Powrót do hotelu po roku.

Pisemny: 26 lipiec 2018
Czas podróży: 4 — 18 lipiec 2018
Komu autor poleca hotel?: Dla rodzin z dziećmi
Ocena hotelu:
9.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 8.0
Usługa: 8.0
Czystość: 8.0
Odżywianie: 9.0
Infrastruktura: 10.0
PRZEDMOWA /POWÓ D PONOWNEGO WYBORU HOTELU: odpoczywaliś my w tym hotelu po raz drugi. Pierwszy raz w czerwcu 2017 (od 06.03. 2017 do 06.07. 2017) Po raz drugi - od 04.07. 2018 do 18.07. 2018, skł ad: 2 osoby dorosł e i dziecko 7 lat. Wszystkie moje recenzje na temat reszty w tym hotelu i innych hotelach na wybrzeż u Antalyi w Turcji moż na przeczytać w tym zasobie internetowym.
Hotel został ponownie wybrany z powodu:
1. odpowiednia polityka cenowa touroperatora TUI, któ ry sprzedaje wył ą cznie ten hotel, w Republice Biał oruś.2018 i pó ź niej. Chociaż , jeś li poró wnamy politykę cenową na Biał orusi w 2017 roku. a w 2018 r. ró ż ni się kierunkiem wzrostu;

2. pię kna piaszczysta plaż a 650m. oraz wejś cie do morza, a takż e duż y i zielony teren hotelu 220 tys. mkw. m. Skoro wybieraliś my się w sezonie i jesteś my mił oś nikami wakacji na plaż y nad morzem, a nie przy basenach, zrozumieliś my, ż e hotel musi mieć wystarczają co duż o miejsca na plaż y, leż aki, parasole. A w czerwcu 2017 roku hotel mó gł się tym pochwalić.
Ponieważ odpoczywaliś my w hotelu po raz drugi, postaram się zrobić opis poró wnawczy bez ukrywania czegokolwiek. Zacznijmy od zalet i przejdź my do wad.

OCZYWISTE KORZYŚ CI:

GEST RELATION WORK: pię kna zaró wno w sezonie 2017 jak iw sezonie 2018. Rosyjskoję zyczna menedż erka Tatiana Oskan wykonuje ś wietną robotę . Ta osoba jest naprawdę na swoim miejscu, a nie tylko siedzi w spodniach i czeka na jego powró t do domu. Nie tylko doskonale wykonuje swoją pracę , ale robi to z sercem. Docenia każ dego urlopowicza, bez wzglę du na to, z jakiego kraju pochodzi i jaką ma narodowoś ć . Bardzo mił o był o ponownie spotkać Tatianę - osobę , któ ra doskonale ł ą czy pracę z obowią zkami domowymi (wychowuje dwoje dzieci, z któ rych jedno ma dopiero dwa lata). Ż yczę jej zdrowia, ż yczliwoś ci i pomyś lnoś ci! A dyrektor naczelny hotelu docenia takich pracownikó w jak Tatiana i zachę ca ich.
TERYTORIUM HOTELU: bez zmian fajny, zielony, duż y, zadbany. Nie bę dę się nad tym szczegó ł owo rozwodził , ponieważ jest to bardzo szczegó ł owo opisane w mojej poprzedniej recenzji. Podzię kuję jeszcze raz tylko ogrodnikom i personelowi, nie tylko za pię kno, ale takż e za ś rodowisko.


PLAŻ A/POGODA: tak jak pisał am powyż ej, plaż a tego hotelu to jedno z kryterió w wyboru go ponownie na tegoroczne wakacje. Potwierdzam, ż e w sezonie wystarczył o leż akó w i parasoli dla wszystkich. Jeś li spojrzysz na morze, to po lewej stronie plaż y dodatkowo ustawione są leż aki i parasole. W ubiegł ym roku, na począ tku czerwca, nie był o takiej potrzeby. Nawet jeś li zdecydujesz się spać dł uż ej, zawsze znajdziesz miejsca na plaż y. Niech nie w pierwszej linii, ale ją znajdziesz. Nie ma szprotek w beczce ani uboju w cieniu. Tutaj nie sł uchają rozmó w, a obcy nie zaczynają spontanicznie w nich uczestniczyć . Leż aki są w 6 rzę dach.
Pogoda dopisał a, woda w morzu bardzo ciepł a, w ogó le nie był o deszczu. Przez kilka dni w cią gu dnia temperatura dochodził a do +38 stopni, ale w najgorę tszych godzinach odpoczywaliś my w pokoju. W nocy temperatura powietrza wynosił a okoł o +26+28 stopni, wię c przy otwartym oknie nie bę dzie duż o spać , jak w czerwcu, ale oczywiś cie jest to szczyt sezonu.

