Odessa wciąż czeka

14 Wrzesień 2018 Czas podróży: z 06 Wrzesień 2018 na 09 Wrzesień 2018
Reputacja: +347.5
Dodaj jako przyjaciela
Napisać list

I nie tylko w Odessie. Tajemnicza Besarabia, region rozcią gają cy się mię dzy dwiema wielkimi rzekami - Dniestrem i Dunajem, jest gotowa ujawnić swoje sekrety.

Każ da podró ż zaczyna się od drogi. Najszybszym sposobem dotarcia z Kijowa do Odessy jest samolot. Mię dzynarodowe Linie Lotnicze Ukrainy (https://www. flyuia. com) odlot z lotniska Boryspol (https://kbp. aero). Samoloty Motor Sich Airlines (https://flymotorsich. com) odlatują z kijowskiego lotniska (https://iev. aero). Dostań się do tego znacznie szybciej. Jednak czas lotu jest prawie dwa razy dł uż szy niż u jego konkurenta.


W podró ż ach lotniczych najważ niejsza jest cena. Nie każ dy moż e sobie na to pozwolić . Dlatego pocią g jest najpopularniejszym ś rodkiem transportu. Z Kijowa do Odessy kursuje kilka pocią gó w nocnych. Istnieje ró wnież ekspres dzienny. ale ze wzglę du na popularnoś ć destynacji zakup biletó w jest bardzo problematyczny. Nawet na oficjalnej stronie Ukrzaliznytsia (https:// / www. uz. gov. ua). Zwł aszcza w okresie ś wią tecznym.

Autobusy ratują sytuację . Ale jak znaleź ć odpowiedni lot? Idź do kasy dworca autobusowego? Dł ugie, niewygodne i wielka strata czasu. Ponadto loty odbywają się z kilku punktó w. Ratuje Jego Wysokoś ć Internet. Moż esz wejś ć na stronę konkretnego dworca autobusowego lub dworca autobusowego i zobaczyć rozkł ad jazdy. A potem kup bilet. Ale w Kijowie jest kilkanaś cie przystankó w autobusowych i dworcó w autobusowych. A ich sortowanie jest doś ć ż mudnym zadaniem. W takiej sytuacji pomogą agregatory biletó w.

Pomimo tak trudnej nazwy wszystko jest doś ć proste. Jedna strona zawiera oferty z kilku stacji i dworcó w autobusowych jednocześ nie. Kwota zależ y od poziomu tego samego kolekcjonera. Ponadto wię kszoś ć nie ma bezpoś redniego dostę pu do sprzedaż y biletó w. Oznacza to, ż e są poś rednikami poś rednikó w. W zwią zku z tym niż sza niezawodnoś ć i wyż sza cena. Bardzo niewielu sprzedaje bezpoś rednio. Po pierwsze, stara strona http://bus. com. ua/ i nowa https://inbus.ua/.

Stronahttps://inbus. ua/ ma wyraź ne zalety. Zawiera zaawansowany filtr. Oznacza to, ż e za kulisami pozostają zawodne usł ugi autobusowe. Ale najważ niejsza jest niezawodnoś ć . W koń cu wł aś ciciel firmy CoDrive jest programistą dla ukraiń skich dworcó w autobusowych. I tylko CoDrive ma wył ą czne warunki z partnerskich dworcó w autobusowych. Dzię ki temu bilety autobusowe sprzedawane są z gwarancją dostę pnoś ci miejsc i wejś cia do autobusu. Bilety moż na ró wnież kupić w terminalach. Wszystko dla wygody pasaż eró w.

Kierunek odeski wyró ż nia się masą ofert. Loty obsł uguje wiele firm. W zwią zku z tym istnieje wolnoś ć wyboru. Każ dy decyduje, co jest dla niego waż niejsze. Niektó rym zależ y na cenie. Dla innych wygoda i niezawodnoś ć są priorytetem.


Firma Autolux (https://autolux. ua) weteran na rynku kraju. A po poł ą czeniu z mię dzynarodowym przewoź nikiem Ecoline (https://ecolines. net) jest generalnie najwię kszą firmą autobusową na Ukrainie. Doskonał e autobusy są aktualizowane o jeszcze nowsze, wygodniejsze i bardziej niezawodne. Neoplan, MAN, Setra – nazwy tych producentó w mó wią same za siebie. Dla naszych mieszkań có w waż ną zaletą są powię kszone siedzenia i zwię kszona odległ oś ć mię dzy rzę dami.

