Pomnik pierwszej lokomotywy

Pierwsza rosyjska lokomotywa parowa
Ocena 9110

3 wrzesień 2017Czas podróży: 25 sierpień 2017
Pierwsza lokomotywa parowa w Rosji został a zaprojektowana i wyprodukowana przez ojca i syna Czerepanowa Efima i Mirona w 1833 roku w jednej z fabryk w Niż nym Tagile. W Mining Journal nowoś ć został a opisana nastę pują co: „Ustawiony przez nich parowiec lą dowy pł ynie teraz w obu kierunkach po ż eliwnych kanał ach koł owych, specjalnie przygotowanych na dł ugoś ć.400 sazhenó w (853.5 m). Ich parowiec był wielokrotnie w akcji i wykazał w praktyce, ż e moż e przenosić ponad 200 funtó w (3.3 tony) grawitacji z prę dkoś cią od 12 do 15 mil na godzinę (13-16 km/h). Sam parowiec skł ada się z cylindrycznego kotł a o dł ugoś ci 5 1/2 stopy (1676 mm), ś rednicy 3 stó p (914 mm) i dwó ch leż ą cych cylindró w parowych o dł ugoś ci 9 cali (229 mm) i ś rednicy 7 cali (178 mm). Nowoś ć spotkał a się z wrogoś cią konnych wykonawcó w, a wł adze fabryki i sam N. Demidov nie uhonorował y lokomotywy należ ną jej uwagą , ale druga lokomotywa powstał a rok pó ź niej.
Na podstawie czę ś ciowo zachowanych rysunkó w i makiety roboczej wykonanej w 1837 r. na wystawę przemysł ową w Petersburgu wykonano model parowozu, któ ry w 1978 r. zainstalowano w Pał acu Kultury Kolejarzy przy dworcu kolejowym w Jekaterynburgu przy ul. z okazji 100-lecia Kolei Swierdł owskiej.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał

MIEJSCA W POBLIŻU
PYTANIE ODPOWIEDŹ
Brak pytań