RESTAURACJE ALA CART: w tym roku udał o nam się wejś ć do 2 restauracji ala carte (rybna i turecka). Myś lę , ż e moż liwoś ć rejestracji tylko w aplikacji nie jest zbyt wygodna, ponieważ wiele osó b rezerwuje z wyprzedzeniem na wszystko. Podobał y nam się zaró wno wizyty na rybach, jak i po turecku a la carte. Rozpoznaliś my nawet niektó rych kelneró w, któ rzy pracowali tu w zeszł ym roku. Jedzenie pyszne, obsł uga doskonał a, wino przyzwoite.

WYCIECZKI: dziecko bardzo chciał o odwiedzić Park Odkrywcó w w Side (Manavgat) - park dinozauró w, któ ry dodatkowo posiada mini-zoo, terrarium, pokazy krokodyli i fok.

Istnieje ró wnież moż liwoś ć sfotografowania dziecka z papugą , krokodylem, jaszczurką i mał ym lwem. Nasi przewodnicy TUI zaproponowali, ż e udadzą się tam od 8.30 do 15.30 tylko we wtorki i soboty. Okazuje się , ż e najgorę tszy czas spę dzasz na otwartej przestrzeni. Dł ugo myś leliś my i postanowiliś my odwiedzić ten park na wł asną rę kę w dogodnym dla nas czasie, a nie dla przewodnikó w touroperatora TUI. Tym samym eliminują c transport innych turystó w do hoteli. Myś lę , ż e w 100% zrobili sł uszną rzecz. Tam o 18.00 zaczyna się pokaz krokodyli i nie jest tak gorą co jak po poł udniu. Nasz syn, któ ry kocha dinozaury, pokochał park dinozauró w. Zauważ ył em, ż e wię kszoś ć parku to chł opcy niż dziewczę ta. Jeś li chodzi o transport: jeź dziliś my tam i z powrotem taksó wką z taksó wkarzem z Belek, któ rego wcześ niej znaleź liś my, targowaliś my się i ustaliliś my, ż e bę dzie na nas czekał podczas naszego pobytu w parku. Jeś li wybierzesz się na wycieczkę po TUI, koszt biletó w wyniesie 65 dolaró w.
/ 1 osoba dorosł a i 45 USD. / 1 dziecko. Jeś li kupisz bilety bezpoś rednio w kasie Discovery Park, to 45 dolaró w. /1 osoba dorosł a i 25 USD. / 1 dziecko + koszt drogi (już tutaj, zgodnie z ustaleniami). Moż na się tam ró wnież dostać zwykł ymi autobusami, ale nie ma bezpoś redniego lotu, trzeba wykonać kilka przesiadek. Dzieci nie są wygodne. Przybliż ona odległ oś ć z hotelu do Discovery Park w Manavgat wynosi 35 km. Do Dinoparku w Goynuk (Kemer) – logiczne jest, ż e trwa to znacznie dł uż ej i z tego, co wiem, TUI Cię tam nie zabiera.
Przewodnicy organizatora wycieczek TUI bardzo czę sto oferują wycieczkę do Rixos Land of Legends - parku wodnego i parku rozrywki, któ ry znajduje się w Belek i jest sł usznie jednym z najlepszych i najnowszych nie tylko w samym Belek, ale jestem nie boi się tego sł owa, na cał ym wybrzeż u Turcji w Antalyi. Ale szczerze mó wią c mieliś my doś ć wł asnego, cał kiem duż ego i dobrego aquaparku, wię c tam nie poszliś my. Wiele rodzin z nastolatkami pojechał o tam i był o zadowolonych.
Myś lę , ż e moż na się tam dostać samemu, bez przewodnikó w TUI.

