pozostałe 50% wycieczki.
W rezultacie w ciągu kilku dni znaleźliśmy kolejną wycieczkę po Transaerotour (świetna obsługa, dobrzy przewodnicy, wszystko na najwyższym poziomie), dzięki uczciwym i przyzwoitym ludziom. Rezerwacja hotelu została dokonana nawet bez przedpłaty, zrobili zezwolenie elektroniczne, polecieli do tego samego hotelu, na tę samą liczbę dni, za 10 000 rubli. taniej niż kwota przedpłaty w Tempurze 2,5 miesiąca przed wyjazdem.
Przez całe nasze wakacje pani Ivanova Natalia obiecała „prawie” przelać pieniądze na kartę lub zapłacić gotówką, zwaną datami, godzinami.
Na mapie, jak poprzednio, nie było żadnych paragonów.
Po przyjeździe 22.10.2013 (19 dni po napisaniu aplikacji!) udaliśmy się do biura Temptur, gdzie pani Ivanovej nie było. Nie odbierała telefonów przez cały dzień. Po kilku godzinach odpowiedziała, że jest chora i wydaje się, że przelewa 15 000 z całej kwoty.
Ta historia została specjalnie szczegółowo opisana datami, zachowaniami pracowników, aby turyści, którzy chcą zarezerwować wycieczkę z Tempur, nawet jeśli korzystali już z ich usług, wybrali bezpośrednio dużego touroperatora, oszczędzając w ten sposób nerwy i czas ! A także po to, aby taką sprawę rozdać wszystkim zainteresowanym danymi kontaktowymi w wyszukiwarkach.
Byłbym wdzięczny wszystkim, którzy mieli podobne sytuacje z Tempturem, a także wszystkim specjalistom od turystyki, którzy potrafią powiedzieć, gdzie i jak najlepiej pisać, aby zwrócić nie tylko pieniądze, ale także zadośćuczynienie za szkody moralne. Byłbym wdzięczny wszystkim, którzy są gotowi zrobić reportaż dla telewizji i publikować artykuły w mediach.
Celem nie jest zemsta, a raczej kara TempTour i Natalii Ivanovej, która otwarcie mówi, że jej firma będzie dalej działać, bo ma wysokich rangą patronów, a głównym celem jest ostrzeżenie potencjalnych klientów Temptur.
Moja poczta, dla tych, którzy są gotowi pomóc: [email protected] Olga