Pó ź na godzina wyjazdu nie przerywa dnia wyjazdu. Ponadto bardzo ł atwo jest dostać się na dworzec autobusowy Vydubychi. Metro, trolejbus, autobusy i minibusy. Na skrzyż owaniu gł ó wnych autostrad znajduje się dworzec autobusowy.

Oto biuro firmy Autolux (https://autolux. ua). A takż e mał a poczekalnia i bufet. Bardzo wygodnie. Wieczorem, po godzinie dziesią tej, zaczyna się przebudzenie. Przylatują loty dzienne i mię dzynarodowe, a odlatują nocne. W koń cu nie zapominaj, ż e Ecoline (https://ecolines. net) jest najwię kszym przewoź nikiem autobusowym w Europie.

Nareszcie ogł oszono lą dowanie. Kategoria autobusó w AVTOLUX VIP. Najdroż szy i najwygodniejszy. W kabinie jest darmowe WI-FI, gniazdka pod każ dym siedzeniem (220v), klimatyzacja, toalety chemiczne.

Szczegó lnie cieszy mnie zwię kszona odległ oś ć mię dzy rzę dami siedzeń , obecnoś ć podnó ż ka z moż liwoś cią indywidualnej regulacji, ukł ad rzę du siedzeń.2+1, ergonomiczne siedziska, regulowane oparcie, krzesł a chowane do przejś cia, zwię kszona odległ oś ć w stosunku do siedzenia z przodu. A jako atrakcję , bezpł atną kawę lub herbatę z ekspresu do kawy.

A takż e centrum informacyjno-rozrywkowe. Oznacza to, ż e przed pasaż erem zainstalowany jest interaktywny ekran. Moż esz grać w gry, oglą dać film lub korzystać z Internetu. Posiada ró wnież moż liwoś ć monitorowania ruchu autobusu na trasie.

Kilka minut do zjazdu na autostradę Capital i moż esz się zrelaksować . Chociaż odcinek odeskiej szosy do miasta Beł a Cerkow jest odczuwalny nawet przy najwygodniejszym zawieszeniu. A potem droga jest daleka od idealnego stanu.

Ale ten sam wygodny zestaw umoż liwia spokojny sen. Wczesnym rankiem autobus przyjeż dż a do Odessy na dworzec autobusowy Starosennaya. Nowy budynek stoi przy zadbanym placu po drugiej stronie ulicy od dworca kolejowego. W są siedztwie znajdują się jeszcze dwa dworce autobusowe - "Privoz" i "Privokzalnaya". I obfitoś ć transportu miejskiego. Stą d moż esz iś ć w dowolne miejsce.


Ale goś cie już czekają na transport osobisty. Minibus Mercedes najnowszego modelu. Kierowca i wł aś ciciel Jurij Pawlyuk (tel. : +3809706077979) twierdzi, ż e tylko jajka mogą być chł odniejsze od tego samochodu. Osiemnaś cie miejsc, klimatyzacja, DVD, wygodne fotele. Czego chcieć wię cej.

Kilka minut na posadzenie i zał adowanie rzeczy i moż esz ruszyć w drogę . Wycieczka rozpoczyna się uroczystym przejś ciem wzdł uż Placu Dworcowego obok gł ó wnego dworca kolejowego w Odessie. W rzeczywistoś ci jego pierwotna nazwa to Wię zienie, któ ra pochodzi od odpowiedniej instytucji znajdują cej się tutaj. Ale przecież nie jest koszerne spotykać drogich goś ci z tak niegrzeczną wskazó wką . W zwią zku z tym przemianowano plac z nowym dworcem kolejowym.

W 1883 r. został zbudowany przez odeskiego architekta Aleksandra Osipowicza Bernardazzi wedł ug projektu Wiktora Aleksandrowicza Schroetera. Pasaż erowie klas I i II weszli gł ó wnym wejś ciem od ulicy Puszkinskiej. Tutaj trzy ł uki obramowane kolumnami doryckimi zdobił y gł ó wną fasadę . A ż eby nie zawstydzać szlachcicó w dla III klasy, od strony Sennaya Square zrobiono boczne wejś cie.

Zegar jest zamontowany poś rodku nad ł ukiem. Odessy są bardzo dumni ze swoich zegarkó w. A podczas zaciekł ych bitew wojny secesyjnej, kiedy mechanizm został zniszczony, szybko zmienili go na nowy. Potem zegar został ponownie zniszczony i ponownie zmieniony. Nikt nie pamię ta, ile razy to się zdarzył o.

W 1944 r. , podczas odwrotu nazistó w, stacja został a cał kowicie zniszczona. Szybko jednak odbudowano go w 1952 r. wedł ug projektu A. M. Chuprina. Budynek zewnę trznie przypominał starą architekturę , tylko został przeniesiony na poł udnie, aby powię kszyć Plac Dworzec.

Dosł ownie naprzeciwko stacji na ulicy Pantelejmonowskiej wznosi się elegancka katedra. I, co dziwne, o tej samej nazwie. Kiedyś dawny koś ció ł , potem dawne planetarium, znowu katedra. Ogó lnie rzecz biorą c, zdecydowanie jest tu jakiś zwią zek z niebem.

Nawiasem mó wią c, na jednym z domó w przy ulicy Pantelejmonowskiej znajduje się tabliczka z trzema nazwami ulic. Orzeł kró lewski - Nowoorybnaja, sowiecki sierp i mł ot - Czyż ykow, ukraiń ski tró jzą b - Pantelejmonowskaja. Jak mó wią , na każ dy gust.


Tymczasem minibus wł amuje się do przestrzeni operacyjnej. Nieco wię cej i pokazane są przedmieś cia chwalebnego miasta Iljiczewsk. Och, przepraszam, teraz nazywa się Morze Czarne. Jeś li pamię ć sł uż y, to do niego poszli bohaterowie powieś ci Ilfa i Pietrowa „Dwanaś cie krzeseł ”. Dziś jest to gł ó wnie port morski.

Niektó re lokalne drogi prowadzą do sł ynnej wioski Karolino-Bugaz. To jest z Odessy. Bo osada stoi tuż na mierzei oddzielają cej Morze Czarne od ujś cia Dniestru. Ten ostatni ma dł ugoś ć.41 kilometró w i szerokoś ć do 12 kilometró w. Ś rednia gł ę bokoś ć nie przekracza 3 metró w. Dlatego latem wody dobrze się nagrzewają . I są ś wietnym miejscem do pł ywania.

Po przekroczeniu mostu zwodzonego znajdziesz się już w wiosce Zatoka. Nazwy, któ re są stale sł yszane. Sł usznie jedno z najbardziej znanych nadmorskich miejsc wypoczynkowych w regionie Odessy. Ale liczba osó b w okresie ś wią tecznym jest poza skalą .

Wkró tce bę dzie skrę t z gł ó wnej drogi. Przed nami legendarna wioska winiarzy Szabo. I nie tylko, warto to powiedzieć . Ponieważ autobus zatrzymuje się w pobliż u „Europejskiej fabryki sera” (https: / /eurosir. com. ua). Zgadza się , z wielką literą . I symboliczne jest to, ż e firma znajduje się na ulicy Szwajcarskiej 20.

Firma jest mł oda. Otwarty bardzo niedawno. Ale już sprzedaje sery w czterech sklepach w Odessie, czterech w Izmailu iw Bieł gorodzie-Dniestrowskim. I oczywiś cie w gł ó wnym biurze w Shabo. To pierwsza rzecz, któ rą widzi goś ć , gdy tylko otworzy drzwi. Chociaż na począ tku spotyka go taka wesoł a krowa z ogromnym kawał kiem sera.

Zwiedzanie tej mini-fabryki zaczyna się od sklepu. Prowadzą go wspó lnie wł aś ciciel firmy Rostislav Zinovsky i dyrektor Natalia Kornyushenko. Tylne drzwi otwierają się i przed moimi oczami pojawia się ogromna ś ciana poskrę canych bajgli z pachną cego siana. Jest to zaró wno tł o dla fotografii, jak i paszy dla zwierzą t gospodarskich. Gigantyczne parasole wbite w bele siana. Takie miejsce odpoczynku dla zmę czonych drogą zwiedzają cych.

Za rogiem znowu spotyka się krowa. Tym razem layout produkcyjny. Szczegó lnie dla tych, któ rzy nie wiedzą , co od niej wycią gną ć i ską d pochodzi mleko. Wszystko dział a i moż esz ć wiczyć bez doprowadzania ż ywego zwierzę cia do szał u.


Dalej w zagrodach są prawdziwi producenci. Naprawdę bardzo mł oda. Owce, krowy, kozy. Moż esz rozmawiać ze wszystkimi. I zró b wspó lne zdję cie na pamią tkę . Najważ niejsze, aby nie zapomnieć o wskazaniu - miejscowy rogaty na zdję ciu po lewej stronie. I spó jrz, nie myl.

Nawiasem mó wią c, matki wszystkich tych dzieci mieszkają w pobliż u, sześ ć kilometró w od wioski. farma Shabska (http://shabska-ferma. com. ua) wykorzystuje technologię utrzymywania kró w „otwarta dział ka”, co oznacza „otwarty teren”. Mó wią c najproś ciej, zwierzę ta są stale na zewną trz. I tylko od sł oń ca mają zadaszenia. A jeś li jest bardzo gorą co, moż esz wzią ć prysznic. Okazuje się , ż e bardziej im się podoba.

Nakarm je zbilansowaną dietą . Samo siano kruchelik z dodatkami. I ś piewają najczystszą wodą artezyjską . Nic dziwnego, ż e w efekcie od każ dej krowy doi się do 30 litró w mleka dziennie, zawierają cego okoł o 4% tł uszczu i 3.2% biał ka. Jednocześ nie uż ywany jest sprzę t udojowy szwedzkiej firmy De Laval z oszczę dnym reż imem udojowym Duovac. Wszystkie zwierzę ta gospodarskie to ukraiń skie krowy mleczne z czarnymi i czerwonymi plamkami, uzyskane przez skrzyż owanie miejscowego bydł a z bykami rasy holsztyń sko-fryzyjskiej z selekcji amerykań skiej lub kanadyjskiej.

Teraz, gdy wiemy, ską d pochodzi mleko, moż emy zobaczyć , jak powstaje ser. Produkcja jest bardzo mał a. Zajmuje zasadniczo jeden pokó j. Ale wyjaś nienie cał ego procesu jest bardzo trudne. Tutaj liczą się mał e rzeczy. Na przykł ad, w któ rą stronę i po któ rej stronie aparatu przeszkadzać . A w jakiej temperaturze nastę pnie wytrzymać . Kilka stopni w bok i wszystko moż e zostać zrujnowane.

Ser jest produkowany wedł ug holenderskich technologii i przy uż yciu holenderskich skł adnikó w. W rezultacie otrzymuje się sery sześ ciu odmian. Zaró wno czyste, jak iz ró ż nymi dodatkami. Na przykł ad oryginalny delikatny ser z zioł ami prowansalskimi. Albo ser z kozieradki, któ ry ma przyjemny orzechowy zapach i smak.


Wszystkie te subtelnoś ci zostaną omó wione podczas degustacji. A takż e wyjaś nij szczegó ł owo, jak zrobić talerz seró w. Mó wią c najproś ciej, plasterek kilku rodzajó w sera. Gł ó wnym warunkiem jest, aby na talerzu seró w znajdował y się co najmniej trzy lub cztery rodzaje sera, a najlepszą opcją dla mał ej firmy jest 5-6 rodzajó w. Chcieć wiedzieć wię cej? Przyjdź do „Europejskiej fabryki sera” w Shabo.

Po takiej przeką sce pojawia się ogromne pragnienie ż yciodajnego nawilż enia. Na szczę ś cie do ś wię tego ź ró dł a nie trzeba daleko jechać . Zaledwie kilkaset metró w dalej znajduje się sł ynna winiarnia Shabo. A raczej ukraiń ski kompleks winiarski z peł nym cyklem produkcyjnym „Shabo” ( http://shabo . ua). Któ re jest uroczyś cie nazywane centrum kultury wina. Ś wiadczy o tym tabliczka na elewacji.

Oficjalnie Shabo Industrial and Trade Company LLC jest pionowo zintegrowanym holdingiem winiarskim z peł nym cyklem produkcyjnym. Firma produkuje wysokiej jakoś ci wina spokojne, koniaki i wina musują ce pod marką TM "SHABO". Wł asna baza surowcowa to okoł o 1000 hektaró w winnic. Struktura firmy posiada wł asne warsztaty do winiarstwa pierwotnego i wtó rnego, zabytkowe piwnice oraz magazyny o ł ą cznej powierzchni okoł o 10 tys. M. . Cał e to bogactwo należ y do ukraiń skiej rodziny gruziń skiego pochodzenia Iukuridze. Zarzą dza nim dyrektor generalny Vazha Georgievich Iukuridze.

Ale to nie tylko zakł ad produkcyjny, ale takż e peł noprawna atrakcja turystyczna. Z wł asnym muzeum, specjalnie przygotowaną trasą i sztabem przewodnikó w.

Najpierw goś ci wita dł uga, dł uga aleja. Z jednej strony ceglana ś ciana budynku produkcyjnego, z drugiej zielona ś ciana z krzakó w przycię tych w formie gigantycznych kul. Pomię dzy nimi znajduje się wzorzysta kostka brukowa. Jest wystarczają co duż o miejsca, aby grupy mogł y się zebrać i posł uchać , jak dokł adnie zaczę ł a się produkcja wina. Dawno temu i teraz.

A potem obejrzyj narodziny wina w akcji. Wysoki aż urowy metalowy cylinder, utkany z antycznych symboli, skrywa w sobie fontannę . Ludzie wchodzą do ś rodka i zaczyna rozbrzmiewać urocza muzyka. A wraz z nim strumienie wody oż ywają . Poł yskują ró ż nymi kolorami wykonują c swó j tajemniczy taniec. Bardzo symboliczne. W koń cu proces produkcji wina to naprawdę sztuka.


A teraz do muzeum. Chociaż wyglą da bardziej jak gigantyczny wehikuł czasu, któ ry pozwala szybko przemieszczać się mię dzy epokami. Począ tkowo w VI-II wieku pne, kiedy to staroż ytni Grecy zał oż yli osadę Tyra na wybrzeż u Morza Czarnego i jako pierwsi zasadzili winnice na brzegach ujś cia rzeki. A był o to – ani mniej, ani wię cej – ponad 2.5 tysią ca lat temu…

W XVI wieku Turcy przybyli do tych stron. Osada turecka został a nazwana „Asha-Abag”, co tł umaczy się jako „dolne winnice”. Oznacza to, ż e winnice znajdował y się poniż ej miasta Ackermann. W tym czasie pojawił a się wyją tkowa odmiana winogron o nazwie „Telti Kuruk”, co po turecku oznacza „lisi ogon”. Przetrwał do dziś .

W 1822 r. , po pokonaniu dł ugiej podró ż y o dł ugoś ci 2.5 tysią ca kilometró w, szwajcarscy osadnicy z odległ ego kantonu Vaud przybyli nad brzeg ujś cia Dniestru we wsi Asha-Abag. To z nimi wią ż e się pojawienie się kulturowego winiarstwa. A ponieważ niezwykł a turecka nazwa był a trudna do wymó wienia, został a zmieniona. A osadę zaczę to nazywać najpierw Shabag, a potem Shabo.

Zał oż yciel kolonii, Louis Tardent, napisał : „Jeś li chcesz zobaczyć niebo na ziemi, nie znajdziesz lepszego miejsca”. Nic dziwnego, ż e wina z Szabo stają się znane w cał ej Europie. W 1847 roku otrzymali swó j pierwszy zł oty medal.

W czasach sowieckich przedsię biorstwo był o jednym z najwię kszych oś rodkó w podstawowej produkcji wina. Eksperci nadal eksperymentowali z nowymi odmianami.

A w 2003 roku pojawił a się firma Shabo - ukraiń ski kompleks winiarski z peł nym cyklem produkcyjnym. Któ ra produkuje dziś.24 grupy wyrobó w alkoholowych, w tym wina, koniaki i wó dki. Od lekkiego, harmonijnego Shabo Young, ucieleś nienia gorą cego lata – jego smakó w i odurzają cych aromató w. Do elitarnego koniaku Ukrainy „Shabo” o wyją tkowej mieszance - jasnej i wyrafinowanej, o harmonijnym zł oż onym bukiecie, bogatej zł ocisto-bursztynowej barwie i delikatnym, peł nym smaku z nutami kwiatowymi i lekkimi tonami ekspozycji


A co najważ niejsze, cał y ten zł oż ony proces moż na zobaczyć na wł asne oczy. Przejdź przez cał y ł ań cuch technologiczny. Szczegó lnie efektowne są wysokie miedziane cylindry przeznaczone do produkcji alkoholi koniakowych. W rzeczywistoś ci ogromny bimber, przeznaczony wył ą cznie do produkcji najwyż szej jakoś ci produktu. I moż esz spojrzeć na to, co widzisz i spró bować . A szczegó lnie lubił em kupować w sklepie.

I w radosnym stanie kontynuuj swoją znajomoś ć tego niesamowitego regionu. Wsią ś ć do autobusu! W koń cu wspaniał e miasto Ackermann już czeka na swoich goś ci bardzo blisko.

Zakoń czenie nastę puje

Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał
Aby dodać lub usunąć zdjęcia w relacji, przejdź do album z tą historią