AQUAPARK/BASENY: fajnie. Dla mił oś nikó w tego typu wypoczynku - super. W pobliż u basenu centralnego zawsze odbywają się imprezy rozrywkowe. Turyś ci niemieccy, takż e ci z dzieć mi, bardzo lubią tam wypoczywać . Jesteś my fanami wakacji na plaż y, wię c cał y czas spę dziliś my nad morzem. Ale przyjechał a i osobiś cie jeź dził a na wszystkich zjeż dż alniach dla dorosł ych. Jest fajnie i nie bę dziesz się tam nudzić.


SPORTOWY CENTRUM HOTELU: 100% doskonał y. Jak już wspominał em w wielu recenzjach turystó w, a takż e w moim poprzednim – tutaj jest raj dla mił oś nikó w aktywnego spę dzania czasu. Rowery gó rskie, bież nia do biegania, park wodny, przejaż dż ka na bananie, zumba, sala fitness itp. Wszystko, czego dusza zapragnie.

CATERING W RESTAURACJI GŁ Ó WNEJ: lipiec 2018 poprawił a się w poró wnaniu z czerwcem 2017 r. Asortyment owocó w stał się znacznie szerszy.
Był y wiś nie (duż e i sł odkie), arbuz i ś liwki (duż e i smaczne), winogrona, morele, nektarynki, jabł ka, pomarań cze i banany (w tym niemowlę ) i melon (choć taki sam). Wzrosł a ró wnież liczba dań mię snych. Był y dni kuchni rybnej, kiedy udał o im się nawet zjeś ć krewetki kró lewskie i ogromnego tuń czyka. Pierwszy raz takiego gigantycznego tuń czyka widział em w tureckim hotelu. Musimy oddać hoł d kucharzom, ugotowali to doskonale. Pyszne. Był y dni gotowania mię sa, kiedy jedliś my duż o woł owego ozora i grudkowatego mię sa woł owego, doskonale ugotowanego. Dzię ki za pomysł y na obiad. Za minus uważ am, ż e lody serwowane są tylko w restauracji gł ó wnej w okreś lonych godzinach. Tacę z lodami należ y ustawić w pobliż u plaż y. Turecki wieczó r i sł odycze to takż e osobny temat do rozmowy. Jest z czego wybierać i na pewno moż esz wybrać to, co lubisz.

ROZBUDOWA KABINA DLA DZIECI W RESTAURACJI GŁ Ó WNEJ: tego faktu w sezonie 2018 nie moż na lekceważ yć i to nie tylko geograficznie, ale ró wnież pod wzglę dem jakoś ci potraw. Bardzo dobrze. Powię kszył a się nie tylko iloś ć dań , ale takż e konserwy dla najmł odszych (przeciery owocowe i warzywne w sł oikach), a takż e soki paczkowane po 200g. ze sł omką (w zależ noś ci od dni był nektar wiś niowy, pomarań czowy, morelowy, mandarynkowy). Z przystawek: opró cz frytek dodano tł uczone ziemniaki i gł adkie puree warzywne. Zawsze jadł em makaron lub spaghetti. Z dań mię snych był gotowany kurczak, nuggetsy, kieł baski, klopsiki z kurczaka lub woł owiny. Zawsze był o duż o owocó w i warzyw. To prawda, z jakiegoś powodu pomidoró w koktajlowych jest bardzo mał o. Nie sposó b ró wnież nie zauważ yć pozytywnych zmian: blender, kuchenka mikrofalowa - wszystko jest pod rę ką w dziale dziecię cym gł ó wnej restauracji. Zawsze stał czysty, umyty.
Z ż yczeń : wprowadzenie kaszy gryczanej. Wiem, ż e niemieckie i tureckie dzieci jej nie lubią.

OCZYWISTE MINUSY:

PRACA PRZEWODNIKÓ W TUI W HOTELU: ponieważ hotel jest sprzedawany wył ą cznie przez touroperatora TUI, napiszę o ich pracy w hotelu. W TUI są.2 rosyjskoję zyczne przewodniki: Natalya Pereverzeva i Ekaterina Tolmacheva. Pracują w hotelu od 09.30 do 18.00. Có ż , mogę o nich powiedzieć : ich gł ó wnym zaję ciem jest niestety tylko sprzedawanie wycieczek i prawdopodobnie jedzenie w gł ó wnej restauracji na czas. Nie ma z nich sensu, podobnie jak inicjatywy z ich strony. Siedzą razem, jak bliź nię ta syjamskie, na swoich telefonach, wyglą dają c na znudzonych. To nie są wykwalifikowani przewodnicy, ale po prostu studentki, któ re nawet nie znają regionu. Nadzieja, ż e ​ ​ pomogą rozwią zać jaką ś sytuację , jest bezcelowa. Brak wpł ywu na odbió r, na przykł ad nie mają . W ogó le nie są brane pod uwagę.
Tak wię c, chł opaki, sami rozwią ż cie wszystkie problemy z recepcją i wszystkie problemy, któ re mogą pojawić się podczas pobytu w hotelu - z dział em relacji z goś ć mi (relacja z goś ć mi) - z rosyjskoję zyczną menedż erką Tatianą Oskan lub Kristiną (o praca goś cia – przekaź nika, o któ rym pisał em powyż ej).

W drodze powrotnej wykupiliś my indywidualny transfer od touroperatora TUI. W dniu wyjazdu osobiś cie podeszł am do Natalii i Ekateriny i podał am godzinę wyjazdu, dodatkowo na listach wyjazdó w był a wskazana godzina wyjazdu – 20.00. Obiecali, ż e wszystko bę dzie dobrze. Bę dą c w recepcji o 20.00 nie zastaliś my go. Po 15 minutach niezależ nie zadzwonili do Natalii przez telefon komó rkowy - nie sł yszeli odpowiedzi. Zadzwonili do Faika Yildirima, regionalnego kierownika TUI w Belek, z jego telefonu komó rkowego, któ ry obiecał rozwią zać ten problem.
To prawda, za pierwszym razem zrozumiał em sytuację , szybko oddzwonił em i powiedział em, ż e nasz samochó d jest spó ź niony o kolejne 15 minut, ponieważ rzekomo zepsuł się na drodze. Przeprosił itd. , itd. O 20.35 przewodnik TUI wszedł do hotelowego lobby z kamienną twarzą . Kró tko mó wią c, ż eby dł ugo nie mó wić , powiem wam, przyjaciele, tak: byliś my ostatnimi, któ rzy się zarejestrowali. Stali w kolejce, a lady zamknę ł y się za nimi. Dobrze, ż e mieliś my wstę pną rezerwację miejsc w linii lotniczej Rosa Vetrov. W przeciwnym razie siedzieliby osobno.
Na przeł omie czerwca i lipca 2018 r. overbooking jest zjawiskiem normalnym dla touroperatora TUI. Czę ś ć goś ci TUI Magic Life Waterworld został a przeniesiona do tań szej opcji - Fun&Sun Club Belek (dawny TUI Magic Life Club Belek), któ ra ró wnież jest sprzedawana wył ą cznie przez touroperatora TUI. Co wię cej, wielu z nich wykupił o wycieczkę poprzez wczesną rezerwację . Moż na wnioskować , ż e w tym roku touroperator TUI sprzedał hotelowi wię cej wycieczek, niż jest w stanie fizycznie przyją ć.
PRACA RECEPCJI HOTELU: to niestety najsł absze ogniwo w cał ym funkcjonowaniu hotelu. Jeś li poró wnamy kierownikó w recepcji w czerwcu 2017 r. a w lipcu 2018 - niebo i ziemia. Teraz są oboję tni na problemy turystó w (pó ź niej zdał em sobie sprawę , ż e wszyscy turyś ci pochodzą z krajó w był ej WNP), nie mają ochoty na kompromisy, mają podwó jne standardy przesiedlenia na poziomie krajowym. Wyglą dał o to bardzo zabawnie, gdy przyjechał wielki autobus TUI z niemieckimi turystami - wł ą czyli muzykę do maksimum i pomachali niemieckimi flagami. Jednocześ nie w hotelu odpoczywali turyś ci z Ukrainy, Federacji Rosyjskiej, Polski, Czech, Belgii i Wę gier. Ale wył ą cznoś ć przysł uguje tylko Niemcom. Pracownicy recepcji po prawej i lewej stronie powiedzieli wszystkim, ż e hotel jest na piechotę . Dlatego przesiedlenie nastę puje ś ciś le po godzinie 14.00, a wymeldowanie o godzinie 12.00. Ale widok Niemcó w jadą cych samochodem klubowym o 8.00 do swoich pokoi w celu przesiedlenia jest normalnym zjawiskiem na tym przyję ciu. A inni turyś ci - niech poczekają . Są też zasady.

Mó wię o ambiwalentnych standardach. Jeś li tę recenzję przeczyta naczelny dyrektor hotelu, pan Ismail, któ ry, nawiasem mó wią c, stał się nim w 2018 roku, to ogromną proś bą jest nie tylko zwró cenie na to uwagi, ale podję cie zdecydowanych dział ań . Dotyczy to ró wnież dyrektora generalnego recepcji, któ ry wiedzą c, ż e turysta nie jest z Niemiec, w zasadzie nie rozmawia z nim, powoł ują c się na jej zatrudnienie, mimo ż e turysta mó wi po niemiecku. To po prostu niedopuszczalny brak szacunku i niewł aś ciwe zachowanie. Jak na hotel tej klasy to wstyd. Personel recepcji potrzebuje szkolenia: każ dy turysta jest waż ny, bez wzglę du na kraj, z któ rego pochodzi. Jeś li pan, panie Ismail, cenisz swoich goś ci w ogó le, w tym wczasowiczó w nie po raz pierwszy, i chcesz, aby wró cili ponownie.
Kilka razy zauważ ył em na recepcji, jak rosyjskoję zyczni turyś ci z dzieć mi chcieli oficjalnie powię kszyć swó j pokó j za pienią dze z powodu spó ź nionego odlotu z winy linii lotniczej, któ ra wspó ł pracuje z TUI: po prostu się z nich wyś miewano. System rezerwacji hoteli nie dział a dobrze.
Sł yszał em też od goś ci, takż e tych z mojego rodzinnego miasta, ż e ​ ​ imigranci z krajó w WNP są zakwaterowani na pierwszym pię trze bungalowu, bez balkonu, z widokiem na zaroś la, w najgorszych pokojach i odległ ych budynkach. Tak wię c, panie i panowie, sprzedajcie takie pokoje nie standardowo, ale po obniż onej cenie, jak ekonomiczne. Osobiś cie jesteś my wdzię czni Tatyanie Oskan, kierownikowi relacji goś cinnej, z któ rą spisywał am się już drugi rok. Wcześ niej wprowadził a nasze dane do systemu. Jestem pewien, ż e to jedyny powó d, dla któ rego dali nam pł atny dwupokojowy apartament w bungalowie Bougonville. Poleganie na recepcji po prostu nie ma sensu. Nie sł yszą i nie chcą sł yszeć.
W zeszł ym roku mieszkaliś my w pokoju 2113. W tym roku 2111. Pokoje są takie same, wię c nie bę dę się nad tym rozwodził . Ciał o jest dla nas osobiś cie wygodne i podobał o nam się w zeszł ym roku.


DALSZE OSZCZĘ DNOŚ CI W HOTELU: uzupeł nienie minibaru tylko w dniu przyjazdu, brak produktó w higienicznych w puszkach w pokoju, brak czajnika elektrycznego w pokoju rodzinnym oraz brak zestawu do parzenia kawy i herbaty, lody wydawane co godzinę w gł ó wnym restauracja, brak plastikowych sł omek (mó wią , ż eby nie zanieczyszczać ś rodowiska, ale to niehigieniczne), przerywane wifi, obecnoś ć metalowego klucza do sejfu (chł opie, w koń cu kupcie nowe sejfy), niewystarczają ce oś wietlenie centralne w pokojach w bungalowie.

WNIOSEK: jeś li praca recepcji hotelu i touroperatora TUI jest rozsą dna, a ponadto istnieje adekwatna polityka cenowa, to zdecydowanie moż na wybrać się do tego hotelu dla rodzin z dzieć mi.
Osobiś cie go kocham ze wzglę du na splot wielu czynnikó w. Kocham też Belka w szczegó lnoś ci i ogó lnie Turcję .
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał